Luulenpa nyt ymmärtäväni miksi sähköistyksen myötä Flevon ajettavuus muuttui vähän. -Efektiivinen jättöhän siinä on kasvanut. Hidasajo on vaikeutunut hieman, kääntyminen on hitaampaa ja vaati enemmän työtä. Se on ollut helppo mieltää johtuvan siitä, että painava akkupaketti on etupuomissa kiinni ja massallaankin jo hidastaa kääntämistä vaikkei ole jätön muuttumista niin ajatellutkaan. Toinen muutos on vauhdikkaammassa ajossa. Flevo on hyvin rauhallisen ja stabiilin tuntuinen 50 km/h nopeuksissakin. Ja tuo rauhallisuus on siis kasvaneen efektiivisen jätön ansiota, eikä johdukaan siitä, että kuski olisi oppinut jotakin.
Onkos sinulla kuvaa tästä sähköflevosta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Flevo on hyvin rauhallisen ja stabiilin tuntuinen 50 km/h nopeuksissakin.
Vakionakin on ihan junamaisen vakaa tuollaisissa vauhdeissa. Siitä johtuen nopea väistöliike on suunnilleen yhtä helppo kuin junalla. Itse pienensin flevon jättöä, jolloin siitä tuli huomattavasti helpompi ja johdonmukaisempi ajella kaikissa nopeuksissa.
Missäs tuon moottori on. Onko se tuo mitätön napadynamo takana, vai onko se eturattaan takana piilossa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Voisitteko ystävällisesti - tälleen experimenttinä valaista että mitkähän kaikki mahdolliset asiat voivat tässä podcastissa tuottaa mielipahaa!
Mikä tahansa on selvästi mahdollista. Ohessa ihan tuore palaute. Ei mun mielestä tässä nyt sen vakavampaa ollut kuin KIILTÄVILLE pyörille naureskele. Sekin voi mennä ihon alle?
Nuo loogisesti ja yksilöimättä perustellut (=perustelemattomat) puuskahdukset ja paheksunnanosoitukset ovat nykyaikaa. Pahastuminen –varsinkin toisen puolesta– on jotain, jota pitää päästä osoittamaan, vaikka mitään perustelua tuolle ei olisi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Voisitteko ystävällisesti - tälleen experimenttinä valaista että mitkähän kaikki mahdolliset asiat voivat tässä podcastissa tuottaa mielipahaa!
Mikä tahansa on selvästi mahdollista. Ohessa ihan tuore palaute. Ei mun mielestä tässä nyt sen vakavampaa ollut kuin KIILTÄVILLE pyörille naureskele. Sekin voi mennä ihon alle?
Itsekin hieman, ensimmäistä jaksoa kuunnellessani, odotin mille linjalle lähdette suhtautumisessa pystypyöriin. Mutta hyvin olette vetäneet. Vaikka sarjassa käsitellään nojapyöriä, ette ole lähteneet vastakkainasettelun linjalle. Vertailua pitää toki tehdä, asian ymmärtämiseksi. Itse olen sitä mieltä, että yksikään pyörä ei parane toista haukkumalla.
Tämä on yksi asia, joka on ajoittain ärsyttänyt foorumin puolella. Esitetään omia kuvitelmia sitä millaisia pystypyöräilijät, kilpapyöräilijät tai heidän välineensä ovat, ikään kuin korostakseen nojapyörän paremmuutta. Pyörät eivät ole toisiaan parempia tai huonompia, ne ovat erilaisia, ja ennen kaikkea - polkupyöriä kaikki.