Firman kahden talon välillä on n. 100m matka, ja aina ei tsuppariauto ole käytössä. Kun painavampaakin kamaa täytyy kuskata niin pitää tehdä rahtipyörä.
Paikallisen pyöräkorjaamon hylkykasasta 559-renkailla fillari joka renkaiden punppaamisen jälkeen oli suunnilleen ajokunnossa. Simpan napavaihde ei pelannut joten seuraavasta romusta takakiekko ilman vaihtajaa alle.
Vähän pitää runkoa modata, eli takahaarukka ylhäältä poikki ja alhaalle pari viiltoa. Tällä sai polkimet eteen ja alemmas sekä etuhaarukkaan hyvän takakallistuksen.
Sivuvaunun runko on vanhan ruohonleikkurin aisasta tehty. Pohjaksi joku verkko. Kiinnitys pyörään tulee joustavaksi, nyt on kudosvahvisteinen vesiletku. On liian löysä, vaihdan teräskudos hydrauliletkuksi, sen verran saa firma sponssata.
Ja valmis fillari: