Seuraavaa viisvuotis projektia tekemään. Selkä-selkää vasten tandem, neliveto, erillisjousitus. Mahtaako olla hyvä idea sitä en tiedä. Mutta kokeillaan..
Rungon piirustukset; 1,4m akseliväli, n.1m leveys ja kokonaispituus 2,6m (:shock:)
Paljon oon jo sorvannut osia ja tilaillut netistä kaikenlaista kiina-iskareista 9-v voimansiirtoon, mutta tänään rälläköin ensimmäiset rungonkappaleet:
Ja tässä suunnilleen paikoilleen aseteltuna.Nuo siis penkin ja polkimien kiinnitys/säätökohdat, pyörien tuennan ja voimansiirron vahvikkeet.
Ja koska pajan mitat ei riitä pyörän tekoon yhtenä palana, täytyy tehdä runko keskeltä katkaistavaksi: porasin nippuun kahteen lattaan 8mm reiät. Tämä hitsataan sitten vaakaputkeen/putkiin. En tiedä vielä tarviiko alempaa runkoputkea oikeasti vai riittääkö toi 50mmx1.
Nelilinkkinen jousitus yhdessä kääntyvien etupyörien ja vedon kanssa aiheutti hieman mietittävää ja varmasti aiheuttaa jatkossakin. Kaikki näpertelyt voi aivan hyvin olla täysiä susia.. Tässä on idea että painelaakerit ottaa kuorman pystysuuntaan ja akseli sivusuuntaan, rasvanippa lisätty jo huollon helpottamiseksi Ohjauksen tuenta hitsataan nelilinkkiin. Keskiakseli hitsataan pyöränlaakeripesään(kuva alempana). Nelilinkin laakeroinnit 22x8x7 laakereilla. Joustomatkaa haaveilin n. 50mm, halvat kiinaniskarit on jo odottamassa, toivottavasti edes vähän toimii. Vaimennukseen en usko itsekkään
Voimansiirto on M12 akselilla + vapaarattailla + vetareilla. Vetonivelistä en vielä tiedä kestääkö, vahvemmatkin tilasin. Ei auta kuin kokeilla. Ebaystä löytää vaikka mitä.