Tuo kohta ei kanna muita, kuin aerodynaamisia voimia, joten mikä vain paikkaus riittää, mikä rauhoittaa kinnerin omistajan mielen. Kevlarhan tuohon paikkaan olisi omiaan. Ei halkeaisi uudelleen, jos samanlaisesti törmää, vaan joustaisi takaisin.
Mikä muuten on tuo pyöreä reikä tuolla keulan alla?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Siinä reiässä on töötti (ihan perus 12V automalli käsittääkseni)
Sitä vähän arvelinkin.
Outo juttu, mutta en ole milloinkaan kuullut kinnerin tööttiääntä. Paitsi jonkun vanhan Questin naruvälitteisen kellon kilinän.
Auton töötti antaa varmasti lisää auktoriteettiä liikennetilanteessa. Pitäisikö laittaa oikein rekkatorvet, vai laivan. Kinneriin saisi helposti sellaisen 120 Hz miehekkään torven.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jos yhtään on vaatimuksia komposiitin mekaanisille ominaisuuksille, voi bilteman hartsin heittää suoraan menemään. Uskomattoman heikkoa ja pehmeää kun vertaa esim westsystemssiin.
Biltema oli ainoa paikka missä tuota laminointiepoksia on hyllytavarana kun pikaisesti etsin. Etrassa ei ole enää valikoimassa kun kävin viime viikolla kyselemässä.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Siinä reiässä on töötti (ihan perus 12V automalli käsittääkseni)
Sitä vähän arvelinkin.
Outo juttu, mutta en ole milloinkaan kuullut kinnerin tööttiääntä. Paitsi jonkun vanhan Questin naruvälitteisen kellon kilinän.
Auton töötti antaa varmasti lisää auktoriteettiä liikennetilanteessa. Pitäisikö laittaa oikein rekkatorvet, vai laivan. Kinneriin saisi helposti sellaisen 120 Hz miehekkään torven.
Se on aika raaka ääni, eikä kevyt liikenne tyypillisesti reagoi tööttiin mitenkään kun se on yleensä merkki autojen välissestä konfliktista siellä ajoradan puolella. Eli aika vähän tulee käytettyä.
Yleensä tuuttaan korkeintaan kinneriä tuijottaville pikkulapsille lyhyesti ohi ajaessa, ilmeistä päätellen se on heidän mielestä hauskaa
EDIT: Olen miettinyt jos sen töötin irrottaisi ja laittaisi ison hollantilaisen soittokellon sen tilalle narukäyttöisenä, kuuluisiko se paremmin tuolta kuin pieni ohjaustangossa oleva kello.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Alan liikkeistä saa ihan suoraan hyllystä hyvää kamaa. Vaatii tietysti oman vaivansa ja aikansa niitä hommailla.
Siihen sun kysymykseen laminoitivahvuudesta.. Kyllä tosiaan aina kaksi kerrosta olis hyvä saada vähintään. Yks kerros on aika onneton. Hiot hieman vahaa kuitua pois niin ei tule liian vahvaa kerrosta sitten sille alueelle.
Jori suositteli hitek- kevlar materiaalia, mutta mun mielestä vähömmeän hitek ja helpommin saatavilla oleva lasikuitukin olisi ihan kelpo kamaa tohon. Sehän on sitkeysominaisuuksiltaan jotain hiilen ja aramidin väliltä ja olisi sikäli ihan passelia kamaa. Kyllä hiilen päälle voi lasiakin aivan hyvin laittaa.. Hartsin tyyppi siinä ratkaisee onnistuuko laminointi.
... Hiot hieman vahaa kuitua pois niin ei tule liian vahvaa kerrosta sitten sille alueelle...
Riittää kun karhennat kunnolla vanhan pinnan, ei tarvi kuituja poistaa. Kerroksen vahvuus ei sinänsä haittaa mitään tuolla alueella, ja sisäpuolellehan nuo paikkapalat tulee, ei päälle.
Olisit vaan kerralla laittanu molemmat kerrokset. Nyt täytyy taas karhenta... Siis heikentää sitä ekaa kerrosta, että seuraava tarttuu.
Mut.. Hyvältä näyttää!
Juurikin kuten Härski sanoi, eli yleensä lätkitään kaikki kerralla paikoilleen ja annetaan kuivua vasta sitten.
Toinen vaihtoehto on käyttää karhennuskangasta, joka töpötellään kiinni märkään laminointikohdan pintaan. Kuivumisen jälkeen kangas repäistään irti, jolloin pinta jää karheaksi, ja siihen voi laminoida/liimata päälle suoraan ilman erillistä karhennusta. Karhennuskangasta saa alan liikkeistä.
Eli pitää antaa nyt kovettua kunnolla että hiekkapaperi puree?
Kokeneemmat voi kommentoida, mutta varmaan turvallisinta toimia tuon edellä mainitun "työajan" sisällä... eli jos menee kovasti yli ja epoksin pinta alkaa kuivahtaa, niin toisen kerroksen tarttuvuus suoraan päälle (ilman karhennusta) heikkenee. Varmaan tuohonkin on jotain "nyrkkisääntöjä" että missä raja kulkee...
Epoksin geeliytymisen jälkeen ei paranisi epoksia pidellä kunnes on kovettunu. Muuten siinä tavallaan rikkoo sen ensimmäisen kovettumisprosessin sidoksia.