Kyllä se näköjään Fiattikin ruostuu Aattelin koittaa hitsata itse. Kuinkas tuo pitää korjata. Peltiä pellin päälle vai kuinka? Helmasta otin senverran pois, että tuntui olevan jo kovempaa. Kuinkas tuo ”runkopalkki” alla?
Viime vuonna oli ammattilaisen hoivissa. Taitaa olla laittanut vain massaa päälle.
Kysäise motonetistä, josko tuohonkin olisi ovenaluspeltiä myytävänä. Transportteriin oli. Korjasin siihen toissavuonna toisen puolen ja viime kesänä toisen.
Tarkoititko "takana" tuota avatussa reiässä näkyvää takapeltiä. Minä paikkasin sen toiselle puolelle sisäpuolelta –siis tuolta reiästä– pellinpaloilla, mutta toiselle puolelle tein senkin kokonaan uuden polven päällä taivuttelemalla noin puolen metrin matkalle, kun ei ollut oikein mitään, mihin kiinnittää paikkoja.
Muista pitää vesisuihkepullo vieressä kokoa ajan kun hitsaat. Sillä saa palavan massan ja maalin helposti sammutettua siististi kastelematta mitään ylimääräistä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ensin parin sentin alueelta maalit pois kauttaaltaan, niin käry on paljon vähäisempää. Noissa oon kokeillut sekä päittäis-, että päällekkäisliitoksia. Päittäin on parempi eikä juurikaan vaikeampi tehdä, kun paikkapellin avulla piirtää irti leikattavan palan tarkasti. Liian iso rako tietysti vaikeuttaa hitsausta. Takana olevan jäykisteen korjaus reiän kautta kuten Jori ehdotti, uutta peltiä vaan vanhan päälle. Alareunan hitsaus myös vanhan päälle. Aika inha homma tehdä ilman nosturia.
Mulla on joku tarvikepelti mistä varmaan saa palasen. Aika mahdotonta hitsattavaa tuollainen sinkitty ja osittain ruosteessa oleva pelti. Kiehuu ja kuohuu kokoajan. No reikiä jäi, mutta saa kelvata 14 vuotta vanhaan autoon. Alta sain ”korjattua”. Laitoin 3mm lattiarautaa paikaksi. Onkos tuonne tapana laittaa alustamassaa nyt vai kotelomassaa sitten kun päällinenkin hitsattu. Kumitulpalla tulpattuja reikiä näyttää helmassa olevan.
Aika positiivista, että kuvia ei tarvitse erikseen pienentää vaan voi laittaa suoraan puhelimesta.
Ei alustamassaa koteloihin, vaan kotelonsuojaöljyä jälkeenpäin.
Ei se kerran paikattu ehdi enää uudelleen läpi ruostumaan, vaikkei laittaisi mitään.
Tärkeintä on putsata se märkä hiekka sieltä kotelosta, jota sinne on mennyt sen reiän kautta edellsinä vuosina.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ensin varmistaisin ko. auton tai Trafin prujuista hitsausohjeet, että mihin kohtaan voi saumoja tehdä. Ainakin henkilöautoissa on havaittu, että tietyt kohdat helmojen koteloista siirtää kolaritilanteessa voimia ja näiden kohtien hitsaaminen ei ole suotavaa. Sitten vaihdetaan vähän enemmän peltiä.
Ensin varmistaisin ko. auton tai Trafin prujuista hitsausohjeet, että mihin kohtaan voi saumoja tehdä. Ainakin henkilöautoissa on havaittu, että tietyt kohdat helmojen koteloista siirtää kolaritilanteessa voimia ja näiden kohtien hitsaaminen ei ole suotavaa. Sitten vaihdetaan vähän enemmän peltiä.
MItäs hommaa niillä katsastusmiehillä sitten olisi, jos me itse kaikki tarkastaisimme.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Aika hapan pohjan puolelta. Pitäisi saada autoa ylemmäksi, jos haluaisi korjata. No toivottavasti menisi katsastuksesta läpi niin voisi rauhassa hakea parempi kuntoista. Näkyvästä helmasta tuli riittävän hyvä vanhaan autoon. Oli tämäkin eräänlainen kokemus kuitenkin.
Näkyvästä helmasta tuli riittävän hyvä vanhaan autoon.
Toihan on tosi siisti käyttikseen. Aika usein ne korjataan ratsupaikalla ilman hiomista tai kittiä.
Jotkut ei kuulemma maalaakaan, vaan antavat ruostua kauniin ruskeiksi. Riittävän kauan kestää, noinkin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Taas saisi vuoden ajaa. Käsijarruvaijeria joutui kanssa kiristämään, että sinänsä aika vähällä pääsi.
Onneksi olkoon!
Ymmärrän tuon voittoisan tunteen... niin hyvin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma