Sivu 1/1
Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 07:44
Kirjoittaja jvuotila
Facebookin puolella tästä laitteesta esiteltiin jo kuvia ensimmäisestä protosta ja on kyllä makean näköinen. Leveähän tuo laite on ja ei siten oikein mitään asiaa pyöräteille. Lisäksi taitaa olla muutenkin vähintäänkin mopoksi rekisteröitävä laite. Mitäs mieltä?
https://www.morphosa.co.uk/
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 08:39
Kirjoittaja jori
jvuotila kirjoitti:Facebookin puolella tästä laitteesta esiteltiin jo kuvia ensimmäisestä protosta ja on kyllä makean näköinen. Leveähän tuo laite on ja ei siten oikein mitään asiaa pyöräteille. Lisäksi taitaa olla muutenkin vähintäänkin mopoksi rekisteröitävä laite. Mitäs mieltä?
https://www.morphosa.co.uk/
Tämä on taas näitä pelkkiä muotoja kuolaavien harrastelijoiden tekeleitä. Noissa nettisivun kuvissa näkyy hyvin sukulaisuus automaailmaan, muttei viitteitä siihen, että tekijä ymmärtäisi mitään pyöräiltävistä ajoneuvoista. Eturipustukset ovat 1920-lukulaiset ja keulassa paljon painavaa turhaa tilaa. Takaripustus kömpelö ja rakenteeltaan painava. Kaiken kaikkiaan näkee, että suunnittelija ei ymmärrä polkupyörän suunnittelun perusteita, eli sitä, ettei mitään sellaista tehdä, mikä painaa, muttei tuota painonsa edestä lisäarvoa.

- Morphosa.jpg (137.63 KiB) Katsottu 4609 kertaa
Laittakaa esiin facebookkikuvat, ketkä niitä olette nähneet. Kuvakaappaus ruudusta tallennetaan omalle koneelle ja siitä sitten upataan foorumille.
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 09:09
Kirjoittaja kemppes
Pelkkä muotoilujuttuhan tuo on. Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa. Eturipustus noin tehtynä vaatii "paljon rautaa" ja painaa. Lisäksi Suomessa jousitus on tarpeen ainakin niillä alueilla missä minä ajelen. Leveyskin on tärkeä, aiemmin trikeni oli 83 cm leveä, nyt uuden raideleveys 68 cm ja kokonaisleveus n. 70 cm, sopii ovista ja mukava kapeilla pyöräteillä. Ei silti ole kaatunut kertaakaan vaikka aika vauhdilla olen mutkia ajanut. Toki kaatumisriski on painopisteen korkeuden funktio.
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 10:02
Kirjoittaja jvuotila
kemppes kirjoitti:Pelkkä muotoilujuttuhan tuo on. Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa.
Spekseissä sanottiin että laite on 1,25m leveä.
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 10:15
Kirjoittaja Vilijami
kemppes kirjoitti:Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa.
Ei kai tuossa missään sanota, että siinä ois polkimet? Vai?
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 10:23
Kirjoittaja jvuotila
Vilijami kirjoitti:kemppes kirjoitti:Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa.
Ei kai tuossa missään sanota, että siinä ois polkimet? Vai?
Kyllä puhuttiin pedelecistä jossain kohtaa. Eli olen ymmärtänyt että olisi tosiaan sähköavusteinen laite. Joka tosin ilmeisesti liikkuu myös nappikaasulla.
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 17:22
Kirjoittaja Pastori
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 18:43
Kirjoittaja MM
Ketjuja takapyörään ei näy, mutta voidaanhan polkemalla tehdä sähköä. Eikös tuollainen lehtijousitukivarsisysteemi ole kevyt, jos hiilikuitua. Teräksestä ei niinkään.
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 21:15
Kirjoittaja jooseha
Re: Morphosa
Lähetetty: 09 Loka 2019, 21:47
Kirjoittaja kuparinen
CAD-kuvista poiketen on keulan alueelle jo lisätty korkeutta... kuski ei mahdu sisään vaikka ei poljekaan.
Tai sitten tuli sadevesi syliin. 
Re: Morphosa
Lähetetty: 10 Loka 2019, 09:54
Kirjoittaja jvuotila
MM kirjoitti:Ketjuja takapyörään ei näy, mutta voidaanhan polkemalla tehdä sähköä. Eikös tuollainen lehtijousitukivarsisysteemi ole kevyt, jos hiilikuitua. Teräksestä ei niinkään.
Totta. Kyllä tämä vaikuttaa vahvasti täysin moottorilla kulkevalta laitteelta.