Polkupyörän valoille on muissa maissa vaatimuksia. Meillä on vain eteen valkoinen tai vaaleankeltainen valo ja taakse punainen valo. Laissa lukee "näyttävä", eli periaatteessa vilkkuva valo ei käy. Poliisi on kuienkin ollut vuosia hyvinkin tyytyväinen, kunhan edes jonkinlainen tuikku löytyy.
Saksalaisperäiset valot ovat siitä hyviä, että esim napadynamon perässä ne palavat pyörän pysäyttämisen jälkeenkin vielä. Siellä vaatimus on 4 minuuttia, jotta valo ei sammu liikennevaloissa seistessä. Nuo magneetti-induktiolla toimivat ovat hollannissa tosi suosittuja, lähes kaikilla on sellaiset siellä.
Itsellä on napadynamo kaikissa käyttöpyörissä. En edes kuvittelisi käyttäväni paristoja tai akkuja pyörän valossa, jonka pitää aina olla mukana. Biltemasta saa toimivat lamput eteen ja taakse. Jos haluaa panostaa vähän enemmän, netistä löytyy tieliikennekäyttöön (Saksassa) hyväksyttyjä valoja muutamalla kympillä. Tai sitten niitä koko metsän valaisevia, tappavan tehokkaita hajavaloja muutamalla satasella.