Joo ok, sen Srammin pdf:n mukaankin se on "open type", eli kahvassa olevaan säiliöön on yhteys, kun kahva on lepoasennossa.
Nyt kun alan ymmärtää miten hydraulinen jarru toimii, niin se kahvan välys on toisaalta siksi että tuo kahvan venttiili on olemassa, ja toisaalta jarrusylinterin tiivisteen heiluminen on osa tuota välystä.
Mutta periaatteessa voisi laittaa hienosäätönä sen verran ylipainetta että jarrupala melkein ottaa kiinni levyyn (tiiviste liikkuu), ja sen jälkeen kiertää mekaanisesta säätöruuvista niin paljon että kahvan venttiili on koko ajan kiinni. Tästä pitäisi seurata se että välykset minimoituvat, mutta toisaalta jarrumäntä liikkuu niin vähän että se voi jumittaa likaantumisen takia, ajan mittaan.
Yksi juttu mikä tuntuu oudolta on tuon tiivisteen heilumisen tärkeys: Käsittääkseni jarrun automaattinen säätö (kiristyminen) perustuu siihen että jarrukahvan palautuksen jälkeen tiiviste liikuttaa jarrupaloja vähän jarrulevyyn päin, ja nestesäiliöstä siirtyy vähän nestettä jarruputkeen. Tai siis on hieman hankala ymmärtää mihin jarrun toiminta perustuu...