Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060 Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pastori » 06 Elo 2021, 11:17
Alkaa tässä jo olla ikävä vanhoja kunnon hyviä aikoja jolloin päästiin ajelemaan meditatiivisesti rinkiä Nokialla.
Rupesin pohtimaan millainen olisi meditaatiopyörä jos pääsisi ajelemaan yhtä häiriöttömästi ilman liikennettä - vaikkapa valtavalle pinnoitetulle alueelle. (Tässä tapauksessa alue on 900mx23metriä, jos en väärin nyt muista).
Pari asiaa tuli mieleen oitis.
MInimimäärä ääniä, ketjun äänet ja kaikki minimiin. Kinneri ei tule kysymykseen. Mahdollisesti sinkula jossa olisi lyhyt ketju?
Erittäin lokoisa asento, mielellään aika matalalla. Näkemisen kannalta ei huolta - liikennettä ei tarvitse huomioida.
Riittävän rullaava kiekkokoko.
Millaisia vinkkejä antaisit teemaan sopivasta nojapyörästä!
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060 Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pastori » 06 Elo 2021, 11:33
Onkohan mulla semmoinen jo?
Painoa on tosin nykyään 10 kiloo enemmän joten pientä notkumista tässä voipi tulla.
En tosin pythonia ollut ajatellut. Mutta miksei sekin?
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5222 Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja tm » 06 Elo 2021, 11:44
Pastori kirjoitti: ↑ 06 Elo 2021, 11:33 ... En tosin pythonia ollut ajatellut. Mutta miksei sekin?
Eikös python ole juurikin aiheeseen sopiva ZEN-pyörä? Tosin se on sitä vasta kun ajaminen sujuu ilman keskittymistä...
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5222 Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja tm » 06 Elo 2021, 11:52
Vilijamin Luggarionia kokeilin taannoin Nokian tapahtuman yhteydessä. Oli rauhallisen vauhdin ajettavuudeltaan aika bueno.
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504 Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Ralii » 06 Elo 2021, 12:05
Python oli mulla tollanen mutta vasta noin 20min pysähtymättömän ajon jälkeen. Meni aina hetki sen tietoisen ohjaamisen unohtamiseen.
Optima Baron | 1kw Velogatti
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537 Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Vilijami » 06 Elo 2021, 12:05
tm kirjoitti: ↑ 06 Elo 2021, 11:52
Vilijamin Luggarionia kokeilin taannoin Nokian tapahtuman yhteydessä. Oli rauhallisen vauhdin ajettavuudeltaan aika bueno.
Joo, se on sellainen "aivot narikkaan"-tyyppinen ratkaisu.
Mutta onko se jo liian helppo tähän tarkoitukseen?
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5222 Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja tm » 06 Elo 2021, 13:46
Vilijami kirjoitti: tm kirjoitti: ↑ 06 Elo 2021, 11:52
Vilijamin Luggarionia kokeilin taannoin Nokian tapahtuman yhteydessä. Oli rauhallisen vauhdin ajettavuudeltaan aika bueno.
Joo, se on sellainen "aivot narikkaan"-tyyppinen ratkaisu.
Mutta onko se jo liian helppo tähän tarkoitukseen?
No jos meditoinnin lomassa on aikomus myös jutustella ajoseuran kanssa, niin helppous ei ole ollenkaan pahasta. Voi keskittyä täysin ajatusten vaihtoon, ilman että pyörä vaatii osaansa.
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060 Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pastori » 06 Elo 2021, 21:45
Luggarion olis kyllä mainio - lähetä Vililjami se mulla vaan matkalaukussa
Tällä välin kerkesin jo pohtia että tekis johonkin pyörään telemark perän ja silloinhan ollaan jo kolmipyöräisessä ja lähellä vastausta.
Kiinteät eli kinneri ja pienipyöräinen GT3 eivät nyt olleet toistaiseksi oikealta tuntuvia juttuja.
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537 Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Vilijami » 06 Elo 2021, 22:53
Luggarion lukittavalla telemark-perällä vois ollakin aika hyvä tähän tarkoitukseen!
ukram2
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 501 Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja ukram2 » 07 Elo 2021, 11:04
Mietin aktiivitakaohjausta, joka sallisi ajamisen aivot nollilla, mutta säätöalgoritmi ei ole selvä, ja ohjaus-servon rakenne myöskin epäselvä.
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151 Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43
Viesti
Kirjoittaja jooseha » 27 Elo 2021, 15:41