LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja jviirret »

TKorho kirjoitti:

Miten hyvin ne kinnerit toimi matkalla? Oliko ne ylivoimaisia ilmanvastuksensa vuoksi?

Riippuu mihin vertaa, itse en niiden vauhdissa pysynyt, mutta oletettavasti osa kaksipyöräisistä ajeli kovempaakin. Ilmanvastuksesta kertoo jotain tuo sprintin tuloslista. Mangolla sai suurimman huippunopeuden(44km/h) loppusuoralla jossa voimakas vastatuuli, mutta kokonaistuloksissa se ei ollut ihan kärkisijoilla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

jviirret kirjoitti:
Mustasudenkorento kirjoitti:

Kivan monen sorttista pyörää olette saanut mukaan tapahtumaan, täytyy kehua puitteita vaikkei itse paikalla ollutkaan.
Ensi vuonna otatta sit uusiksi :wink:

Tätä Oulunseudun nojakistien puuttumista harmittelin itsekkin. Koskaan aiemmin ei tällaista tapahtumaa ole näin pohjoisessa ollut. Jos kaikki osallistujat ja järjestäjät on "etelästä", niin onko tulevaisuudessakaan?

Jukka

Aika perheelliselle huono, koulut alkaneet ja lomat pidetty. Kesäkuussa olisi voinut ehtiäkin mukaan, toisaalta tuollainen ajoa ajon perään ohjelma ei hirveästi innosta. No makusa kullaki, toiset tykkää ja hyvä niin, järjestäjille kaikki kunnia, varmasti oli työläs homma.

Nojaillaan!

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Mua rupesi kiinnostamaan tuo järjestetty sprinttikisa:

Oliko lähtö seisova ja minkälainen rata oli? Oliko tasaista vai kumpuja? Entäpä mutkaisuus? Lujaa siellä on menty, kun keskarit näyttivät olleen luokkaa 45km/h... tsekkasiko kukaan osallistunut maksiminopeuksia kisan ajalta? Aloin vain miettiä, että seisovalla lähdöllä saa noin lyhyellä matkalla pitää aika haipakkaa, että saa keskarit noin korkealle.

Alkoi nääs poltella kokeilla tässä paikallisella tienpätkällä, että kuinka lujaa tuommoisen matkan saisi ajettua optimalla...

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nebulus kirjoitti:

Mua rupesi kiinnostamaan tuo järjestetty sprinttikisa:

Oliko lähtö seisova ja minkälainen rata oli? Oliko tasaista vai kumpuja? Entäpä mutkaisuus?

Rata oli kortttelin(tai kahden?) kierto "teollisuus" aluella, 90asteen mutkat ja välissä suorat. Ajettiin korttelista 3 kulmaa, eli lähtö eri sivulla kuin maali. Kulmista kaksi maantie-maantie levyisiä ja yksi maantie-pyörätie. Lentävä lähtö, eli ennen ajanoton alkamista n.100m kiihdytys. Maalisuoralla navakka vastatuuli(normaali iltapäivä merituuli rannikolla, kohtisuoraa vasten ilman esteitä) ja hyvin loiva ylämäki(alle 1%). Huippunopeuden tutkaus poliisitutkalla juuri ennen maalia. Jos tuossa veti 40, niin on varmasti vastakkaisella sivulla saanut 50 rikki(oma veikkaus).
Nämä havainnot katsojan ominaisuudessa, korjatkaa jos meni väärin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
yuruki
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2009, 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja yuruki »

90-asteisia mutkia oli sprintissä yhteensä 5, muuten juurikin kuten jviirret kertoi. Mun vmax oli takasuoralla n. 45kmh kun koetti vähän säästää vastatuuliosuuteen. Jalat lopahti silti turhan aikaisin :roll:

Nazca Gaucho 24"

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

yuruki kirjoitti:

90-asteisia mutkia oli sprintissä yhteensä 5, muuten juurikin kuten jviirret kertoi. Mun vmax oli takasuoralla n. 45kmh kun koetti vähän säästää vastatuuliosuuteen. Jalat lopahti silti turhan aikaisin :roll:

Kuinka lujaa nuo mutkat pystyi kanttaamaan? Joutuiko joka mutkan jälkeen kiihdyttämään uudestaan kovasti? Ihan vain yritän verrata omaa nopeuttani kisailijoiden vauhtiiin: toki asiaan vaikuttaa sekin, että kisaajat taisivat ajaa pari sataa kilometriä pyörillään ennen repäisyä. ;)

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
yuruki
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2009, 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja yuruki »

Nebulus kirjoitti:

Kuinka lujaa nuo mutkat pystyi kanttaamaan? Joutuiko joka mutkan jälkeen kiihdyttämään uudestaan kovasti? Ihan vain yritän verrata omaa nopeuttani kisailijoiden vauhtiiin: toki asiaan vaikuttaa sekin, että kisaajat taisivat ajaa pari sataa kilometriä pyörillään ennen repäisyä. ;)

Eipä niihin jarruttaa tarvinnut, jos vaan löytyy pitoon luottoa. Itse hölläsin kaikkiin vähän, kun en ole ennen ajanut noin jyrkkiin mutkiin noin kovaa. Jalat oli tosiaan reissujen jälkeen ainakin mulla aika tukossa.

Tännehän voisi vaikka luoda oman Lowride-sprintti -tuloslistan, jonne kilpailuhenkiset voisivat kellottaa omia aikojaan? Radaksi käyköön mikä tahansa mahdollisimman tasainen 1,7km lenkki missä tahansa (lähtö ja maali samassa paikassa, tai ainakin lähellä toisiaan) ja n. 100m lentävä lähtö. Siitä voi sitten ilmoitella saavutetun ajan ja radan sijainnin / tyypin. Voidaan laittaa vaikka Kokkolan tulokset pohjaksi. Miltäs tällainen kuulostaisi?

Nazca Gaucho 24"

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

yuruki kirjoitti:
Nebulus kirjoitti:

Kuinka lujaa nuo mutkat pystyi kanttaamaan? Joutuiko joka mutkan jälkeen kiihdyttämään uudestaan kovasti? Ihan vain yritän verrata omaa nopeuttani kisailijoiden vauhtiiin: toki asiaan vaikuttaa sekin, että kisaajat taisivat ajaa pari sataa kilometriä pyörillään ennen repäisyä. ;)

Eipä niihin jarruttaa tarvinnut, jos vaan löytyy pitoon luottoa. Itse hölläsin kaikkiin vähän, kun en ole ennen ajanut noin jyrkkiin mutkiin noin kovaa. Jalat oli tosiaan reissujen jälkeen ainakin mulla aika tukossa.

Tännehän voisi vaikka luoda oman Lowride-sprintti -tuloslistan, jonne kilpailuhenkiset voisivat kellottaa omia aikojaan? Radaksi käyköön mikä tahansa mahdollisimman tasainen 1,7km lenkki missä tahansa (lähtö ja maali samassa paikassa, tai ainakin lähellä toisiaan) ja n. 100m lentävä lähtö. Siitä voi sitten ilmoitella saavutetun ajan ja radan sijainnin / tyypin. Voidaan laittaa vaikka Kokkolan tulokset pohjaksi. Miltäs tällainen kuulostaisi?

Otetaanko kaksi listaa: ensimmäinen käännösten kanssa ja toinen suoralla, niin tasaisella tiellä kuin omalta paikkakunnalta löytyy; risteyksissä kun joutuu normaalisti vähän varomaan, ettei aja kenenkään eteen jos ei ole ketään turvamiehenä...
Suoran tien korkeuseroja ja tuulen suuntaa kompensoimaan voisi tehdä vaikkapa niin, että suora tienpätkä pitää ajaa molempiin suuntiin vaikkapa muutaman tunnin sisällä (tai samanlaisten tuuliolojen vallitessa) ja laskea keskiarvo tuloksista? Reitti molemmissa tapauksissa 1,7km.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

R.reipas
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Marras 2006, 21:47
Paikkakunta: Espoo

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja R.reipas »

Minun piti kyllä hidastaa mutkiin etenkin siihen viimeseen jarrut kirskuen onneks ei ollu ketään näkemässä minä kun olen jo harmaja päinen pelokas äijjä minkä tosiasiaksi osoittaa eilinen kohtaaminen ajoin päiväkodin ohi pihalta kuulin ohhoh vanha pappa.

Risto
reippaasti rekkulilla

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Oma vauhti oli takasuoralla n.60 km/h. Ideahan tuollaisella radalla on, varsinkin nojapyörällä, nostaa vauhti kattoon mahdollisimman nopeasti, kun sitä on kuitenkin helpompi pitää ylhäällä kun sen on sinne kerran saanut.

Mutkat meni aika limitillä, varsinkaan kun ei ollut tullut kuin yksi lämmittelykierros otettua alle. Irtohiekka olisi vienyt pyörän alta kyllä hetkessä!

Loppusuoralla oli jo liikaa happoa jaloissa että olisi vauhdin saanut ylös, joten se oli kyllä tuskasin loppusuora tänä vuonna. Ihmettelin kyllä tuota omaa tutkattua nopeutta 43 km/h, mutta ilmeisesti se pieni alamäen pätkä nosti vauhdin kuitenkin noinkin ylös.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja lowrides »

R.reipas kirjoitti:

Minun piti kyllä hidastaa mutkiin etenkin siihen viimeseen jarrut kirskuen onneks ei ollu ketään näkemässä minä kun olen jo harmaja päinen pelokas äijjä minkä tosiasiaksi osoittaa eilinen kohtaaminen ajoin päiväkodin ohi pihalta kuulin ohhoh vanha pappa.

Hehe :D
Risto pääset eläkeluokkaan ensi kerralla!

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Markku Lahtisen kuvia löytyy myös nyt galleriasta:

http://www.flickr.com/photos/lowride/se ... 993384633/

myöhemmin tänään löytyvät myös tapahtumasta kirjoitetut lehtijutut...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: LowRide -09, 13.8.-16.8-2009

Viesti Kirjoittaja PW »

Hienoja kuvia mutta näin alkavana nojapyöristä kiinnostuneena kaipailin pyörien merkkejä ja malleja. Osan tietysti jo tuntee tai arvaa mutta monta jäi vielä auki.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin