Sivu 1/1
Kokemuksia Cab Bike kinnerista
Lähetetty: 30 Maalis 2021, 18:42
Kirjoittaja kristiansalikoski
Olen nyt iltapuhteina laitellut tuota nopeasti hankittua Cab Bikea. Vaikka se onkin ikäänsä nähden verrattain hyvässä kunnossa niin laitettavaa löytyy.
Kysynkin toisessa ketjussa mistä löytäisin korvaavan jarrukahvan. Osoittautuikin, että tuo kahva koostuukin kahdesta retro-mallisesta suoralle tangolle tarkotettua vannejarrukahvasta, jotka on vain hitsattu yhteen pyöreään tankoon. Eli vaikka en olisi halunnut hitsaushommiin niin niihin joutui kuitenkin.
Toinen silmiini osunut asia on välys ohjaustangon varren ja pyörille liikkeen välittävän varren yhtymä- / nivelkohdassa.
Eli ohjauksessa on keskivaiheilla selkeästi tyhjää, aika reilustikin. Tuo voisi kaiketi olla tarkoituksellista. Epäilen että tuohon kohtaan tulee ajan kanssa kulumaa ja klappi olisi hyvä ottaa pois.
Tietäisikö joku kertoa miten asia on esim. Questissä tai allewederissä?
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 30 Maalis 2021, 18:51
Kirjoittaja Mahe
Lienee samanlainen kaikissa tilleritangollisissa: Siinä kardaaninivelessä on keskellä nylon-palikka johon alumiiniset haarukat kiinnittyvät läpilpulteilla. Tuo sitten kuluu väljäksi ajan mittaan ja sitä voi kiristellä vain tiettyyn rajaan asti.
Ko. palikan sahailee varmaan itsekin nylonpalikasta tai sitten sen voinee tilata melkein miltä tahansa kinnerivalmistajalta (velomobileworld, intercitybikes, velomobiel.nl)
Niistä pulteista: niissä kardaanin haarukoissa on toisessa haarassa läpireikä ja toisessa kierre. Kiristääkseen pitää löysätä mutteria, sen jälkeen kiristää pulttia ja sitten kiristää se mutteri. mutteri on siis vain lukitusmutteri, se ei itsessään kiristä mitään.
Saikohan tuosta selvää... Mun DF-ketjussa on tuosta myös puhetta mutta ei sielläkään kuvaa ole...
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 30 Maalis 2021, 18:54
Kirjoittaja Mahe
Jotkut taitaa olla sitä mieltä, että se ohjaus on parempi jos nivelessä on ihan hivenen verran klappia. Itse olen kyllä totuttelun jälkeen tykännyt mahdollisimman välyksettömästä ohjauksesta, vaikka se tuntuikin alkuun liian äkkinäiseltä.
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 30 Maalis 2021, 19:13
Kirjoittaja kristiansalikoski
Parempi vain avata ja katsoa. Edessä se on joka tapauksessa.
Tässä on metallinen nivelöinti ja selkeästi tarkoituksellinen välys.
Ohjausputki on alumiinia ja kaipaa laittoa tuon läpipultin reiän kohdalta. Siitä on pultti syönyt reiän muodottomaksi.
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangosta
Lähetetty: 30 Maalis 2021, 19:34
Kirjoittaja kristiansalikoski
Ohjaustanko ja jarrukahvat
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 30 Maalis 2021, 19:38
Kirjoittaja Mahe
OK, no tuo on sitten erilainen kuin hollannikkaissa. Lienee pöllitty kaupan hyllystä johonkin muuhun tarkoitukseen tarkoitettu novel ja sovellettu.
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 04 Huhti 2021, 20:19
Kirjoittaja TMS
Ihan kuin olisin tänään vilaukselta nähnyt tämän liikkeellä Lapinkyläntiellä, kai se Kristianin täytyi olla kun täälläkin päin vaikuttaa?
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 04 Huhti 2021, 21:36
Kirjoittaja kristiansalikoski
Minä se olin luultavammin olin. Ajoin tänään ensimmäisen testilenkin Veikkolasta Mankin Nesteelle ja takaisin.
Keskivauhti tuolla varsin mäkiselle matkalla oli 30km/h. Huippunopeus vain 38 km/h.
Ei ole kevyt raketti. Kätevä se sen sijaan on.
Kääntösäde on pieni ja maavara korkeahko. Kuljetuskapasiteettia on paljon.
Ajamisessa on kyllä todellinen tekemisen
meininki ja laite on jotenkin sympaattinen mun silmissäni
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 05 Huhti 2021, 11:15
Kirjoittaja ajarmala
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 05 Huhti 2021, 13:03
Kirjoittaja Härski
On kyllä symppiksen näköinen!
Mutta, eikö ole kikkkerä noin korkeana? Oma kinnerini oli aika korkea alunperin ja tahtoi kallistella ennen masallusssarjan asentamista. 
Re: Kysymys kinnerin ohjaustangon nivelistä
Lähetetty: 06 Huhti 2021, 06:03
Kirjoittaja ajou
Tuo on hyvin saman korkuinen ja oloinen kuin Arcus (120 cm). Ei siinä ainakaan ole mitään kallistusongelmia ole, vaikka onkin jousitus myös edessä.