Urpon vierailun jälkeen miettinyt, kuinka kinnerien määrää voisi lisätä huomattavasti, verrattuna nyky tahtiin Ihan teoria pohdintaa, mistä homma kiikastaa? Urpo totesi, ett nää nyky pajat ei tuu koskaan kasvamaan suuriksi valmistajiksi. Hänen missionsa tuntuu olevan kinnerien ilosanoman levittäminen ja ett samalla polttomoottorivehkeiden käyttö vähenis.
Jos joku tekis pajan, joka valmistas 10000 kinnerii vuodessa, kuka ne sais myytyä, mistä asiakkaat?
Millanen olis malli, joka iskis läpi ja menis kaupaks?
Mikä on se tulevaisuuden kulkupeli, onko se kinneri ollenkaan?
Kaikenlaisia yrityksiähän kinnereistä ja vastaavista on tullut ja mennyt mut mikään ei oo oikeen menestyny.
Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Hinta, hyvännäköinen, helppo kulkea sisään ja pois, käyttökelpoinen tavaratila, sähköavut ettei tule hiki... niin sanoinko jo halpa hinta
Kulkuväylät jotka soveltuu kinnereille, tämä tuntuisi pikkuhiljaa tulevaisuudessa paranevan kun yhdessä jos toisessa kaupungissa aletaan pyöräily huomioimaan osana liikennettä.
Nykyiset on käsityönä tehtyjä "urheiluautoja" ja en usko niiden yleistyvän koskaan.
Muoks. Niin ja toki myynti ja huolto pitäisi olla kohtuulähellä, vaihtoehtoisesti kaupunkien yhteiskäyttöpyörinä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Komppaan terppaa. Edullisuus ja käytännöllisyys puhuttelisi nykyistä isompaa ostajakuntaa. Nykykinnereiden valmistus (tai ainakin niiden korien laminointi) on liiaksi käsityövaltaista ja hidasta touhua.
Mutta on se iso, haastava ja riskialtis "projekti" alkaa tuottaa markkinoille täysin uudenlaista kulkupeliä. Sarjatuotantokelpoiseksi kehittäminenkin ottaa aikaa ja tuotanto isossa mittakaavassa vaatii ison pääoman. Homma olisi jotain ihan muuta kuin nykyisten kinneripajojen toiminta.
Kun ilmastoahdistus riittävästi kasvaa, ja henkilöautojen käyttö tehdään riittävän hankalaksi ja kalliiksi, niin eiköhän vaihtoehtoisia kulkupelejä ala ilmaantua enenevissä määrin. Ovatko ne sitten sähköistettyjä kinnereitä vai jotain ihan muuta, jää nähtäväksi. Vielä ei taida aika olla ihan valmis niille (isossa mittakaavassa), bensa on vielä aivan liian halpaa ja autoilu helppoa...
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
joku vois vinkata uudenkaupungin autotehtaalle, nyt kun
hekin pikku hiljaa huomaavat ettei saksanmaan autot menekään
enää kaupaksi niinkuin ennen...
sitä paitsi auton pitäminen pihassa alkaa olla ylivoimaisen
kallista puuhaa, ellei sitä todella tarvitse palkan ansaitsemiseen
tai arjen pyörittämiseen. usken että autojen määrä tulee
radikaalisti putoamaan jo lähivuosina. autojen koko tulee
myös pienenemään vaikka autotehtaat eivät vielä olekaan
sitä suostuneet tajuamaan (tai ainakaan toteuttamaan).
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Eikös Uudenkaupungin autotehdas oo mukana tässä https://scouter.fi? Jotain yritystä siis on.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 598
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Eikös tämä podbike olisi aika lähellä ?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
takakeno kirjoitti:Eikös tämä podbike olisi aika lähellä ?
Runko.jpg
podbike.jpg
Moni asia on jo oikeaan suuntaan, mutta ainakin tuo muovikuomu on täysin mahdoton sekä sateessa että auringonpaisteessa, kuten me jo tiedämme. Silti isolla rahalla tuota yritetään yhä uudelleen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
jori kirjoitti:takakeno kirjoitti:Eikös tämä podbike olisi aika lähellä ?
Runko.jpg
podbike.jpgMoni asia on jo oikeaan suuntaan, mutta ainakin tuo muovikuomu on täysin mahdoton sekä sateessa että auringonpaisteessa, kuten me jo tiedämme. Silti isolla rahalla tuota yritetään yhä uudelleen.
Onko noita myyty yhtään?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Podbiken hinta on edelleen aika kallis. Huomaa et 5000e on lähtö hinta eikä sisällä alvia eikä toimitusta. Eli alvilla se on jo 6200e ja siihen vielä pari sataa toimituskuluja ja toinen mokoma varusteita niin ollaan jo 6600e hyvin nopeasti.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
PW kirjoitti:Millanen olis malli, joka iskis läpi ja menis kaupaks?
Yli 10-vuotiaat ovat jo menetettyjä fossiilisten polttoaineiden ihanaan autuuteen. Tälle ikäloppujen seniileiden ryhmälle ei ole enää mitään tehtävissä, mutta sitä nuoremmat saadaan helposti innostumaan kinneröinnistä, kunhan toteutetaan pitkäaikainen mainoskampanja, jossa muutama nuorisoidoli esim. Roni Back, Robin Packalen ja Isac Elliott palkataan kymmeneksi vuodeksi kulkemaan kaikki liikkumisensa kinnereillä ja kehumaan suu vaahdossa niitä. Helppoa, eikö totta?
Kallistako? No 3 x 15000€ sähkökinnerit sellaisilla akkukapasiteetilla että riittää. Sitten 3333€/kk/henkilö lahjontaa, että idolit ajavat ajonsa näillä. Siis 10k€ x 120kk = 1200 000€. Yhteensä 1245 000€. (menikö lasku oikein?) Mielestäni siis melko pienellä summalla -vähän toista miljoonaa- olisi asia toteutettavissa. Näin toimien 10-vuoden kuluttua kaikilla parikymppisillä ois kinneri, koska se ois muodikasta ja maailma pelastuu.
Muoks. Hei, nythän minulla on vastaus valmiina iänikuiseen "Mitä tekisit lottovoitolla?" kysymykseen
Muoks2. Lähtisköhän joku businessenkeli sijoittamaan tällaiseen loistavaan liikeideaan?
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Kinnerin tulisi olla jotain tällaista Renault Twizyn suuntaista. Lasten kuskaus mahdollisuus ja isotkin ruokaostokset on onnistuttava helposti.
- Liitteet
-
- 9A69CA45-0A3C-415D-9356-B377B85FE1DD.jpeg (359.71 KiB) Katsottu 4659 kertaa
-
- C4EED526-3A14-460F-8C95-87A2474FC5AF.jpeg (97.82 KiB) Katsottu 4660 kertaa
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
minunkin mielestä tuo rellu on oikean
suuntainen kulkupeli. vielä kun saavat
sen hiukan talvi&kurasietävämmäksi
niin avot...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
PodRIDE olisi esimerkiksi käytännöllinen kinneri: http://mypodride.com/ Hidasta vaan on kehitys kohti tuotantoa.
Aika ahdasta tulee olemaan markkinoilla tulevaisuudessa kun kaikenlaisia sähkömopoja tulee tarjolle. Nytkin on jo tuollaisia kauppakasseja: https://www.rally.fi/tuotteet/sahkoajon ... sahkomopo/
Lisäksi sähköautojen läpimurto näyttää olevan jo lähellä. Kinnerit ei niiden kanssa oikein tule pärjäämään, kun ajattelee vaikka kuljetuskapasiteettia tai nopeutta. Ennemmin ovat vaihtoehto perinteisille fillareille.
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Jarcco kirjoitti:PodRIDE olisi esimerkiksi käytännöllinen kinneri: http://mypodride.com/ Hidasta vaan on kehitys kohti tuotantoa.
Aika ahdasta tulee olemaan markkinoilla tulevaisuudessa kun kaikenlaisia sähkömopoja tulee tarjolle. Nytkin on jo tuollaisia kauppakasseja: https://www.rally.fi/tuotteet/sahkoajon ... sahkomopo/
Lisäksi sähköautojen läpimurto näyttää olevan jo lähellä. Kinnerit ei niiden kanssa oikein tule pärjäämään, kun ajattelee vaikka kuljetuskapasiteettia tai nopeutta. Ennemmin ovat vaihtoehto perinteisille fillareille.
Mun mielestä kinnerin etu vrt esim sähköautoon tai mopoon on ruuhkien ohittaminen kevlin kautta ja sateensuoja. Lisäksi polkeminen on liikuntaa ja sähköautolla tai mopolla ajaminen ei. Mopoon verrattuna myös lämmönhallinta kylmällä on helpompaa ainakin sähkökinnerillä.
Optima Baron | 1kw Velogatti
Re: Kinneri tulevaisuuden kulkupeli?
Ihan sellanen "pieni" ongelma on myös se että valtaosa autoilevista ihmisistä on niin surkeassa kunnossa ettei sillä kinnerillä päästäisi ensimmäistä ylämäkeä edemmäs. Saati sitten tosiaan että ihmiset suostuisi hikoilemaan töihin mennessä.
Valitettavasti itselläkin on fasiliteettien puutteen vuoksi jäänyt tämä uusi menopeli hyödyntämättä työmatkoilla. En saa veloa lukittuun tilaan enkä uskalla jättää sitä Riihimäen asemalle jossa pyörii tolkuton määrä vandaaleja ja pyörävarkaita. Ja toisekseen työpaikallani ei ole peseytymysmahdollisuutta ja hikisissä ajokamppeissa ei viitsisi millään istua päivää konttorilla. Tällaista tämä on. Menee ihan hupiajelun piikkiin kaikki pyöräily.
EDIT: Suora johtopäätös (mutua) on se etten ainakaan itse näe että suuret massat alkaisi koskaan kinnerin kaltaisella laitteella liikkumaan. Ehkä tosiaan sitten jos se laite kulkee sähköllä ja nappikaasulla. Eipä se sitten enää kinneri olekaan.