Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.

Onko nojapyöräyhteisö kuollut?

Ei ole.

6
43%

On se, mutta vain vähän.

7
50%

Kuollut kuin kivi.

0
Ei ääniä

Jotain muuta? Vastaan ketjuun.

1
7%
 
Ääniä yhteensä: 14

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti: 04 Heinä 2023, 22:50

Ketjun piilottamisen mahdollisuus ratkaisisi joitain ongelmia. Jokainen voisi piilottaa haluamansa ketjut.
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2498191

here's been talk on one of the forums I often use about this, many users over there would love to see this feature made reality.
As communities grow there's a divergence in the types of things discussed, plus there are some recurring topics that are nice for some, but an eyesore/annoyance to others. It would be great if a user can 'prune' a forum to their own need. Would make for a qualitatively much better experience.

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p15913881

Koska väittely on ikuista. (Ja osa meistä pitää siitä... kuin sika mutapainista.)

Edit: Ovatko kaikki tosiaan niin uteliaita kuin minä, että niitä epämieluisia ketjuja ei vaan mitenkään voi jättää lukematta? Eikö ole vähän sama kun ostaisi ja söisi joka kauppareissulla kookospatukan, vaikka vihaa kookoksen makua.

Argumenttien vertailu esim. keskustelun kautta on ainoa keino selvittää ajatusten tai väitteiden totuudenmukaisuusaste. Se on tieteen ja kaiken muunkin ajatustenvaihdon ydinidea.
Jotenkin hassu ajatus, että täällä kirjoitteluaktiivisuus siitä lisääntyisi, jos kirjoittelua sallittaisiin vain määrätyistä aiheista ja vain määrätyistä näkökulmista. Ehkä internetkin pitää rajoittaa kiistanalaisten aiheiden osalta, jotta...

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

jori kirjoitti: 04 Heinä 2023, 23:17

Argumenttien vertailu esim. keskustelun kautta on ainoa keino selvittää ajatusten tai väitteiden totuudenmukaisuusaste. Se on tieteen ja kaiken muunkin ajatustenvaihdon ydinidea. Jotenkin hassu ajatus, että täällä kirjoitteluaktiivisuus siitä lisääntyisi, jos kirjoittelua sallittaisiin vain määrätyistä aiheista ja vain määrätyistä näkökulmista. Ehkä internetkin pitää rajoittaa kiistanalaisten aiheiden osalta, jotta...

Minun kommentissani ei ollut tästä kyse (tai ehkä kommentoit väärää postausta). Jos käyttäjä ei haluaisi nähdä (ketju ei listautuisi hänelle eikä sen päivitykset tulisi hänen listaan) täällä ketjua x, hän voisi sen itse valita, jos sellainen ominaisuus olisi tähän phpBB-softaan saatavilla. Minä olen aina kannattanut vapaata kokonaisvaltaista keskustelua, johon kaikki eivät vain yksinkertaisesti kykene. En toki itsekään aina kykene.

Tämän foorumin osalta ja sen olemassa olon kannalta on kuitenkin hyvä miettiä, että onko sen sisältö sen vaimenemisen syy.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Nojapyöräyhteisö on ollut vahvasti keskittynyttä tämän foorumin ympärille samalla kun foorumin kanssa kilpailevia keskustelualustoja on tullut kymmeniä tai satoja viimeisen vuosikymmenen aikana, eikä foorumi ole enää läheskään niin suosittu, kuin aikasemmin. Se ei tietty tee siitä huonompaa tai epäsopivaa, mutta se voi vaikuttaa joidenkin kohderyhmien aktivoitumiseen.

Samalla myös liikkuminen kevyillä kulkuneuvoilla on monimuotoistunut huomattavasti sähköpyörien, sähköpotkulautojen ja kaikenlaisten sähköisten yksipyöräisten muodossa.

Optima Baron | 1kw Velogatti

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja jori »

Ralii kirjoitti: 05 Heinä 2023, 11:12

Nojapyöräyhteisö on ollut vahvasti keskittynyttä tämän foorumin ympärille samalla kun foorumin kanssa kilpailevia keskustelualustoja on tullut kymmeniä tai satoja viimeisen vuosikymmenen aikana, eikä foorumi ole enää läheskään niin suosittu, kuin aikasemmin. Se ei tietty tee siitä huonompaa tai epäsopivaa, mutta se voi vaikuttaa joidenkin kohderyhmien aktivoitumiseen.

Samalla myös liikkuminen kevyillä kulkuneuvoilla on monimuotoistunut huomattavasti sähköpyörien, sähköpotkulautojen ja kaikenlaisten sähköisten yksipyöräisten muodossa.

Tästä olen aivan samaa mieltä ja varoittelinkin näin käyvän, kun Facebookiin perustettiin nojapyöräryhmiä ja erilaisia chatsovelluksia ehdoteltiin. Väki hajaantuu ja harrastukset monipuolistuvat, jolloin tärkeimmälle, eli nojapyöräilylle, ei jää aikaa, eikä muutakaan resurssia.

Pitäisin kuitenkin tärkeimpänä tämän, ja muidenkin foorumisoftien ominaisuutena sitä, että tänne kirjoitettu, ja oikeasti lataamalla lisätyt kuvat, säilyvät ja ovat löydettävissä vielä vuosienkin päästä. Tämä ei onnistu Facebookissa, eikä muissakaan muuten niin näppärissä viestisovelluksissa. Siksi toivonkin, että ainakin rakentelu- ja remonttiprojektit dokumentoidaan tänne tulevien sukupolvien iloksi ja apukirjastoksi.

Se, että tällä foorumilla keskustellaan muustakin kuin vain nojapyöräilyyn liittyvistä asioista ei haittaa tärkeiden asioiden löytymistä, koska eri aiheilla on täällä erilliset osiot. Ylimääräinen, myös nojapyöräilyyn liittymätön keskustelu, vain pitää tätä yllä ja muistuttaa hakualgoritmeille tänne kertyneen arvokkaan nojapyöräaiheisen "kirjaston" olemassaolosta. Jos tällaiset keskustelut eivät kiinnosta, ei niitä ole pakko lukea. Hyvä tuo janxin kookospatukkavertaus. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti: 05 Heinä 2023, 01:26
jori kirjoitti: 04 Heinä 2023, 23:17

Argumenttien vertailu esim. keskustelun kautta on ainoa keino selvittää ajatusten tai väitteiden totuudenmukaisuusaste. Se on tieteen ja kaiken muunkin ajatustenvaihdon ydinidea.
Jotenkin hassu ajatus, että täällä kirjoitteluaktiivisuus siitä lisääntyisi, jos kirjoittelua sallittaisiin vain määrätyistä aiheista ja vain määrätyistä näkökulmista. Ehkä internetkin pitää rajoittaa kiistanalaisten aiheiden osalta, jotta...

Minun kommentissani ei ollut tästä kyse (tai ehkä kommentoit väärää postausta). Jos käyttäjä ei haluaisi nähdä (ketju ei listautuisi hänelle eikä sen päivitykset tulisi hänen listaan) täällä ketjua x, hän voisi sen itse valita, jos sellainen ominaisuus olisi tähän phpBB-softaan saatavilla. Minä olen aina kannattanut vapaata kokonaisvaltaista keskustelua, johon kaikki eivät vain yksinkertaisesti kykene. En toki itsekään aina kykene.

Tämän foorumin osalta ja sen olemassa olon kannalta on kuitenkin hyvä miettiä, että onko sen sisältö sen vaimenemisen syy.

Ensimmäinen kappale oli kommentti "mutapainiin", jota toisesta näkökulmasta sanotaan argumentoivaksi keskusteluksi tai toisessa yhetydessä tieteeksi. Toisen kappaleen olin tarkoittanut kommentiksi aiempiin viesteihin, joissa haluttiin rajoittaa keskusteluaiheita keskustelun lisäämiseksi.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Ok.

Perustamani matrix-kanavat eivät millään tavalla aio tai pysty korvaamaan foorumia. Se on sama kuin puhuisi puhelimessa. Olen käyttänyt IRC:iä vuosikymmeniä, joten reaaliaikainen keskustelu on luontevaa kirjoittamallakin, mutta IRC:iin ei ole helppoja puhelinsovelluksia. Ei eroa Whatsapp-ryhmästä muuten kuin, että puhelinnumeroa ei tarvitse jakaa kaikille.

Facebook ei minusta ole myöskään mitenkään aktiivinen nojapyöräilyn saralla ainakaan Suomessa. Enemmänkin foorumille ohjaava kanava. Kansainvälinen keskustelu toki on siellä toisella tasolla.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti: 05 Heinä 2023, 14:16

Ok.

Perustamani matrix-kanavat eivät millään tavalla aio tai pysty korvaamaan foorumia. Se on sama kuin puhuisi puhelimessa. Olen käyttänyt IRC:iä vuosikymmeniä, joten reaaliaikainen keskustelu on luontevaa kirjoittamallakin, mutta IRC:iin ei ole helppoja puhelinsovelluksia. Ei eroa Whatsapp-ryhmästä muuten kuin, että puhelinnumeroa ei tarvitse jakaa kaikille.

Facebook ei minusta ole myöskään mitenkään aktiivinen nojapyöräilyn saralla ainakaan Suomessa. Enemmänkin foorumille ohjaava kanava. Kansainvälinen keskustelu toki on siellä toisella tasolla.

Se, että nämä vaihtoehtoiset yhteydenpitosovellukset ovat huonoja ei mitenkään vähennä tai poista sitä tosiasiaa, että ne vievät käyttäjältään "nettiaikaa" ja siten vähentävät sitä nojapyöräfoorumin puolella. Kun näistä ei jää kunnollisia dokumentteja jälkipolville, menee tuo vaihtoehtoisten sovellusten piirissä käyty keskustelu yhteisön kannalta pitkällä tähtäimellä hukkaan. Nojapyöräfoorumin kiinnostavuus vähenee, kun ihmiset hajaantuvat eri alustoille, eikä nojapyöräfoorumille ja tästä elämä foorumilla entisestäänkin vähenee. :(

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja PW »

Tämähän on ymmärtääkseni keskustelufoorumi jos kukaan ei kirjoita tänne mitään, ei tuu uutta luettavaakaan, johon vastata tai väittää vastaan - sitten on vähän hiljaisempaa, jonkin aikaa.
Sitten taas joku keksii pyörän uudestaan ja alkaa suunnitella, ehkä jopa rakentaa. Jos siitä kirjoittaa tänne, se melkoisella varmuudella poikii kommentteja ja syntyy siis keskustelua.
Ite luen foorumia päivittäin ja oon näemmä kommentoinukin aina välillä, vähemmän kuitenkin ku männävuosina - ehkä riittävästi kuitenkin :mrgreen:
Kuten Janx alussa epäili "maailman tuulet" on vieny tai oikeemmin Saimaan tuulet :mrgreen: Siksi tänä vuonna lowride jää väliin mutta ensi vuonna voi olla toisin jos sen joku järjestää ja paikka, sekä aika sattuu kohalleen, mielellään osallistun koska mukavaa porukkaa noissa on aina ollu.
Nojapyörälläkin ajan aina kun mahollista mutta lähinnä lyhyttä asiointimatkaa tai kotoa venerantaan. Ehkä oon kokenu, ettei niistä oo paljoo kertomista täällä. Rakentelut on jääny toistaiseksi, muutama jotenkin toimiva pyörä on pihassa ja ne on toistaiseksi riittäny.
Vielä tästä keskustelusta ja foorumista - en kyllä miekään ymmärrä ehotuksia keskustelun rajottamisesta, mistä aiheesta sais kirjottaa, mistä ei? Foorumin hienous on ollu juuri se, ett on voitu puhuu välillä vähän aiheen vierestäkin ja kaikesta muustakin ku nojailusta.
Foorumi ei siis oo kuollu, onhan täällä pyöriäkin suunnitteilla ja rakenteilla useampia. Mitä useampi tänne kirjottaa aiheesta, sitä enemmän tulee sisältöä - myö ollaan kaikki foorumin sisällöntuottajia tai ainakin meijän pitäs olla!
Sori ja anteeks! :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

jori kirjoitti: 05 Heinä 2023, 21:16

Se, että nämä vaihtoehtoiset yhteydenpitosovellukset ovat huonoja ei mitenkään vähennä tai poista sitä tosiasiaa, että ne vievät käyttäjältään "nettiaikaa" ja siten vähentävät sitä nojapyöräfoorumin puolella. Kun näistä ei jää kunnollisia dokumentteja jälkipolville, menee tuo vaihtoehtoisten sovellusten piirissä käyty keskustelu yhteisön kannalta pitkällä tähtäimellä hukkaan. Nojapyöräfoorumin kiinnostavuus vähenee, kun ihmiset hajaantuvat eri alustoille, eikä nojapyöräfoorumille ja tästä elämä foorumilla entisestäänkin vähenee. :(

Meitä on siellä (#recumbents:matrix.org) 5 ja muutamassa kuukaudessa on keskusteltu noin 5-10 lausetta. Sen pääasiallinen tarkoitus on koota yhteen nojapyöräilijöitä kansainvälisesti (luoda kontakteja) - heitä, jotka tuskin tulevat mitään sanomaan tällä foorumilla muutenkaan. Ihan kovin huolissani en olisi jälkipolvien menetyksistä ainakaan tämän kanavan kohdalla.

Miksi esim. kokoontumisia varten perustetaan ryhmä, jos kerta foorumi olisi niin hyvä reaaliaikaiseenkin keskusteluun? Siksi, koska se ei ole.

Edit: Tarvitaan siis muitakin alustoja - mahdollisimman vähän, mutta tarvitaan. Facebook on oma lukunsa ja sinne tosiaan häviää kaikki syötetty tieto enemmän tai vähemmän.
Edit: Minun nettiaikaani on vienyt lähinnä se, että olen vähentänyt istumista ainakin 90 prosenttia. Iso osa ruutuajasta on siirtynyt puhelimen näytölle vaakatasoon, jolla ei niin huvita dokumentoida foorumille. (Olisipa vielä hyviä näppäimistöpuhelimia, huoh).
Edit: Enää 4, koska yksi oli näemmä lähtenyt. :mrgreen: (Vapaa maailma! Valitse myrkkysi.)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1510
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja ajou »

Noista aiheista vielä. Toki jokainen saa kirjoittaa tänne mistä asiasta haluaa, mutta minä nyt tulen tälle foorumille lukemaan vain ja ainoastaan nojapyöräasiaa. Esim. puutyöfoorumilla keskustelen puunikkaroinnista ja kaasuautoilijoiden foorumilla niihin liittyvistä asioista, näin esimerkkeinä. Musajutut mulla sitten vielä erikseen. Aika ei vaan riitä kaikkeen. Minusta suht tarkka rajaus on hyvä asia ja maailmaa syleilevät aiheet jätän lukematta. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
01 Flevotrike/bike - 03 TW Bent - 05 DIY trike - 13 ICE Adventure - 14 ICE Sprint (Arcus I) - 20 Azub Tricon GR ja Veltop-kate - 21 ICE Sprint X Tour - 22 Jouta Quad (Arcus II)

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja janx »

Olen samaa mieltä, että rajoituksia ei tarvita. Käyttäjä voi myös ihan itse miettiä, että onko hänen juuri sillä hetkellä kirjoittamansa postaus foorumille tarpeellinen. Voisiko nukkua vaikka yön yli, jos on ns. vauhti päällä. Tiedän. Ei se aina helppoa ole. Suurin osa käyttäjistä kuitenkin on luultavasti vain ihmisiä (Vai onko? :wink: ). Hyvä ja asiallinen väittely vetää vertoja 10 huonolle keskustelulle.

Olen postannut jonkin verran muutakin mm. terveysaiheita (ja retkeilyä), koska omalta osaltani ne ovat epäsuorasti kytkösissä nojapyöräilyyn tai sen tilan tavoitteluun, että nojapyörällä ajaminen jälleen kiinnostaisi ja tuntuisi hyvältä. Samoja juttuja voi olla muillakin vaivana. Vuoden tauon jälkeen kävin eilen ajelemassa ja tänään lähden taas. Tämä tosin on kiropraktikon ansiota. 8)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Vilijami kirjoitti: 02 Heinä 2023, 14:11

Taitaa foorumikeskustelun hiipuminen olla kapitalistin salajuoni, eli kaupallisia nojapyöriä on saatavilla ihan eri malliin kuin 5 tai 10 vuotta sitten. Käytettyjä tehdasvalmisteisiakin saa nykyään (tosi) edullisesti.

Tämä voi olla ihan oleellinen pointti. Esim ihan omakohtainen tilanne, kun on itselleen saanut passelin nojapyörän, niin ei niin hirveän paljon ole keskustelemista. Toki minulla on myös nojapyörällä ajaminen vähentynyt, mutta vaikka ajaisinkin paljon niin eipä aiheesta niin hirveästi ole keskusteltavaa. Ja tapaamisissa en ole aiemminkaan oikein innostunut käymään, paitsi sm-kisoissa/räyskälässä jossa ajaminen on se pääasia.

Edit: samaa useissa muissakin harrastuksissani. En keskustele kahvakuulaharjoittelusta, muusta toiminnallisesta harjoittelusta enkä melomisestakaan, hommat on tuttuja ja sen kun tekee. Musiikin tekemisestä tulee enemmän keskusteltua, koska asia on itselle uutta, ja toki aiheenakin varsin laaja.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

mikkeri
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Kesä 2019, 08:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja mikkeri »

Kyllähän täällä paljon on asiaa.
Ite tulee säännöllisen epäsäännöllisesti foorumia tsekkailtua ja lueskeltua joko ihan lämpimikseen tahi etsittyä pyörässä ilmenneeseen ongelmaan ratkasua. Joskus on tullu kysyttyä jeesiäkin, ja oon sitä saanu, eli miun puolesta foorumi on ajanu hienosti asiansa arkistona ja tietolähteenä. Kiitos siitä kaikille! Rakentelu ei kiinnosta, enkä sitä aio ees yrittää, mut kaikkeehan ei tarvi lukea. Molemmat peukalot keskellä kämmentä ja rakenteluun käytetty aika ois pois ajamisesta, jota teen niin paljon ko kroppa suotuu suorittamaan. Myin alkukesästä delta-trikeni pois, ja ainoana (erittäin uskollisena!) ratsuna on toiminu Paseo, jolla kilsoja on tullu jo rapiat 10.000 viimisen kolmen vuoden aikana.
Par'aikaa kyttäilen kakkospyörää :oops:

Nazca Paseo

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Jos nuo vaihtoehtoalustat, kuten janxin mainitsema matrix joskus saavuttavat riittävän aktiivisuustason, voidaan myös niiden keskustelut tallentaa ja saattaa Googlen indeksoituvaan muotoon. Tällä hetkellä ollaan kuitenkin hyvin kaukana riittävästä aktiivisuustasosta.

Esimerkki Clojure-slackin clojurians-log:
https://clojurians-log.clojureverse.org/x/x/x/about

Itse loggeri on myös avointa lähdekoodia avoimella lisenssillä:
https://github.com/clojureverse/clojurians-log-app

Olen tuonne päätynyt useita kertoja etsiessäni jotain Clojureen liittyvää aineistoa.

Nojapyöräfoorumikaan ei ihan kaikilta osin täytä helposti indeksoituvaa muotoa, esim asettelun muutos on sen verran suuri, että Google rokottaa siitä.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä(yhteisö) on kuollut(?)

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Itellä on vähentynyt pyöräily ihan huomattavasti ja siten myös foorumilla vietetty aika. Kun ei ole innostanut niin ei ole vaan innostanut, vaikka ennen innosti. Mitäs poltin itteni loppuun ja sen jälkeen on kapuloita rattaissa riittänyt ihan tarpeeksi. Alastaron juhannuspolkaisun (jossa en itse ajanut, kunhan notkuin seurana) jälkeen kaivoin sentään Cheetahin ulos tallista, mikä oli oikea päätös, just sitä olin kaivannut. Elämäntilanteesta johtuen on ollut myös iso kynnys ylipäätään lähteä minnekään, vaikka itse kokoontuminen olisikin mieleistä. Toivon tietty että tämä on vain joku suvantovaihe mutta mistä näitä pystyy ennustamaan.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Vastaa Viestiin