Re: 4Fat - pullearenkainen nelipyöräinen... eiku 3Fat-delta
Kun kuskissa ei puhti riitä, niin otetaan sähkö avuksi. Aloin kasata akkua. Tämäkin homma odottanut jonossa ties kuinka kauan...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kun kuskissa ei puhti riitä, niin otetaan sähkö avuksi. Aloin kasata akkua. Tämäkin homma odottanut jonossa ties kuinka kauan...
Pistäpä katsastusmiehen suikka päähän ja tutki käsin tunnustelemalla, onko välys oikeasti ristinivelessä, vaiko ehkä tuossa neliöputkiteleskoopissa.
Kaikki aikanaan. Ensituntuma oli, ettei teleskooppihässäkkä olisi ainakaan suurin syyllinen välykseen.
Teen nyt tuon akun ja ajokin sähköistyksen ensin koeajokuntoon, ja palaan sen jälkeen ohjauksen klapin selvittelyyn.
Siinä on kevyin välitys nyt n. 1:1? 90:n kadenssilla se tarkoittaa 70cm halkaisijan renkaalla 12km/h. Läskipyörissä taitaakin yleensä olla kevyempi kevyin välitys. Edessä esim 30-hampainen ja takana 10-50-pakka. Ja tällä pyörällä liiskataan kolminkertainen määrä lunta rengasurilta.
Eikös paksussa lumessa ajaessa olisi hyödyllistä ajaa mahdollisimman kapeilla renkailla? Ainakin jos lumi on niin pehmeää, että sekä leveä että kapea rengas liiskaa sen lähes yhtä lyttyyn?
Pidon takia ei ole jos haluaa oikeasti edetä siinä lumessa. Leveä rengas tarjoaa paljon enemmän pitoa lumeen nähden vaikka tekeekin leveämpää uraa.
Akku valmistui eilen, yömyöhään. Noin 500 Wh, eli perinteistä sähköpyöräkokoa. Nimellisjännite 36 V.
Nätti. Teitkö kuoretkin itte 3d printillä? Jotenkin liian nätit itte printatuiksi!
Ihan selkeästi printatut printtikerrosten aiheuttama portaikko näkyy monessa kohtaa. Myös kennojen välisissä liuskoissa
Joo, ihan kaupallista tavaraa tuo kotelo. En nyt heti alkaisi akun ulkokuorta muovista tulostaa, sen verran skeptinen ainakin omien kötöstelyiden kestävyydestä.
Nyt olisi 3Fatin sähköistys siinä vaiheessa, että koeajoa pukkaa tulevana viikonloppuna. Ellei sitten jo huomenna illalla.
Akun telakan kiinnityksessä runkoon käytin niittimuttereita. Näppäriä kun tarvitsee saada mutterikierre putkeen tai levyyn.
Jottei ketju hinkaisi poljettaessa akun kylkeen, niin reiät piti laittaa hieman sivuun keskilinjasta.
Tilasin tämän Tongsheng TSDZ -moottorin pienellä näytöllä (XH18-LCD). Näytön yhteydessä on kiertokahva, jolla pystyy vaihtamaan moottorin avustustasoa. Saapa nähdä miten toimii. Nopeuden ja avustustason lisäksi tuo näyttää vain ajetun matkan (trippi ja kokonais).
Just tuo näyttö on kiinnostavin tsdz moottoriin. Hyvä että testaat sen, niin helpottaa omaa ostopäätöstä.
Itse saattaisin ensiksi avaa sen ja tarkistaa et piirilevy on lakattu tai muuten suojattu vedeltä
Näyttö vai moottori?