Nojanalle käytti nimitystä "lehti", mutta yleisempi nimitys on vaihtajan häkki sille osalle, jossa ketjua ohjaavat taittopyörät ovat kiinni. Olennaisinta vaihtajassa on siis tuon häkkiosan pituus, eli taittopyörien etäisyys toisistaan. Jos tuo mitta on sama kuin rikkoutuneessa, uusi vaihtaja käy entisen tilalle.
Vaihtajan kiinnityskorvakkeen tehtävä on olla riittävän pehmeä, jotta se taipuu ennen kuin takahaarukalle aiheutuu pysyviä muodonmuutoksia. Siten korvakkeen voi myös oikaista paikoillaan. Jos se korvake siis on jo vääntynyt, voi sitä ainakin yrittää oikaista. Eipä tuossa mitään menetä, jollei onnistu.
Vaihtajan korvakkeessa on M10x1 kierre, eli sama kierre kuin tavallisen kiekon akselissa. (Joissain etupyörissä on 9 mm). Kun akselin toiseen päähän kiertää kaksi mutteria toisiaan vasten kireälle, voi tästä mutteriparista pyörittäen kiertää akselin vapaan pään vaihtajakorvakkeen reikään laakerinlukitusmutteria myöten. Kun akseli on tukevasti reiässä, on kiekon asennosta helppo nähdä onko korvake vinossa ja mihin suuntaan. Kiekon kehältä vääntämällä on helppo taivuttaa korvaketta parempaan asentoon niin, että lopputuloksena korvake on suorassa.
Jos ei onnistu, voi hakea uuden korvakkeen, jos onnistuu, ei tarvitse. 
Myös vaihtajaa voi yrittää oikaista. Vaihtajan voi kiertää kiinni pitkään akselimutteriin, joka puristetaan ruuvipenkkiin kiinni. Sitten vaihtajan muotovirheitä voi turvallisesti korjailla. Jos menee rikki korjaamattomaan kuntoon, pitää hakea uusi, jos oikenee, vaihtaja kiinni ja eikun kovaa ajoa vaan. 
Tästä kiekon akselin käyttämisestä vaihtajakorvakkeen oikaisuun oli täällä foorumilla jossain kuvakin, mutta en sitä nyt tähän hätään löytänyt. 