Radius C4

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Jotain viimasuojaa siihen haaveilin, mutta ei tuollaista 3D muotoiltua, vaan levystä taivutettu. Se on vielä epäselvää tehdäänkö taivutus pitkittäin vai poikittain. Materiaalikin on harkinnassa vikuprop vai polykarbonaatti? Onko ehdotuksia?

Liitteet
IMG_1333.png
IMG_1333.png (137.46 KiB) Katsottu 1636 kertaa
IMG_1332.jpeg
IMG_1332.jpeg (69.78 KiB) Katsottu 1636 kertaa
Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

PC- levystä tekisin. Puuilosta saa sopivankokoisia paloja.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Joko kokeilit, istuuko etupyörä nyt suorassa. Helposti jää vetelemään ohjaus tuollaisten operaatioiden jäljiltä. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Kokeilin mallailla moottorikiekkoa irtohaarukkaan ja kyllä se silmämääräisesti näyttäs olevan suorassa. Tosielämän ajotestissä lopullisesti selviää.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti: 10 Loka 2023, 22:45

Kokeilin mallailla moottorikiekkoa irtohaarukkaan ja kyllä se silmämääräisesti näyttäs olevan suorassa. Tosielämän ajotestissä lopullisesti selviää.

Niimpä, jos haarukan taivutukset eivät ole aivan symmetriset, ohjaus vetelee, koska offset on erisuuruinen vasemmalla ja oikealla. Hirmu vaikea nähdä silmällä, jos näin on vain vähän. Haarukka selälleen pöydälle ja mauserilla mitta akselihahlosta pöytään kertoo tarkemmin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mittasin juuri tuolla lailla ennen ja jälkeen hitsauksen. 1mm jäi eroa. Riittävä tarkkuus, jopa sarjavalmisteisiin verrattuna.
Olen mittaillut etu- ja takahaarukoiden dropouttien sekä keskiömuhvin paikkoja. Tehtaan jäljiltä eroja on jopa millejä. Hämmästyttävän huonosti rungot ovat onnistuneet, tehtaiden jigeistä huolimatta. Otanta on halvemman ja keskihintaisten pyörien valikoimasta, mitä olen nojapyöriksi silpunnut. Ois kiva mittailla joskus kalliiden pyörien runkoja ihan mielenkiinnosta

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Nyt mahtuu nastarengas ja lokasuoja kunnolla. Värisävy ei ihan täsmännyt, mutta aika lähelle maali löytyi hyllystä. Tämähän on ihan poikkeuksellista hifistelyä mulle, kun Twisterikin on kokonaan maalaamatta ties monettako vuotta :D

Liitteet
IMG_20231011_152214.jpg
IMG_20231011_152249.jpg
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Näytäs nyt sivulta se jättö. :P Tai no, kyllähän se tuosta näkyy vinostakin kuvasta, että jättöä on nyt noin 100 mm. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

No näytän näytän kunhan ehtii. Vai täytyykö alkaa pitämään remonttiliveä juutuupissa? :wink:
Oli kaikenlaista nippusiteiden laittoa, jarrupalojen säätöä ja kammistakin sahasin ylimääräpätkät pois. Sitten vasta pääsin koeajolle. Ihan kävelyvauhdissa hieman haukkailee, mutta vakaantuu heti 10km/h jälkeen. Mukava kun ei tarvitse enää aktiivisesti ohjata, vaan sievästi kääntyy kallistuksen suuntaan. Ei siinä taida ihan sataa milliä olla jättöä. Kammet on 135mm niin ehkä 65mm vois olla jätön määrä?
Kampikeskiön korkeuden muutosta voi verrata taustalla olevaan 45mm rimoitukseen.

Liitteet
Radius C4.jpg
Korjattu jättö.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

On muuten -ainakin asfaltilla- todella karkea jyrisijä tuo Schwalben nastarengas!

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Moottorinavan halkaisija on 130mm, niin ei se 65mm kauas heitä. No 70mm.

Liitteet
Nastarengas.jpg
Nastarengas.jpg (326.94 KiB) Katsottu 1549 kertaa
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti: 11 Loka 2023, 19:21

On muuten -ainakin asfaltilla- todella karkea jyrisijä tuo Schwalben nastarengas!

Millainen se muuten oli ajaa. Oliko rauhallisempi ajettava. Ei taida ainakaan pysyä enää suorassa tuo eturengas, kun pyörä jätetään seisomaan.

Onhan tuo ohjaustanko aika ulottuva taakse, joten toiminee aika hyvin vastapainona etupyörälle. Voi se ollakin, ettei lopsahdakaan (wheel flop) etupyörä vinoon, kun jätetään pyörä jalalle, tai seinän viereen vähän vinoon asentoon.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tuossa pari viestiä ylempänä kommentoin näin.

Vilijami kirjoitti: 11 Loka 2023, 19:02

Ihan kävelyvauhdissa hieman haukkailee, mutta vakaantuu heti 10km/h jälkeen. Mukava kun ei tarvitse enää aktiivisesti ohjata, vaan sievästi kääntyy kallistuksen suuntaan.

Jalustimelle laittaessa rengas lopsahtaa linkkuun.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tuulilasi 1250x600x2mm polykarbonaatista.
Kengän kärjestä tuulilasiin jää muutama sentti väliä.

Liitteet
IMG_20231012_185004.jpg
IMG_20231012_185026.jpg
IMG_20231012_184932.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Vähän tuli turhan etupainoinen ohjauksesta tuon katteen kanssa. Mietin miten sitä kompensoisin ja silmään sattui johtolaatikosta pilkistävä noin metrinen 70mm2 hitsauskaapelin pätkä. Voitelin sen silikonisprayllä ja pukkasin ohjaustangon sisään. Vaaksan verran lyhensin, niin yltää tangon päästä päähän. Koeajo jää huomiselle, kun sataa vettä ja on pimeää.

Vastaa Viestiin