Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Haaveiletko kokoontumisesta muiden harrastajien kesken? Ota selvää missä tapahtuu tai ota aloite omaan käteen!
kristiansalikoski
Viestit: 140
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22

Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja kristiansalikoski »

Ensi lauantaina järjestetään 43. Lohjanjärven ympäripyöräily.

https://www.lohjanliikuntakeskus.fi/lii ... ipyoraily/

Olisiko täällä muita lähtijöitä?

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Olisi voinut kiinnostaakin mutta on jo muuta menoa viikonlopulle. Yleisesti: Jos on tiedossa kiinnostava pyöräilytapahtuma jonne haluaa kavereita mukaan, kannattaa mainostaa täällä hyvissä ajoin.

Markus Heikkilä

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Mahe kirjoitti: 25 Touko 2023, 08:36

Yleisesti: Jos on tiedossa kiinnostava pyöräilytapahtuma jonne haluaa kavereita mukaan, kannattaa mainostaa täällä hyvissä ajoin.

No kaikkihan tietävät, että toukokuussa on Lohjanjärven ympäriajo. Olen osallistunut siihen monena vuotena Milanilla nuorempana. On se valtavaa, kun voi nopealla kinnerillä pyyhkäistä ohi pystypyöräilijöiden ryhmistä erityisesti Niemen ja Karjalohjan välisellä osuudella, jossa ei ole juurikaan (ylä)mäkiä. Erittäin nautinnollista ja ihanaa.

Mutta nyt ei vanha enää jaksa ja nojatreenit ovat jääneet aivan liian vähälle tänä keväänä ja pitäisi vielä Milanin renkaatkin pumpata...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja Härski »

No, kaikkihan tietävät että nykyään on renkaiden täyttöön kehitettyjä laitteita, ettei itse tarvitse pumpata. Ja ajamaisen raskauteenkin on kehitetty apumoottoreita. 🙂

.. Tai, ainaki nää mä tiesin. Lohjalla olen kerran käynyt tietämättä sieltä sen enempää.

Viimeksi muokannut Härski, 25 Touko 2023, 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

ajarmala kirjoitti: 25 Touko 2023, 09:00

Mutta nyt ei vanha enää jaksa ja nojatreenit ovat jääneet aivan liian vähälle tänä keväänä ja pitäisi vielä Milanin renkaatkin pumpata...

Meidän pitää nyt porukalla nostaa ajarmala sen henkisen kynnyksen yli, joka estää sähkömoottorin asennuksen Milaniin. (Kun mun aiemmin kemistille ehdottama Pervitin ei ilmeisesti ottanut tuulta purjeisiinsa. :wink: )

Minäpä aloitan: Vanhenemiseen ei pidä suhtautua kaihoisasti surren nuoruudessa saavutettuja suorituksia, VAAN ”vapaudu vankilasta” korttina, jolloin kaikenlaiset apuvälineet ovat sallittuja joka hommassa vailla huonoa omaatuntoa. Tämä on jopa suotavaa. Silloin saa edelleen saavutettua nuoruuden suorituskyvyn ja mieli pysyy virkeänä. Katkera vanhuus ei ole ilo kellekkään.

Mulla on tästä apuvälineaiheesta paljon kokemusta kun 28 vuotiaana oikea puoli halvaantui. Silloin kipuilin kovasti, kun jouduin hyväksymään apuvälineet ja muiden ihmisten avun. Olinhan siihen asti ollut supermies, joka teki kaiken itse ja pärjäsi ilman minkäänlaista apua.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Ennen sanottiin että matka ei tapa , vaan vauhti . Hitaastikin siis pääsee perille.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti: 25 Touko 2023, 10:49
ajarmala kirjoitti: 25 Touko 2023, 09:00

Mutta nyt ei vanha enää jaksa ja nojatreenit ovat jääneet aivan liian vähälle tänä keväänä ja pitäisi vielä Milanin renkaatkin pumpata...

Meidän pitää nyt porukalla nostaa ajarmala sen henkisen kynnyksen yli, joka estää sähkömoottorin asennuksen Milaniin. (Kun mun aiemmin kemistille ehdottama Pervitin ei ilmeisesti ottanut tuulta purjeisiinsa. :wink: )

Minäpä aloitan: Vanhenemiseen ei pidä suhtautua kaihoisasti surren nuoruudessa saavutettuja suorituksia, VAAN ”vapaudu vankilasta” korttina, jolloin kaikenlaiset apuvälineet ovat sallittuja joka hommassa vailla huonoa omaatuntoa. Tämä on jopa suotavaa. Silloin saa edelleen saavutettua nuoruuden suorituskyvyn ja mieli pysyy virkeänä. Katkera vanhuus ei ole ilo kellekkään.

Mulla on tästä apuvälineaiheesta paljon kokemusta kun 28 vuotiaana oikea puoli halvaantui. Silloin kipuilin kovasti, kun jouduin hyväksymään apuvälineet ja muiden ihmisten avun. Olinhan siihen asti ollut supermies, joka teki kaiken itse ja pärjäsi ilman minkäänlaista apua.

Vilijami puhuu viisaita yleisellä tasolla. Ei kuitenkaan painosteta ajarmalaa tekemään asioita, joka eivät juuri nyt kiinnosta. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Nojanalle kirjoitti: 25 Touko 2023, 11:03

Ennen sanottiin että matka ei tapa , vaan vauhti . Hitaastikin siis pääsee perille.

Ei Milanilla malta ajaa hitaasti...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Vilijami kirjoitti: 25 Touko 2023, 10:49

Meidän pitää nyt porukalla nostaa ajarmala sen henkisen kynnyksen yli, joka estää sähkömoottorin asennuksen Milaniin. (Kun mun aiemmin kemistille ehdottama Pervitin ei ilmeisesti ottanut tuulta purjeisiinsa. :wink: )

Sähkömoottori voidaan ottaa harkintaan.

Saakohan Pervitiiniä apteekista ihan reseptittä vai pitääkö pyytää terkkarin lääkäriltä reseptiä? Samalla voisin lääkäriltä pyytää myös anabolisia steroideja tässä iässä koittavaa lihaskatoa vastaan. Jooko? Vai pitääkö vaan mennä punttisalille?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

kristiansalikoski
Viestit: 140
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja kristiansalikoski »

Tuli itselle vähän yllätyksenä että tapahtuma järjestetään tänä vuonna. Ei ehtinyt ennakoida tähän.

Vaihdoin työpäivän päätteeksi Pelsoon uudet GP5000:set ja vähän litkua kevyisiin sisureihin.

Kun muita kinnerikuskeja ei ole niin päätin lähteä kaksipyöräisellä ;)

kristiansalikoski
Viestit: 140
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22

Re: Lohjanjärven ympäripyöräily la 27.5

Viesti Kirjoittaja kristiansalikoski »

Hieno reitti ja mukavan väljää ajaa.
Loppupätkä 25-tietä on tosin aika vaarallinen.

Pelso kulki 68km reitin ajassa 2.17.
Keskari 29km/h. Keskiteho 180w.

Toista nojapyörää tai kinneria ei näkynyt. Huippumatala käsipyörä kylläkin.

Vastaa Viestiin