Re: Radius C4
Huonolle jalalle astinlauta.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Huonolle jalalle astinlauta.
Lopuksi vielä akku paikoilleen. Huomaa viimeistelyn taso, ei purkkaa, jesaria eikä väliaikaisköyttämisiä.
Pienen makustelulenkin kävin ajamassa. Tästähän tuli kohtuuttoman hauska peli. Liikkeellelähtö on helppoa, kun antaa peukulla kaasua, niin on aikaa asetella huonoa jalkaa polkimelle/astinlaudalle, ilman pelkoa vauhdin loppumisesta.
Voimalinjassa on jotain vialla. Taaksepäin polkeminen ei tahdo onnistua. Yläpuolen ketju vaan löystyy ja vaihtaja joustaa. Onkohan vika Sachs Torpedo napavaihde-avovaihde yhdistelmässä? Käytin napavaihteen auki ja hyvässä punaisessa rasvassa oli, enkä keksinyt yhtäkkiä mitään isompaa hämminkiä. Ei kai ne ketjuputket voi niin paljon ahdistaa? Pitkäketjuasiantuntijat hoi, onnistuuko taaksepäin polkimien pyörittäminen normaalisti?
Voipi olla todella hyvässä rasvassa. Ruiskaseppa sinne vähän ohutta öljyä , siittä sisäänmenvästä vaihteen ohjuri reijästä . Voipi auttaa ongelmaan piennen lenkin jälkeen . Nuo "säpit" , "taiteljet" ei tahdo tykätä kovin jäykistä rasvoista.
Itsellä ainaskin autto vaivaan ja vaihteen siirtokin kapan sisällä alko luonistaan .
Vaihtajan jousen kiristysvoima ei useinkaan vedä ketjua kireälle, josta seuraa ko. Ongelma etenkin pikkurattailla.
Ruikkasin kolme painallusta tippakannusta atf:fää (automaattivaihteistoöljyä) napavaihteen sisään ja lähdin vaseliinin notkistuslenkille. 60km ja auttoi se jo vähän. Öljyä ei tullut ulos mistään tippaakaan. Pitää varmaan uusia käsittely.
Matkalle osui risteily....diskojen pauhua ja taxfree ostoksia...vai miten se menikään.
Perinteiseen malliin verrattuna vasemmalla puolella on hieman ruuhkaa. Etu- ja takajarru, kaasu, vaihtajavipu ja sähkön hallintapainikkeet. Avovaihtajan vipu jäi penkin alle, kun sitä ei tarvi yhtenään vaihtaa.
Tässäkö ne diskovalot.
Joo
Takajousitus on todellakin vain jousi, eli iskunvaimennusta ei ole ollenkaan.
Pitäs tutustua pyörien iskariskeneen. Aivan uus asia.
Kävin 30km gravel lenkin ajelemassa. Muutamissa irtosorakohdissa eturenkaan keveys hieman häiritsi, mutta pyörä kuitenkin pysyi hyvin hallinnassa. Sähköä kuluu tuplat verrattuna asfalttiajoon. Polkien savisoratie ei tunnu tuplasti raskaammalta. Jos haluaisi hyvän soratieakuston, niin se painaisi ihan kohtuuttomasti. Parikymmentä kiloa?
Missäs ne salkkuydinvoimalat viipyy? Perhana ku ei jaksa odotella akkuteknologian kehitystä.
Isommat hyvin rullaavat renkaat painanee vähemmän ku sen 20.
Totta on. Isompaa kiekkoa pitää olla soralle.
Siitä huolimatta akkujen kapasiteetti-paino-suhde on -vielä- pielessä. Koskee kaikkia sähköisiä kulkuneuvoja.
Tesla-akkuja kuulemma on tarkoitus myydä myös erikseen rakentelijoille. Siis 4860 formaatin, jossa yksi kenno painaa 355g, ja energiaa about 100 Wh, siis 10 kennoa sarjassa = 36V, 1000 Wh, ja paino 3.55 kg.
Saa nähdä monen vuoden päästä niitä alkaa olla markkinoilla kun tuotanto määrät ei ole vielä sillä tasolla että riittävät edes heidän omiin tuotteisiin.
Ja tuohon painoon voi lisätä karkeasti 10% akkujen kotelointia varten, mutta eivät ole silti pahan painoisia.
Nyt on varoituksen sana paikallaan: Älkää ikinä missään tilanteessa kokeilko sähkönojapyörää! Se on niin hauska ja käytännöllinen peli, ettei mitään järkeä. Aiheuttaa todella helposti riippuvuutta....