Sivu 2/2

Re: Kinnerin vaihteista

Lähetetty: 16 Maalis 2020, 09:02
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:

Nämä jotka tekee käsillään muutakin kuin nenänkaivuuta voisivat olla erimieltä :mrgreen:

http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=70

Jalkajarrullinen takanapa muutettu yksipuoliseksi, eiköhän tuo onnistuisi vaihdenavallakin.

Toiset uskoo heti, kun jostain on valokuva. ;)
Miten arvelet tuon jalkajarrun pitävän, kun jarrjukampi on ilmassa kiinni. Voiman voi toki kuljettaa akselia pitkin, mutta vaikka se olisi muutettu tilan vaatimaan maksimikokoon ja tehty 2000 MPa materiaalista, ei kyllä kestä normaalia käyttöä, saati jarruttamista takapyörällä.
Kuva


Re: Kinnerin vaihteista

Lähetetty: 16 Maalis 2020, 09:08
Kirjoittaja jviirret

Kinnereissä onneksi on käsijarrut :wink:
Akselia pitkin toimivaksi se tuossa Forklesissä on tehty. Kustompsysles foorumin mukaan.


Re: Kinnerin vaihteista

Lähetetty: 16 Maalis 2020, 09:38
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:

Kinnereissä onneksi on käsijarrut :wink:
Akselia pitkin toimivaksi se tuossa Forklesissä on tehty. Kustompsysles foorumin mukaan.

Varovasti saa ajella, kuten kuvastakin näkyy.
Kuva


Re: Kinnerin vaihteista

Lähetetty: 16 Maalis 2020, 09:43
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:

Miten arvelet tuon jalkajarrun pitävän, kun jarrjukampi on ilmassa kiinni. Voiman voi toki kuljettaa akselia pitkin, mutta vaikka se olisi muutettu tilan vaatimaan maksimikokoon ja tehty 2000 MPa materiaalista, ei kyllä kestä normaalia käyttöä, saati jarruttamista takapyörällä.

Tuo on niin takapainoinen, että pitoa on takarenkaalla lujasti. Jos akseli kestäiskin, niin tuo 32mm runkoputki ei kestä jarruttamista ja jos se sattuisi Ihmeen kaupalla kestämäänkin, niin joustoliike olisi niin suuri että ohjaus venkoilee mihin sattuu ja nurin mennään. Tuohan on vaan taideteos, millä 47 kiloinen taiteilija on kerran rullannut kuvaa varten.

Muoks. Jori ehti ensin.