Juu. Pyörä kiitää. Tulin kaupungista sähköllä kotiin muutamalla polkaisulla. Kylmä tuli.
Täytyy nyt tähän moodiin vähän tutustua ensin ennenkuin muita muuoksia tekee.
Tuota aurauskulmaa yritin itte säätää huonolla menestyksellä.
Sähköllä tulee ajettua kovempia vauhteja, joten lienee parasta, että laitetaan tällä viikolla ne Henrin lainaksi tarjoamat lyhennysreiälliset kammet kiinni, niin ei tule liikaa liikettä jaloille ja siten kipuja. Lyhyemmillä kampisäädöillä voi ajella leppoisammin ja pyöritellä kovemmassakin vauhdissa lämpimikseen ilman liian suuria ja nopeita liikeratoja. Laitetaan se auraus sitten samalla.
Henri päättäköön ajankohdan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
No joo.
Sähköllä kokeiltu jo tämä päivä ja eilinen. Kävin keskustassa katselemassa näyteikkunoita aikani kuluksi ja tietty asioillakin. Lämmityslaitteesta ei olisi haittaa . Tosin pukeutuminen korvaa asiaa aika paljon.
Ylämäessä on jopa hiljennettävä vauhtia . Mitähän tapahtuu jos laitan oikein Powerin päälle?!!
Olen paljon miettinyt jalkojen liikerataa. Tullut jopa siihen tulokseen, että on tällä hetkellä ehkä parempi jättää nykyiset polkimet( taimitkänenytolivat ) paikalleen toistaiseksi. Siis ihan kuntoutuksen kannalta. kivutkaan ei yltyneet liiaksi. Tarttisin ehkäpä enemmän kokemusta niistä lyhyemmistä, ettei tarttis ees takas vaihdella.
Ja sitäpaitsi taitaa jäädä uhoamikseksi ajelle ympäri talven,..jalkateriä ei saa pidettyä lämpimänä.
Kaikki apu otetaan kyllä vastaan ja vieläpä kiitollisena. Itse kun en ole kovin tekninen immeinen.
Juu. Pyörä kiitää. Tulin kaupungista sähköllä kotiin muutamalla polkaisulla. Kylmä tuli.
Seuraavaks siihen pitää asentaa lämmityslaite
Olikos kellään vapaana tuulilasia/ keulakupua, saisi ilmanvastusta pinemmäksi?
Kuinka paljon se keulakupu auttas ilmanvastukseen? Ja onko se nopeus tässä Kanalle kovin tärkeää? Jalkojen lämpimänä pysymiseen voiskin auttaa.
Suojuksen vois askarrella vaikka retkipatjasta. Jalkojen paleluun saattas riittää pelkät kengänpohjasuojukset, joita on foorumilla askarreltu, retkipatjasta tai muovipulloista ym.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuossa oma askartelu vuosien takaa, ohut uretaanilevy jesarilla polkimeen kiinni.
Siinä mallihelander, retkipatjasta. Nää on helppoja tehdä, pientä askartelua vain vaatii ja mielikuvitusta. Terpalla oli ne vichypullon puolikkaat suojaamassa jalkoja viimalta - pullo halki ja kiinni polkimeen
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kävin eilen pyöräkaupassa ja myyjä neuvoi laittamaan kenkään ilmastointiteippiä lukon kohdalle. Sisäpuolelle siis. Ostin kalliilla, tietty, kengänsuojukset pakkasajoa varten. Ja kyllä tarviin nytkin jo.
sähköiset lämmittimet kenkään maksaa n. 200€. Huh.
Onhan Lidlissäkin ollut sähköpohjallisia, eikä olleet kalliita. Erikoisliikkeellä on monesti erikoishinta ja se voi olla moninkertainen merkittömään verrattuna.
Itse käytän etunojapyörissäni kenkäsuojia (diadora, Biltema) tai talvikenkiä 45nrth Japanther ja sopivia sukkia. Sealskinz sukka on pakkaslenkeillä hyvä, kun hiki pysyy sukassa eikä kastele kenkiä ja eristävyys pysyy hyvänä. Tuo Japanther ei ole edes mikään varsinainen kovan pakkasen kenkä, mutta minulle se on riittänyt ja nuo Bilteman suojat mahtuvat niidenkin päälle.
Omiin kenkiin ei valitettavasti mahdu lisää pohjallisia, kun on jo lämpömuovatut pohjalliset.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Joskus totesin kengän päälle asennettavat lämpövuoret nojapyöräilyssä huonoiksi. Syynä tähän se että nojaillessa tuuli iskee pahiten vuorien heikoimpaan kohtaan, eli pohjaan josta vuoraus on auki.
Mä oon viileään vuodenaikaan vähentäny ajokengän ilmanvaihtoa yksinkertaisesti vuoraamalla kengän sisältä päin sanomalehdellä. Toimii mainiosti, vaikkakin kaipaisi pohjan puolelle vielä lisää eristettä.. Tm*Terppa-tuulensuojat vois olla kova sana. Eli siis halkaistut limupullot polkimen vastapuolelle ohjaamaan ajoviimaa kengän ohi..
Tietty 500 eurolla rupee saamaan jo ihan talviajokenkiäkin
On saatavilla kuplamuovi tai aerogeeli pohjallisia jotka eristää erittäin hyvin pohjan kylmyyttä. Maksaa toki mut ai että kun laitat kengät jalkaa niiden kanssa tuntuu kuin joku olis tunkebu lämmittimet kenkien pohjaan.