Sivu 1/3

Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 17:58
Kirjoittaja Nojaski

Minulla on Hase Kettwiesel trike ja ajattelin laittaa siihen sähköavut.
Päällimmäisenä mielessä sähkömoottorin laittaminen etupyörään (20 tuumaa).
Aku tai akkupari myös etupyörään telineeseen niin painoakin tulisi muuten kevyelle etupyörälle.
Osaatteko suositella tähän jotain 250W moottoria?
Onko muita ehdotuksia Hase Kettwieselin sähköistykseen.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 19:37
Kirjoittaja Vilijami

Pitääkö sarjan olla hyvä vai halpa?
Haluatko valmiin sarjan (asennettuna?) toimivalla takuulla vai tee-se-itse rakennussarjan?
Kuinka pitkä matka on akunkesto oltava yhdellä latauksella?


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 19:53
Kirjoittaja Nojaski

Mieluummin hyvä.
Nopealla googlaamisella löytyi esim. https://yosepower.com/products/36v-250w ... -motor-kit.
Noin 200 € hinta tuntuu edulliselta. Akku tietty lisäksi.
Mikä mahtaa olla laatu?
Ei tarvitse olla asennettu.
Tuo akun tai akkuparin asentaminen etupyörän varaan on ehkä sellainen idea, ettei ihan valmiita ratkaisuja löydy.
Akun ei tarvitse olla kovin suuri, riittävyys 20 km matkalle OK.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 19:55
Kirjoittaja janx

Yosepowerilla (takamoottori navassa) on ajettu jo pidemmän aikaa. Ei valittamista.
Allekirjoituksesta löytyy Paseo -ketju.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 19:58
Kirjoittaja Vilijami

Mulla on ollut just tuo Yosepower 406 (20”) kokoisena kolmipyörän eturenkaana.
Toimii ja on yllättävän riuska liikkumaan, mutta ei se mikään hillittömän hienostunut ole.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 19:59
Kirjoittaja Vilijami

Tässä ois edullinen koko pyörä elintenluovuttajaksi.
https://www.tori.fi/uusimaa/Taitettava ... ?ca=18&w=3


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 20:01
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti: 06 Loka 2021, 19:58

Mulla on ollut just tuo Yosepower 406 (20”) kokoisena kolmipyörän eturenkaana.
Toimii ja on yllättävän riuska liikkumaan, mutta ei se mikään hillittömän hienostunut ole.

24V järjestelmä on vähän turhan epävääntävä.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 20:19
Kirjoittaja Nojaski

Akkuratkaisuksi voisin ajatella satulan tapaista ratkaisua niin, että eturenkaan kummallakin puolella olisi yksi akku.
Olisi tasapainoinen ja painopiste pysyisi aika alhaalla.
Onko ajatuksia sopivista akuista?
Ripustus pitäisi ideoida ja tehdä joku proto.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 06 Loka 2021, 20:23
Kirjoittaja Vilijami

Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 10 Loka 2021, 23:22
Kirjoittaja ukram2

https://www.cycmotor.com/x1-stealth Olisko tuo hyvä? Hongkongilainen keskiömoottori...


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 11 Loka 2021, 09:50
Kirjoittaja Nojaski

Tuo olisi yksi vaihtoehto, jos laittaisin keskiömoottorin, mutta nyt suunnitelmissa on vain etupyörämoottori.
Toinen juttu: suunnitelmissa on laittaa kaksi akkua rinnan. Youtoubessa ym olen törmännyt siihen, että suositellaan
mokkulaa, joka suojaa akkuja suurilta jännite-eroilta. Taitavat olla diodipohjaisia ratkaisuja.
Onko kokemuksia näistä ja suosituksia hyvistä?


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 11 Loka 2021, 11:26
Kirjoittaja Vilijami

Oisko tämmönen katkaisija helpoin ratkaisu? Eka akulla ajaa kohteeseen, perillä kääntää kytkintä ja ajaa toka akulla kotiin.

https://www.biltema.fi/veneily/veneen- ... 2000041888


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 11 Loka 2021, 15:19
Kirjoittaja Nojaski

Toi Bilteman kytkin näyttää ihan pätevältä.
Itse katselin tätä videota: https://youtu.be/9zILIYZwDAE


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 11 Loka 2021, 21:50
Kirjoittaja ukram2

Minustakin akkujen kytkeminen rinnan on hyljeksittävä ajatus, tosin esim. akkupakettia rakentaessa ei voi välttyä kytkemästä kennoja rinnakkain. Diodikytkentä on jo parempi, tarvii vaan melko järeät diodit. Tuo Bilteman kytkin joka tarjoaa rinnankytkentää ei siis ole hyvä idea, ja voi tuottaa tuhoa vahingossa, tai ainakin palaneen sulakkeen.


Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen

Lähetetty: 11 Loka 2021, 22:35
Kirjoittaja jori
ukram2 kirjoitti: 11 Loka 2021, 21:50

Minustakin akkujen kytkeminen rinnan on hyljeksittävä ajatus, tosin esim. akkupakettia rakentaessa ei voi välttyä kytkemästä kennoja rinnakkain. Diodikytkentä on jo parempi, tarvii vaan melko järeät diodit. Tuo Bilteman kytkin joka tarjoaa rinnankytkentää ei siis ole hyvä idea, ja voi tuottaa tuhoa vahingossa, tai ainakin palaneen sulakkeen.

Selittäisitkö tarkemmin. Miksei rinnan. Mikä on se ilmiö, miksi se on haitallista.