Francesco Russon Durastretto
http://www.russo-speedbike.com/durastre ... peedtrike/
Toivottavasti tämä siirtyisi CADista radalle pian, aika suurella todennäköisyydellä rikkoisi paljon ennätyksiä. Onkohan tästä lisää tietoa jossain?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.russo-speedbike.com/durastre ... peedtrike/
Toivottavasti tämä siirtyisi CADista radalle pian, aika suurella todennäköisyydellä rikkoisi paljon ennätyksiä. Onkohan tästä lisää tietoa jossain?
Pentti M Reku kirjoitti:http://www.russo-speedbike.com/durastre ... peedtrike/
Toivottavasti tämä siirtyisi CADista radalle pian, aika suurella todennäköisyydellä rikkoisi paljon ennätyksiä. Onkohan tästä lisää tietoa jossain?
En kovin tarkasti katsellut yksityiskohtia, joten voisitko kertoa, mikä saa sinut uskomaan tämän olevan edellisiä ennätyksiä tehneitä ajoneuvoja parempi. Minä en löytänyt mitään sellaista, mikä tekisi tuosta ylivoimaisen.
Kapea, veitsimäinen, kauas etupyörien etupuolelle työntyvä keula tekee tuosta tavattoman sivutuuliherkän.
Tällä ajetaan siis selkä.menosuuntaan kuten Russon tunnin ennätyspyörällä.
Pentti M Reku kirjoitti:Tällä ajetaan siis selkä.menosuuntaan kuten Russon tunnin ennätyspyörällä.
Ahaa, perun heti pahat puheeni sivutuuliherkkyydestä.
Kolmipyöräinen, jos kilpapyörän täytyy olla, tuo yksi pyörä edessä on oikea ratkaisu, ettei laminaarista virtausta rikota niin pahasti kahden puolen runkoa. TOisaalta eturungon laminaarisuus voi olla niin ja näin, jos hartiat pitää saada mahtumaan noin lähelle etupyörän taakse.
Ei ole helppoa menestyä tuossa lajissa. Kokonaisuus pitää olla kunnossa, mutta yksityiskohdat ratkaisevat aerodynamiikan onnistumisen. Lisäksi kuskin pitää olla erityisen hyvin lämpöä ja suljettua paikkaa kestävä.