Sivu 1/1
Liikennemerkkien harhaanjohtavuus
Lähetetty: 07 Touko 2020, 07:51
Kirjoittaja pirkkob
Ajelin pyörätietä Bembölen suuntaan 110 tien varrella. Leppäsillan risteyksen jälkeen on tiellä este ja ohje ajaa oikealle. Ok.
Vaihde pienemmälle, sähköavustus kakkoselle ja huomattavan jyrkkää mäkeä ylös. Nousi vähän sutien, asfalttinen poikkitie ja sitä pitkin vasemmalle. Kohta tulee viitta vasemmalle tien 110 suuntaan. Kohtuullisen kamala lasku - varovaisesti ettei kaadu kolmipyöräinen kuoppiin ja asfaltinreunaan. Siisti uudenpuoleinen asfaltti. Ehdin jo huokaista - kiva tie.
T-risteys, merkki jalankulkijat ja pyörät vasemmalle tai oikealle. Oikealle on jyrkähkö mäki, niin menen vasemmalle sillalle. Sieltä tuli juuri pyöräilijä - ehkä sieltä pääsee. Sillan päässä on tolppa ja tuo pahaenteisen ajatuksen. Ajan tolpan viereen edessä on kymmenkunta porrasta ja alhaalla on tasanne ja kumpaankin suuntaan portaat.
Entä jos olisin noudattanut liikennemerkkiä ja ajanut ohjeen mukaan?
Kolmipyöräisen kääntäminen kapeahkolla sillalla oli hivenen työlästä, mutta kääntyi. Siis jyrkähköä mäkeä ylös, missä on myös jyrkähkö lasku alas. Taas varottava, ettei syöksy ajoradalle.
Kivoja nämä tienkorjauksen kiertotiet!
Re: Liikennemerkkien harhaanjohtavuus
Lähetetty: 07 Touko 2020, 12:57
Kirjoittaja Stapani
Tuohon pirkkob:n kuvaamaan paikkaan minäkin ajoin kinnerillä jokin aika sitten...
Aika ansa, ei voinut muuta kuin kinneri nokka tulosuuntaan ja ensimmäisestä saumasta autojen sekaan
110 tielle, mulle kelpasi mainiosti. Mutta ei tuosta edes normi fillarilla kukaan näkemäni pystynyt polkemaan.
Kaikki taluttivat, kun hetken kulkureittiä ihmettelin....
Re: Liikennemerkkien harhaanjohtavuus
Lähetetty: 07 Touko 2020, 13:19
Kirjoittaja jori
Ikävää, ettei mikään ole edistynyt vuosimymmenessä, vaikka konkreettinen, ja oikeastaan helppo ratkaisu, tähän esitettiin jo tuolloin. Tässä ketju kymmenen vuoden takaa. http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 132#p15132
Tuollaiset hölmöilythän saataisiin pois yksinkertaisesti hinnoittelemalla ja sisällyttämällä liikennehaitan kustannus urakkaan. Mitä vähemmällä liikennehaitalla saat urakan tehtyä, sitä enemmän saat katetta. Ehkä se vaatisi asiaa valvomaan "työmaapyöräilijän", mutta varmasti paranisivat tällaiset älyttömyydet heti, kun siihen olisi rahallinen motivaatio.
Pienikin taloudellinen yllyke panee asiat sujumaan verrattuna siihen, että urakoitsija saa kokea omaa valtaansa tekemällä muille haittaa ilman mitään omaa vastuuta. Tämä on sellainen sheriffi-ilmiö. Kun mitättömyydelle, jolla ei ole tavallisesti valtaa mihinkään, annetaan valta päättää jostain, joka vaikuttaa muiden ihmisten elämään, lipsuu toiminta aika äkkiä älyttömäksi.
Re: Liikennemerkkien harhaanjohtavuus
Lähetetty: 07 Touko 2020, 18:14
Kirjoittaja janx
Tässä suhteessa on Facebook parempi. Siellä on Pyörätie FAIL-ryhmä, jossa on jäsenenä henkilöitä, jotka ovat tekemisissä näiden valvonnan kanssa. Tätä he eivät ehkä lue. Toki raha motivoi, mutta tilanne on se huonompi.
Re: Liikennemerkkien harhaanjohtavuus
Lähetetty: 24 Touko 2020, 05:22
Kirjoittaja pirkkob
Iloisia uutisia: Syystä, jota en tiedä, yhtäkkiä vuosia remontissa ollut tie onkin nyt kunnostettu. Nyt pääsee iloisesti uudehkoa asfalttia pitkin tuon mainitsemani paikan alitse liikennevaloihin ja -valoista.
Menimme siitä eilen Bembölen suunnasta ja siitä pääsi ihan hyvin. Kivaa....