Sivu 1/3
Graveller
Lähetetty: 10 Maalis 2023, 16:40
Kirjoittaja Vilijami
Avataan ketju tulevalle isorenkaiselle soranojapyörälleni.
Tätä ei kiireellä tehdä, vaan koitetaan saada aika lailla valmis lopputulos.
Rengaskoko 70-584 vaikutti hyvältä. Otetaan lähtökohdaksi suunnittelussa.
1000w sähköt ois tulossa. Ehkä 750w olisi myös vaihtoehtona.
Muuten onkin vielä aika avoin suunnitelma. Laitetaan nyt vaikka Azub Maxin kuva tähän, siitä on hyvä lähteä pohtimaan.
Re: Graveller
Lähetetty: 10 Maalis 2023, 20:26
Kirjoittaja Polkumies
Moottori etunapaan? Jäykällä haarukalla se ei edes lisäisi jousittamatonta massaa. Vai moottori väliakselille?
Re: Graveller
Lähetetty: 10 Maalis 2023, 21:46
Kirjoittaja Vilijami
Ehkäpä haluaisin polkuvedon etukiekkoon ja tonnisen sähkökiekon taakse?
Tällä kokemuksella all-wheel-drive on kuitenkin se juttu, jos joku rengas ei vedä, niin sitten se jarruttaa menoa, varsinkin huonommassa maastossa. 1000w takakiekossa ois kuitenkin polkuvoimaa riskimpi. Mielestäni tämä ois oikea suhde.
Re: Graveller
Lähetetty: 10 Maalis 2023, 21:53
Kirjoittaja Vilijami
Mistä ihmeen kautta polvi kiertää pakoputkipyörässä ohjaustangon?
Oon kattonut kaikki foorumin kuvat -varsinkin omavalmisteeni- ja mielestäni polvinivel sujahtaa tässä ohjaustangon vaakaputken läpi? 
Re: Graveller
Lähetetty: 10 Maalis 2023, 21:58
Kirjoittaja Vilijami
MBB ratkaisukin kiinostaisi kovasti, mutta pärjäänkö huonolla jalalla ilman lukkopolkimia?
MBB:n ilo on se ilman käsiä ajelu. Erityisesti ykskätiselle tämä on merkittävä etu.
Muattava putkikamelj hivelee silmää.
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 08:00
Kirjoittaja Polkumies
Vilijami kirjoitti: ↑10 Maalis 2023, 21:53
Mistä ihmeen kautta polvi kiertää pakoputkipyörässä ohjaustangon?
Takaa? Paitsi jos lonkan kulma ei käy 90 astetta tiukemmassa niin polvi voi jäädä ohjaustangon vaakaputken etupuolelle?

- polvi.jpg (69.86 KiB) Katsottu 3868 kertaa
Vilijami kirjoitti: ↑10 Maalis 2023, 21:58
MBB ratkaisukin kiinostaisi kovasti
Jos meinaat liukkailla pinnoilla ajaa niin FBB FWD voisi olla MBB:tä parempi.
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 09:00
Kirjoittaja PW
Kyllähän tuohon pakoputkipyörään mahtuu pidempikin polkija ja hänen polvensa, esimerkiksi Jori
Penkkihän on hyvin alhaalla kun ottaa huomioon, ett kiekot on 622mm kokoa. Plus lyhyet kammet 
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 09:17
Kirjoittaja Vilijami
Jorilla oli kuvanottohetkellä (onko tuo yhdyssana?) vielä aikuistenpyörän kammet pakoputkipyörässään?
Twisterissä on mulle sopiva matka-ajoasento. Kaupunkiin sais ehkä olla pystympikin?
Olen 174cm pitkä ja kammet 152mm. Polvi käy tosi lähellä ohjaustankoa, vaikka se näyttää olevan taivaissa.

Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 09:41
Kirjoittaja PW

Linkin takana ajokuva pakoputkipyörällä. En enää osaa kuvaa laittaa tähän näkösälle 
Korjasin tilanteen. Pastori
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 10:00
Kirjoittaja Vilijami
Tuota nappia kun painaa ja siihen hakasulkeiden keskelle sijoittaa kuvan osoitteen.
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 10:04
Kirjoittaja Vilijami
Melko lähellä näyttää polvi tankoa hipovan. Kuvassa ei ole edes pahin tilanne. Oisko tässä jo lyhyet kammet?

Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 10:25
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 10:04
Melko lähellä näyttää polvi tankoa hipovan. Kuvassa ei ole edes pahin tilanne. Oisko tässä jo lyhyet kammet?

Kyllä miulla oikee ajatus oli kuvan asentamiseen mut ei vaan onnistunnu? Sinänsä helpotus, ett vika ei ollukaan päässä/muistissa vaan nakkisormissa
Kuva tais olla 2012 kisoista, eli ei kai lyhyimmät kammet ainakaan - Jori varmaan tietää/vastaa.
muok. miun silmään tuossa on reilustu tilaa ohkaustankoon? Miksi pitäs olla enemmän?
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 11:05
Kirjoittaja Vilijami
Ohjaustanko on mulle se vaikein juttu. Radiuksessa ja Twisterissä polvi hipsii vähän liian lähellä tankoa, kintas kädessä ja talvikamppeilla ottaa kiinni, jos ei keskity koko ajan.
Tilleri-hamsteri-ohjausta en oo kokeillut. Pitäs kokeilla. Ajatuksena vaan tuntuu hurjalta kun tanko liikkuu edes-takas.
Teräsmies tangossa ranteen asento tuntuu luonnottomalta.
Alaohjausta pitäs kans kokeilla uudelleen. Radiuksen alaohjausta kun tutkin vielä niin paljastui nivelten liikkuvan aika nihkeästi tai kulmikkaasti.
MBB:ssä käsiohjaus ei näyttele niin suurta roolia. Pitääkö perhana tehdä testipyörä, niin selviää huonon jalan pysyminen mbb:n polkimella ilman lukkoja? 
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 11:35
Kirjoittaja Polkumies
Eikös teräsmiestangossa saa ranteen ihan mihin asentoon haluaa, jos vääntää tankoon sopivan mutkan?
Re: Graveller
Lähetetty: 11 Maalis 2023, 11:50
Kirjoittaja Nojanalle
Vilijami kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 11:05
Ohjaustanko on mulle se vaikein juttu. Radiuksessa ja Twisterissä polvi hipsii vähän liian lähellä tankoa, kintas kädessä ja talvikamppeilla ottaa kiinni, jos ei keskity koko ajan.
Tilleri-hamsteri-ohjausta en oo kokeillut. Pitäs kokeilla. Ajatuksena vaan tuntuu hurjalta kun tanko liikkuu edes-takas.
Teräsmies tangossa ranteen asento tuntuu luonnottomalta.
Alaohjausta pitäs kans kokeilla uudelleen. Radiuksen alaohjausta kun tutkin vielä niin paljastui nivelten liikkuvan aika nihkeästi tai kulmikkaasti.
MBB:ssä käsiohjaus ei näyttele niin suurta roolia. Pitääkö perhana tehdä testipyörä, niin selviää huonon jalan pysyminen mbb:n polkimella ilman lukkoja? 
Ei tarte tehdä , kyllä polkeminen onnistuu . Mutta jos ajat huonoja teitä , niin hankalaksi menee . Silloin lipee herkästi pois polkimilta . Siksi käytän lukkoja , pysyy huonompi jalka mukana .