Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.

Onko nojapyöräyhteisö kuollut?

Ei ole.

6
43%

On se, mutta vain vähän.

7
50%

Kuollut kuin kivi.

0
Ei ääniä

Jotain muuta? Vastaan ketjuun.

1
7%
 
Ääniä yhteensä: 14

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Pahoittelen raflaavaa klikkihakuista otsikkoa. Onko nojapyöräyhteisö kuollut?

Elokuun kisat peruttu (kiitos järjestäjille yrityksestä), Lowriden osallistujat vähäiset (kiitos järjestäjälle tapahtuman järjestämisestä silti), foorumilta on kadonnut aktiiveja maailman tuuliin (en tiedä ketä tai mitä tästä tulisi kiittää) ...

No en ole itsekään ollut viime aikoina mikään nojapyöräilyn "malliedustaja", mitä se sitten voisi tarkoittaakaan. Tosin en täysin omaa syytäni. Lisäksi elinkustannusten nousu vaikuttaa varmasti esim. liikkumishaluihin yms. Ihmiset karsivat menojaan ja varautuvat pahimpaan loppuvuoden tullessa. Ehkä tämä on joku suvantovaihe. :roll:

Ps. No ei punk-musiikkikaan oikeasti kuollut ole. Sitä ei vaan kuule eikä näe oikein missään. :wink:

Edit: Tässä laulussa on sitä jotain meininkiä, jota kaipaan...

Viimeksi muokannut janx, 02 Heinä 2023, 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Jonkilainen suvanto vaihe menossa. Itsellä ainaskin rupee ikä välillä painaan , sekä korona jätti papparaan sen verran huonoon kuntoon .
Eikä ole kauheesti mikään kokoontumiset kiinostanut , ajatusmailma menee toisilla ajoilla. Sekä kaikki ei olla samalla lähdöllä , kun ei jotkin asiat enään sillain kiinosta.
Jonkin lainen naamapörssi jättänyt jälkiä , eikä tunne itseään sopivaksi . :twisted: :twisted:
Rakennellut olen pikkuhiljaa uutta , ei niiden julkistaminen paljon ole myöskään kiinostanut . Laitan sit kuvaa kun valmista.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Kiitos Nojanalle vastauksesta. Yritän kannustaa muitakin avaamaan suunsa, koska vain niin voidaan pelastaa mitä voidaan. :)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Taitaa foorumikeskustelun hiipuminen olla kapitalistin salajuoni, eli kaupallisia nojapyöriä on saatavilla ihan eri malliin kuin 5 tai 10 vuotta sitten. Käytettyjä tehdasvalmisteisiakin saa nykyään (tosi) edullisesti.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Nykyisin ei juuri kannata sanoa mielipidettä oikein mistään. Joku voi vaikka pahoittaa mielensä. :twisted:
Toisaalta eipä minulla niitä juuri olekaan. Ainakaan sellaisia jotka ei vaihtele tämän tästä.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mulle nojapyöräfoorumi kuoli koronan alkupuolella. Sitä ennen luin jokaisen viestin mitä foorumille kirjoitettiin. Sitten täällä alettiin keskustelemaan kaiken maailman salaliittoteorioista. Muut aiheet pyöri kaiken muun paitsi pyöräilyn ympärillä. Autojakin korjattiin enemmän kuin pyöriä. Aktiivijäsenet riitelivät keskenään milloin mistäkin.

En jaksanut lukea sitä paskaa joten jätin sitten lukematta. Oli varmaan ainakin vuosi, etten käynyt täällä kertaakaan. Nykyään silloin tällöin käyn katsomassa olisko jotain mielenkiintoista kinneri-aiheista keskustelua. Aika harvoin on mitään kiinnostavaa. Ei ole sitten itsekään enää huvittanut tänne mitään kirjoitella. Eikä nykyään olisi kyllä aikaakaan siihen, kun on kaksi pientä lasta.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Ainakin sota ja korona olisi pitänyt jättää foorumilla kokonaan käsittelemättä, koska lopputulos on tämä. Olkoonkin, että ketjut ovat Off-topicia. Harmi, ettei käyttäjä voi piilottaa ketjuja itseltään. Minua eivät nuo ketjut ole suututtaneet (pahemmin), joten olen kai immuuni. Enkä voi heittää ketään ekalla kivellä, koska olen osallistunut em. keskusteluihin. Politiikka ja uskonto täältä on onnistuttu pitämään aika hyvin pois. Toisaalta se on ollut ja mennyttä. Koitan nyt avata keskustelua, koska elämän tulee jatkua. Yhdistyksen tulee jatkua. Foorumin tulee säilyä. Sitä kautta varmaan nojapyöräilykin säilyy... marginaalissa, mutta kuitenkin.

Oma sisällön tuotanto tänne ei ole ollut nojapyöräilyvoittoista, koska oikein mitään sillä rintamalla ei ole viime aikoina tapahtunut. Pyörään ei ole vieläkään koskettu melkein vuoteen. :roll:

Edit: Minun immuniuus liittynee kaiketi siihen, että olen yleensä kiinnostunut, miksi joku väittää jotain, mikä nyt ei satu olemaan yleisen linjan mukaista ajatusta. Jos joku sanoo, että kuu on juustoa, mietin yleensä ensin, että miksihän se noin sanoo, enkä pahoita mieltäni. Ainakaan joka kerta. Ihmiset kuitenkin reagoi asioihin eri tavoin ja se heille suotakoon.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

janx kirjoitti: 02 Heinä 2023, 15:27

Ainakin sota ja korona olisi pitänyt jättää foorumilla kokonaan käsittelemättä

Anteeksi. B-)

Nimim. Koronakeskustelun aloittanut

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Ei päästy edes toiselle sivulle, kun on jo foorumibingon lappuun saanut sanat "salajuoni", "korona" ja "salaliittoteoria". (Huumoria)

Edit: Olen huomannut, että somessa (lähinnä facebook, mutta some tämä foorumikin on) on erittäin tehokas tapa vähentää eripuraa ja riitelyä. Kutsun sitä itsehillinnäksi. On jo useamman kerran käynyt niin, että kommentin tai postauksen kirjoittamisen jälkeen olen pyyhkinyt sen vain kokonaan pois ja jättänyt lähettämättä. Todennut tarpeettomaksi ja luultavasti vain minua itseäni enemmän haittaavaksi. Silti osa postauksistani esim. terveyteen liittyen koetaan varmaan ahdistavina ja negatiivisina.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Polkumies
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 824
Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Hieman hiljaista täällä on. Rakentelu kiinnostaa minua eniten, mutta oma aika ja työtilat ovat nyt niin rajalliset, ettei omaa tuotantoa oikein synny. Kaikenlaisia ideoita kyllä pyörii päässä. Ajelukin on jäänyt vähälle. Välillä jätän ehkä suuni avaamatta siksi, kun tiedän etten kuitenkaan ehdi toteuttaa rakenteluideaa.

Täällä on mielestäni miellyttävän vapaa keskusteluilmapiiri, mikä ei nettifoorumeilla ole mitenkään varmaa, edes foorumien sääntöjen puolesta. Tämä on yksi harvoista nettisivuista, joilla käyn säännöllisesti. En ole lukenut juurikaan off-topicia, mutta harmi jos siellä käydyt keskustelut ja eriävät mielipiteet ovat estäneet keskustelua nojapyöristä. Saahan sitä olla vaikka kuinka eri mieltä jonkun kanssa asiasta A ja ihan kieltäytyä keskustelusta, mutta keskustella saman ihmisen kanssa asiasta B.

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 851
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja torneol »

Foorumi on ollut oiva tiedon lähde. Kun pyörää ei ole, niin tiedon tarvettakaan ei ole. Näin ollen täällä notkuminen on ollut aika vähäistä.

Jotenkin koin jossain vaiheessa, että foorumi oli hieman "ahdas", mutta se saattaa liittyä myös omaan mielenmaisemaan.

Nazca Fuego

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kyllä mä käyn täällä tsekkailemassa, ja kommentoinkin heti kun on jotain kiinnostavaa.

Itse pohdin tätä samaa asiaa - ja tulin siihen tulemaan että Nokian kisojen loistavuuden ja nosteen jälkeisessä krapulassa Räyskälän ankeus ei riitä vaan hype jäi Nokialle Tepon talliin piiloon.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Pastori kirjoitti: 03 Heinä 2023, 19:56

Kyllä mä käyn täällä tsekkailemassa, ja kommentoinkin heti kun on jotain kiinnostavaa.

Itse pohdin tätä samaa asiaa - ja tulin siihen tulemaan että Nokian kisojen loistavuuden ja nosteen jälkeisessä krapulassa Räyskälän ankeus ei riitä vaan hype jäi Nokialle Tepon talliin piiloon.

Puhut asiaa, siinä syy etsinnälle . Jos ja jos jostain vastaava löytys. 8)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1510
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja ajou »

Monet aiheet on koluttu jo niin perusteellisesti, että harvoin löytyy mitään uutta. Rakentelupuolella alkaa taas onneksi tapahtua, pikkuhiljaa.
Jättäisin tältä foorumilta kaikki muut aiheet pois paitsi nojakkeihin ja kinnereihin liittyvät. Samoja pyöräilyyn, autoiluun, ravintoon ja moneen yleismaailmalliseen liittyviä keskusteluja on jo muualla niin paljon, että ei niitä täällä jaksa seurata.
Esim. Lowridesta ja Viron reissuista olisi mukava lukea päivityksiä matkan varreltakin, varsinkin, kun en tänä vuonna itse ehdi mökkityömaalta mukaan.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
01 Flevotrike/bike - 03 TW Bent - 05 DIY trike - 13 ICE Adventure - 14 ICE Sprint (Arcus I) - 20 Azub Tricon GR ja Veltop-kate - 21 ICE Sprint X Tour - 22 Jouta Quad (Arcus II)

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Ketjun piilottamisen mahdollisuus ratkaisisi joitain ongelmia. Jokainen voisi piilottaa haluamansa ketjut.
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2498191

here's been talk on one of the forums I often use about this, many users over there would love to see this feature made reality.
As communities grow there's a divergence in the types of things discussed, plus there are some recurring topics that are nice for some, but an eyesore/annoyance to others. It would be great if a user can 'prune' a forum to their own need. Would make for a qualitatively much better experience.

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p15913881

Koska väittely on ikuista. (Ja osa meistä pitää siitä... kuin sika mutapainista.)

Edit: Ovatko kaikki tosiaan niin uteliaita kuin minä, että niitä epämieluisia ketjuja ei vaan mitenkään voi jättää lukematta? Eikö ole vähän sama kun ostaisi ja söisi joka kauppareissulla kookospatukan, vaikka vihaa kookoksen makua.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin