TE-klooni

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuis paljon se mattapulveri sielläpäin maksaa tommoseen runkoon?

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja JTH »

Runko menee linjalla maalattavien kamojen mukana. Tarkan hinnan tiedän kunhan putki on värjätty. Jos olisin halunnut oman värin olisi hinta ollut n. 150 euroa. Pakon edessä tyydyn halvempaan vaihtoehtoon. Osavalikoimakin tulee olemaan kierrätyspalikoita, tosin kaikki alumiitiosat saavat ehostus-kiillotuksen rättilaikalla ja muita maalaillaan.

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja JTH »

Tässä hieman tiiseriä:

Kuva

Vanha keulamerkki ja ohjainleekeri keulan kanssa paikalleen...

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja JTH »

Melkein valmis, Jarrut, gripit ja etulokari uupuu.
Kuva

Löytyiskö keltään nurkista mustaa muovi 20" etulokaria? Tai edes mistä semmoosen löytäis?

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ei oo noita 20" lokareita edes biltemassa :(
Meinaatko pärjätä ilman ketjusuojaa/putkea?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja JTH »

Juu, ei ole, eikä oikein pyöräliikkessäkään ole. Ainoastaan peltisiä 20" lokareita löytyy...
Katoppa Easy Racerin sivuilta onko Tour Easyissä ketjusuojia/putkia!

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja jviirret »

JTH kirjoitti:

Katoppa Easy Racerin sivuilta onko Tour Easyissä ketjusuojia/putkia!

Eipä näytä olevan, ilmeisesti jalat tulee sellaisesta suunnasta polkimille ettei suojaa tarvi? Tuskin pelkkä imagosyy?
Tarkemminko muistelee niin eipä munkaan ensimmäisessä delta-trikessä ollut, eikä siinäkään lahkeet sotkeentuneet kun polkimet oli reilusti penkkiä alempana.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

TE-klooni valmis!

Viesti Kirjoittaja JTH »

Paras ajettavuus tähänastisita fillareistani!

Kuva

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja jviirret »

JTH kirjoitti:

Paras ajettavuus tähänastisita fillareistani!

Eikö olekkin outoa ettei näitä LWB-malleja tehdä tai myydä euroopassa ollenkaan? Pitää tehdä itse tai tilata jenkeistä. Vaan eipä näytä olevan kaikille ongelma :D Todella hieno.

Jukka

Edit: ircissä kävi ilmi että saa lwb:tä euroopastakin: http://www.sun-bikes.de/bikes Pyörät kyllä tuttuja, mutta tuo nimi jotenkin viittaa jenkkeihin :roll:

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

On se hiano! Nyt selvisi miksi TE:ssä on rungossa viistoputki, tietenkin jarruvaijeria varten :D Tai jarruletkua, sullahan on nestejarrut. Kyllä tuolla varmasti kelpaa ajella, pitkän matkan mukavuudesta lukisi mielellään jatkossa kokemuksia. Jenkit jostain syystä vieroksuvat ketjusuojia, Rans tosin myy "chain guard" tuotetta mutta sepä onkin tarkoitettu suojaamaan runkoa eikä ajajaa. Minulla on jonkinlainen suoja ollut joka pyörässä, joskus olen testaillut ilman ja tietty imaisi hetkessä lahkeen ketjun ja rattaan väliin. Kokonaan koteloitu voimansiirto olisi optimi, kuten joskus olen tainnut mainita. Mutta joo, lwb:ssä haitta on pienempi kuten Jukka totesi.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jviirret kirjoitti:
JTH kirjoitti:

Paras ajettavuus tähänastisita fillareistani!

Eikö olekkin outoa ettei näitä LWB-malleja tehdä tai myydä euroopassa ollenkaan? Pitää tehdä itse tai tilata jenkeistä. Vaan eipä näytä olevan kaikille ongelma :D Todella hieno.

Jukka

Edit: ircissä kävi ilmi että saa lwb:tä euroopastakin: http://www.sun-bikes.de/bikes Pyörät kyllä tuttuja, mutta tuo nimi jotenkin viittaa jenkkeihin :roll:

Outoa tai ei, normaaliakin hankalampaa sellainen on täällä ostaa. Tilanne saattaa muuttua mikäli Sun alkaa tuoda Taiwanin TE:tä juurooppaan: http://www.bentrideronline.com/?p=365
Hinta on aika korkea, tietenkään legendaa ei haluta pilata halpiskopiolla.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Kateushan tässä iskee :D Aivan mahtavan hieno pyörä, onneksi olkoon ja mukavia kilometrejä.

Nojaillaan!

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Trek r200 kirjoitti:

Kateushan tässä iskee :D Aivan mahtavan hieno pyörä, onneksi olkoon ja mukavia kilometrejä.

Olenkohan mä nyt sairas tai jotain kun en ole kateellinen.
Mä olen joteskin vain hyvällä tuulella ja iloinen että meillä on tämäkin hieno pyörä esikuvana teeseitse osastolla.
Tämä ja tuo Jappi67:n SWB on viimeistelyltään aikas hienoja.

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja JTH »

Kiitoksia kannustavista kehuista!! Ihan tässä :oops:
Tämä LWB juttu ja varsinkin Tour Easy tyyppiset fillarit taitaa olla enemmän keski-ikäisten/vanhojen juttu. Kyllähän SWB ja hig racerit on heinoja, mutta tuntuu vaan, että tämän tyyppinen ajoasento ja ajettavuus kolahtaa meikulle ihan täysillä. Ja jenkeissä on aika pitkä kulttuuri nojakeilla matkakäytössä jne. Väittäisin, että jos näitä olisi enemmän tarjolla, niin yleistyisivät kyllä. Mikähän suomalaisten nojakistien keski-ikä mahtaapi olla??
Taiwan TE taitaa olla lähellä ostokynnystä monella kunhan niitä saadaan eurooppaan/suomeen tarjolle. Saishan Easy Racerilta aidon madeinusa TE:n rungon suht edullisesti, tinkaisi kauppaan haarukan ja stemmi/stonga-yhdistelmän. Ei varmaan ole päätä huimaava hinta ja laitehan olisi aito Tour Easy.
Tätä saa tulla kokeilemaan Luvian suuntaan, mutta saattaa aiheuttaa riippuvuutta :wink:
Jarppi67:n SWB on tosiaan hitusen verran täydellisempi omatekele. Todella tyylikäs ja viimeistelty pyörä!
Jotenkin noita rekutekeleitä tehneenä on tullut halu tehdä mahdollisimman vähän kotitekoisen näköisiä pyöriä...
Aion kyllä tehdä vielä toisen TE-kloonin, tällä kertaa kokonaan uudesta putkesta alusta loppuun. Ja TE-tandem olisi hieno limusiini, ainakin piitkä siitä tulis :D

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: TE-klooni

Viesti Kirjoittaja jviirret »

JTH kirjoitti:

Tämä LWB juttu ja varsinkin Tour Easy tyyppiset fillarit taitaa olla enemmän keski-ikäisten/vanhojen juttu. Kyllähän SWB ja hig racerit on heinoja, mutta tuntuu vaan, että tämän tyyppinen ajoasento ja ajettavuus kolahtaa meikulle ihan täysillä. Ja jenkeissä on aika pitkä kulttuuri nojakeilla matkakäytössä jne. Väittäisin, että jos näitä olisi enemmän tarjolla, niin yleistyisivät kyllä. Mikähän suomalaisten nojakistien keski-ikä mahtaapi olla??

Tuon mukaan enemmistö on 60-70 luvuilla syntyneitä http://lowride.info/phpBB3/viewtopic.ph ... 76&start=0& eli juuri oikeaa kohderyhmää. Itse aloitin harrastuksen juuri itsetekoisilla lwb:llä, sitte piti jatkaa nopeampaan ja nopeampaan ja nyt palailen takaisin pyöriin joissa mukavuus ja käsiteltävyys ykkös sijalla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin