Sivu 1/1

Kinnerin sivutuliherkkyyden vähentäminen

Lähetetty: 13 Huhti 2020, 20:24
Kirjoittaja Mahe

Jossain muissa ketjuissa on ollut puhetta kinnerin sivutuuliherkkyyden vähentämisestä esim. Questin nokan yli viritetyllä pitkittäisellä kuminauhalla. PW taisi jotain kokeillakin? Ideana on käsittääkseni rikkoa kinnerin kuorta pitkin käyvä tasainen ilmavirtaus (?), mikä vähentää paine-eroa eri puolilla kinneriä sivutuuliolosuhteissa ja siten vähentää tuulen kääntävää vaikutusta (?)

Hollantilaiset myy tähän ihan tuotettakin: https://www.velomobielonderdelen.nl/cat ... stormstrip

Jos tuollaista viritystä haluaa kokeilla, niin sanokaas viisaammat mikä on oikea paikka tuolle kaistaleelle? Tuleeko se nokan korkeimmalle kohdalle? Ja kun esim DF:ssä on keskellä nokkaa sen notkelma, niin pitäiskö laittaa listat molemmille harjanteille? Miten paksu nauhan pitää olla jos vaikka jollain ikkunatiivistenauhalla tms. kokeilisi ennenkun pistää tilausta sisään hollantiin?


Re: Kinnerin sivutuliherkkyyden vähentäminen

Lähetetty: 14 Huhti 2020, 00:00
Kirjoittaja jori

Minä kokeilisin ensin vain aivan etukulmissa pätkiä. Ei se virtaus kuitenkaan décolletén yli sileänä virtaa. Kumiköysi on ihan hyvä materiaali tähän tarkoitukseen. Biltemasta venetarvikehyllystä. Voi käyttää myös "mustekaloja" Motonetistä. Kiinnittämiseen pieni reikä katteeseen mustekalan koukkua varten ja jos on tarpeen. Tarrakiinnitteinen nippuside välille, jos on tarpeen.
Tässä Petrin versio.
Kuva
Tämmöisiä välille, jos tarvitaan.https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000042468

Nippusiteen kiinnityslevy.jpeg
Nippusiteen kiinnityslevy.jpeg (743.93 KiB) Katsottu 1971 kertaa