1CV:llä on tullut ajeltua nyt prototyyppitestauksen minimiaika eli vuoden ympäri, ja ajatukset seuraavan version suhteen ovat jo sen verran selkiytyneet, että sille voi avata oman rakenteluketjun.
Aiempaa höpöttelyä aiheesta ja sen vierestä löytyy näistä viestiketjuista:
1CV:n rakenteluketju: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 7ae562d34d
1CV:n jatkoajatuksia: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 7ae562d34d
Yksi nykyversion huonoista puolista on ollut se, että tavarankuljetuskyky on rajallinen. Tavaratilaan sopii toki pari kassia, mutta vähänkään isomman tavaran kuljettamisessa on tarvinnut turvautua autoon. Sääli, koska mitään muuta syytä auton käyttöön noissa lyhyen ajomatkan tapauksissa harvemmin on ollut.
Siitä se ajatus sitten lähti, eli paku-versio 1CV:stä.
Tai itse asiassa ajatus kulki lavapakun kautta umpipakuun, kun sopiva esikuva osui silmiin, eli 2CV Fourgonnette:
https://www.flickr.com/photos/93207294@N04/48638467703
https://www.citroenorigins.co.uk/en/cars/2cv-mini-van
https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3% ... urgonnette
Alla yksi "haavekuva" tulevasta kulkupelistä.
Eri asia sitten tuleeko lopputulos muistuttamaan tuota :
Sen voin luvata jo tässä vaiheessa, että tästä(kään) ei ole tulossa mikään "viikossa/kuukaudessa valmiiksi" -projekti. Välillä tulee olemaan intensiivisemmän tekemisen kausia, ja välillä taukoja.
Mutta toivottavasti kuitenkin ajallisesti vähän lyhyempi kokonaisuus kuin alkuperäisen 1CV:n tapauksessa.