Sivu 1/1

Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 15 Touko 2020, 20:47
Kirjoittaja torneol

Tänää lenkuralla tuli aika hartaasti avauduttua yhdelle puupäälle, kun pysäytti autonsa keskelle suojatietä. Alkuun soitin tietty torvea, mutta auto ei siirtynyt kuin n. puolimetriä.

Ajoin pyörätietä pitkin ja pysähdyin auton taakse. Koputin takalasiin ja menin vähän eteenpäin. Kohta gubbe avasi sivulasin ja varmaan jotain höpötti, mutta en kuullut / kuunnellut. Oman mielipiteeni ilmoitin kohtalaisen selkeästi.

Mikä noita ihmisiä vaivaa, kun eivät sen vertaa ajattele? Itse pyrin aina ajamaan autolla jommalle kummalle puolelle, mutta en keskelle. Ei se tietysti aina onnistu, mutta pyrkimys on antaa muidenkin liikkumiselle mahdollisuus.


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 15 Touko 2020, 21:14
Kirjoittaja jviirret

Linja- ja kuorma-autot yleensä niitä tukkijoita. Suojatien takaa ei nää valtatielle ja keulan ku ajaa maantien reunaan niin perä tukkii suojatien.


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 15 Touko 2020, 21:26
Kirjoittaja Vilijami

Ai tällainenkin ongelma on olemassa? :shock:
Ihan oikeasti, ei ikinä ole tällainen häirinnyt, vaikka ylitän useita suojateitä peruslenkilläni.


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 15 Touko 2020, 21:32
Kirjoittaja torneol

Normaalisti ei häiritse minuakaan, mutta tämä jotenkin poikkesi normaalista :mrgreen:.

Tilaa oli auton edessä vaikka ja kuinka, mutta ei; siinä pitää seistä. Siksi soitin torvea, että olisi ymmärtänyt siirtyä eteenpäin. Kaikille ei vaan ole isossa jaossa tullut ymmärrystä näiden asioiden suhteen.


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 15 Touko 2020, 22:17
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:

Ai tällainenkin ongelma on olemassa? :shock:
Ihan oikeasti, ei ikinä ole tällainen häirinnyt, vaikka ylitän useita suojateitä peruslenkilläni.

Ihan normaalia ja usein pyöräillessä tapahtuu. Etenkin työmatka-aikaan. Ja siis myös ihan suoralla tiellä. Ei tarvitse edes mihinkään kurkkimiseen vaan silkkaa väliinpitämättömyyttä. Esim. tällaisessa paikassa, kun tuo edellä oleva liikennevalo pysäyttää jonon. https://goo.gl/maps/wRMQWrgQRqwe6MH56


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 16 Touko 2020, 06:36
Kirjoittaja jviirret
janx kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Ai tällainenkin ongelma on olemassa? :shock:
Ihan oikeasti, ei ikinä ole tällainen häirinnyt, vaikka ylitän useita suojateitä peruslenkilläni.

Ihan normaalia ja usein pyöräillessä tapahtuu. Etenkin työmatka-aikaan. Ja siis myös ihan suoralla tiellä. Ei tarvitse edes mihinkään kurkkimiseen vaan silkkaa väliinpitämättömyyttä

Ja jatkot aluepolitiikka-ketjuun...


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 16 Touko 2020, 09:45
Kirjoittaja PW

Kyllä se ärsyttää kun ei oteta muita kulkijoita (pyöräilijöitä) huomioon ja joskus se on vaarallistakin kun kinnerillä tulee alamäkeä tai muuten vaan vauhdikkaasti ja tien tukkii auto. Siksi usein ajoradalla.


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 16 Touko 2020, 09:49
Kirjoittaja janx

Vältän pyöräillessä (jos ei ole kiire tai eksynyt) ajoratojen ylityksiä, liikennevaloja ja muiden ajoneuvojen kohtaamista viimeiseen asti. Mielummin muutama kilometri sivuun kuin suorinta reittiä.


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 16 Touko 2020, 15:08
Kirjoittaja MikaH

Vanha mutta aina niin hyvä


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 16 Touko 2020, 15:52
Kirjoittaja PW
janx kirjoitti:

Vältän pyöräillessä (jos ei ole kiire tai eksynyt) ajoratojen ylityksiä, liikennevaloja ja muiden ajoneuvojen kohtaamista viimeiseen asti. Mielummin muutama kilometri sivuun kuin suorinta reittiä.

Eiks tää oo aika vaikee tapa liikkuu pyörällä - Hesassa?


Re: Suojatielle pysähtyjät

Lähetetty: 16 Touko 2020, 16:11
Kirjoittaja janx
PW kirjoitti:
janx kirjoitti:

Vältän pyöräillessä (jos ei ole kiire tai eksynyt) ajoratojen ylityksiä, liikennevaloja ja muiden ajoneuvojen kohtaamista viimeiseen asti. Mielummin muutama kilometri sivuun kuin suorinta reittiä.

Eiks tää oo aika vaikee tapa liikkuu pyörällä - Hesassa?

Reittituntemusta se vaatii tai eksymistä. En tosin liiku kehä1 sisäpuolella juurikaan. Joku spesiaali ravitsemusliike (keikat, karaoke tms.) ja käytetyn tavaran ostaminen on nykyään niitä harvoja syitä mennä kohti keskustaa (Helsingin rautatieasemaa), mutta silloinkin yleensä jotenkin muuten kuin pyörällä.