Ostetaan: nojapyörään laukkuja & muita tarvikkeita. (pk-seutu)

Nojapyörien kauppapaikka.
Valentemio
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Touko 2023, 18:50

Ostetaan: nojapyörään laukkuja & muita tarvikkeita. (pk-seutu)

Viesti Kirjoittaja Valentemio »

Terve!

Ostin nojapyörän (azub ibex 24", täältä foorumeilta) ja tarkoitus olisi lähteä kumppanin kanssa norjaa kiertämään!

Hakusessa olisi siis joitakin tarvikkeita, jos sinulta löytyy jotain ja haluaisit sopuhintaan luopua, niin katsotaan saadaanko kaupat aikaiseksi. 8)

  • laukut: ymmärsin että ortlieb on ainakin joskus valmistanut erityisesti nojapyörille sopivat "banaani" laukut. Näitä en saanut mistään lyhyellä varoitusajalla tilattua, niin mietin josko täältä tärppäisi! Myös muita ehdotuksia otetaan vastaan. (kuvassa näkyvät laukut hieman pienet)

  • kammet & rattaat (?): pyörässäni on hieman liian lyhyet kammet (150mm) omaan makuuni ja kaipaisin hieman pitemmät. Myös pienempi ratas on hieman liian iso (34 hammasta) ja sekin saisi olla pienempi. Laita viestiä jos nurkista löytyy jotakin! :)

  • istuin: istuin on ilmeisesti azubin oma ja tuntuu hieman liian pieneltä, olen melko pitkä (190 cm). Se on 80 cm pitkä yläkulmasta alakulmaan suoraan mitattuna. Voi olla että pitkän matkan aikana rupeaa turhauttamaan. Olen kiinnostunut vaihtoehdosta.

  • muuta? Saa myös ehdottaa jotain. :)

Ja koska matkaan lähtö on mahd pian, pk seudun kaupat suotuisimmat! Kiitos.

0505440081
Walter

Liitteet
IMG_20230611_144233.jpg
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Ostetaan: nojapyörään laukkuja & muita tarvikkeita. (pk-seutu)

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Penkkejä on monen kokoisia ja malleja. Azubilla on ainakin kolmea tai neljää eri kokoa olevia penkkejä. Eli heiltäkin varmaan löytyisi mallistosta sopivan kokoinen penkki sinulle.
Jos sinulla on aikaa ennen lähtöä niin suosittelen ottamaan ihan heihin yhteyttä koska valmistajalta saadussa penkissä on yleensä kiinnitysreijät valmiina oikeissa kohtaa.

Valentemio
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Touko 2023, 18:50

Re: Ostetaan: nojapyörään laukkuja & muita tarvikkeita. (pk-seutu)

Viesti Kirjoittaja Valentemio »

Ok, kiitos vastauksesta, hyvä idea! Siihen varmaan päädynkin sitten matkan jälkeen, jos ei muuta ratkaisua löydy. :)

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Ostetaan: nojapyörään laukkuja & muita tarvikkeita. (pk-seutu)

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Pyörän alkuperäisenä omistajana en kuollaksenikaan muista onko toi penkki Azubin M vai L. Mä olen sen reilu 180cm mittaisena heiltä tilannut aikanaan ja se oli mulle just sopiva.

Kantsii tosiaan kysäistä suoraan sieltä, niin saa varmasti sopivan. Riippuen penkistä, jonkun muun valmistajan penkissä voi ne pitkittäiset jäykiste"kukkulat" alapuolella ottaa ketjuun kiinni. Jos kurkkaat sinne takapuolen alle niin huomaat että tossa Azubin penkissä on ketjun puolelta niitä vähän muotoiltu matalammaksi. Toki minkä vaan nojakkipenkin pystyy tuohon erilaisilla sovitepaloilla paskartelemaan jo riittää harrastuneisuutta.

Onnea hienosta pyörästä, kiva että pääsee taas käyttöön :)

Markus Heikkilä

Vastaa Viestiin