TE-klooni
Noniin, vihdoin hieman edistystä:
Kuoristopparit ja takajarrubosset vielä hepaten kiinni ja sit vois vaikka koeajaa
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Noniin, vihdoin hieman edistystä:
Kuoristopparit ja takajarrubosset vielä hepaten kiinni ja sit vois vaikka koeajaa
Näyttää hienolta ja onhan noita amerikassa niin paljon että malli lienee toimivaksi havaittu.
Minkälainen kikkare sulla on tuossa takahaarukassa kiinnin - jolla noi penkkiä tukevat tangot on kiinni. Onko se jokin rautakauppa tms. valmiste, vai kotitekoinen tuote?
Empä oo aiemmin ajatellut, mistä lie nyt pätkähtänyt mieleen. Ajoasentohan on suunnilleen sama kuin mun chopperissa, siinä kun on nyt stonga jonka ansiosta kädet tulee taemmas kuin tässä kuvassa:
Vain selkänoja puuttuu. Olisiko tuossa syy mallin suosioon jenkeissä, choppereiden ja customeiden kultamaassa
Jukka
Pastori kirjoitti:Näyttää hienolta ja onhan noita amerikassa niin paljon että malli lienee toimivaksi havaittu.
Minkälainen kikkare sulla on tuossa takahaarukassa kiinnin - jolla noi penkkiä tukevat tangot on kiinni. Onko se jokin rautakauppa tms. valmiste, vai kotitekoinen tuote?
No, nuot on Biltsusta ostetut putkikiinnikket. Väliaikaiset, tosin.
Sorvarilta on tilauksessa tämmööset:
Ajoasento vaikuttaa suorastaan loistavalta, ei ihme, että näillä retkeillään pitkiä reissuja...
JTH kirjoitti:Ajoasento vaikuttaa suorastaan loistavalta, ei ihme, että näillä retkeillään pitkiä reissuja...
Juu, pystyhkö ajoasento ja alaviistoon polkeminen tekee ajamisesta jotenkin rentoa, ajokin hallinta tuntuu helpommalta ja vähemmän "suorittavalta". Myös ympärilleen katselu helpompaa kuin selin maaten. Tour & easy on juuri ne sanat jotka kuvaa tämän tyyppistä ajokkia parhaiten. Mutta sykemittari pistää "palikat sekaisin", ajosyke on korkeampi kuin matalemmalla ajoasennolla. Jos sinulla on vielä se SWB ja keskisykettä mittaava sykemittari, niin voisit myös kokeilla. Vai onko mun elimistö jotenkin outo
Jukka
No, olen lähinnä pyrkinyt luopumaan kaikista mittareista. Ajan vain ajamisen ilosta
Komea terassi!
Ei filtsukaan hullumpi ole. Brol:ssa on jauhettu TE:n ohjauskulmista paljon, oletko jo päässyt testaamaan kehuttuja ajo-ominaisuuksia?
Kitooksia!
Potkuteltua tuli tuossa hieman, ohjaus on aikalailla neutraali. Nyt tekisin kyllä takaputken pidemmäksi, eli hieman ohjauskulma muuttuisi. Lähinnä esteettisistä syistä...
takaputken ?
Siis ton putken tuossa penkin selkänojan kohdalla, "satulaputken"
Jos se olisi pidempi, niin "yläputki" enemmän vaakassa...
Tai nyt kun katsoo tota kuvaa, ei se taitais olla sen parempi!
Nyt on ainakin tehty just alkuperäisten Gardnerin piirrustusten mitoilla.
Woooohoooo! TE-kloonin eka testi ajo suoritettu! Laitoin voimansiirron ja takajarrun paikalleen ja illan pimeydessä testasin vehjettä. Elämäni eka kertaa Tour Easy-tyyppisellä nojakilla! Ensihuomioina; Aivan loistava ajoasento, taitaa tulla nopea laite. Ohjaus tuntui hieman vikkelältä, mutta Helevetti, että oli kivaa!
Nyt sitten aletaan viimeistelyvaihe, maalit pintaan ja herkut kiinni jne. Kuvia taidan laittaa vasta valmiista tuotteesta
Epäilemättä lysti ku näyttää jo niin pirun hyvältä ja mielenkiintoiselta. Mielenkiinnolla odotan tänne kuvia sit valmiista vehkeestä. onnea.
Ihme juttu, kävin taas ajelemassa. Tie oli tosi sohjoinen ja ajattelin, että ei kulje mihinkään...Mutta hyvinhän se kulki! Eka nojakki, joka puskee eteenpäin lumisohjossa!!
Onneksi sulla on se jigi niin voit tehdä sarjatuotantona runkoja viimeistään ensi TALVEKSI
Noniin, runko olis maalarilla. Väri tosin vaihtui finanssipoliittisista syistä sametti-mustaan, mutta tuleepa kunnon pulverimaalaus. Ensiviikolla pitäisi aloittaa työmatkanojailu!