Sivu 1/1
Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 09 Kesä 2024, 17:54
Kirjoittaja janx
Marginaalissa ovat varmasti vielä aika pitkään, mutta...
Tämä postaus toi heti mieleen potentiaalisen kokokehityksen. Turvallisempi, isompi. Vai näyttävätkö vain mallit isoilta?
Edit: Ainakin mainoksiin on otettu turvallisuusaspekti: "Safety that bikes don’t have. When riding you are enclosed by a safety cell that provides roll and impact protection."
https://www.recumbent.news/2024/06/09/% ... elomobile/
Artikkelin toimija: Amara Automotive https://www.amaraautomotive.com/
Verrokina autojen kehitys. Bemarin e30 korimallista johonkin emöhköön.

- Bmw-koko-muutos-40v.jpg (60.56 KiB) Katsottu 7899 kertaa
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 10 Kesä 2024, 12:06
Kirjoittaja Polkumies
Kuinkahan paljon turvallisempi isompi kinneri olisi verrattuna nykyisiin, varsinkin jos sisäkerros on jo kevlaria? Kinnerillä ei kuitenkaan ole massaa suojaamassa äkkinäiseltä nopeuden muutokselta. Isompaan ajoneuvoon mahtuisi tietysti isompia kolaroidessa lyttyyn puristuvia rakenteita, jotka imisivät törmäyksen energiaa pidemmällä matkalla.
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 10 Kesä 2024, 17:27
Kirjoittaja Härski
Sanoisin että turvallisuus tulee lähinnä liikenteessä paremman näkyvyyden kautta. Ei kukaan jaksa mitään panssaria kuljettaa omin voimin mukanaan, niin rakenteiden on väkisin oltava niin keveitä [ja heikkoja] kuin suinkin.
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 10 Kesä 2024, 19:53
Kirjoittaja janx
Kuvassa mallit on sijoitettu pyörätielle, jonne nykyisetkin kinnerit ovat usein liian nopeita ja isoja.
Sillä, mikä on todellisuus ja mikä myy, ei ole ennenkään ollut mitään tekemistä keskenään. Mielikuvat myy. 
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 11 Kesä 2024, 18:51
Kirjoittaja tm
Kevyet pelkällä lihasvoimalla liikkuvat "vauhtikinnerit" jatkavat marginaalissa nykyiseen tapaan. Muotojen hiominen ilmanvastuksen minimoimiseksi sekä grammanviilaus jatkuu. Kuten myös hintojen nousu.
Vain himoliikkujille: kuskin pitää olla kunnossa, muuten ei lujitemuovikiulu liiku riittävästi, ja kaiken maailman sähköpyöräilijät suihkii ohi oikealta ja vasemmalta. Naapuritkin nauraa, eihän tavallisen tallaajan itsetunto sellaista kestä
.
Sähköavusteisia (ja moottorilla varustettuja) ilmaantuu enenevissä määrin lisää, luomuversioita isompina ja painavampina.
Näitä voi myydä mukavuudella: ei haittaa tuuli ja tuisku, eikä polkeminenkaan käy liian raskaaksi.
Hidasvauhtisella urbaanipainotuksella korkeutta voi olla lisää: parempi näkyvyys sekä helpompi kulku kyytiin ja pois.
Mutta leveyttä ei voi kauheasti lisätä, koska muuten laite ei mahdu olemassa olevaan "lokeroonsa" liikenneinfrassa.
Pituudeltaan jäänevät alle 3 metrisiksi, joitain tavarankuljetusversioita lukuunottamatta.
Lainsäädännön (nykyinen) raja 1 kW asettaa rajansa painon kasvulle, ainakin mäkisellä seudulla.
Tosin aika painavan härpäkkeen saa liikkumaan tuollakin teholla (jos vääntöä vaan piisaa).
Mielikuvaa turvallisuudesta pyritään käyttämään apuna markkinoinnissa, mutta autojen kanssa ei jatkossakaan kannata lähteä hippasille.
Vertailukohtana pidetään avofillareita, jolloin mielikuvan luominen on helppoa.
Riippuu kunkin omasta ajoympäristöstä (ja lompakon paksuudesta), onko kinneri hyvä ja toimiva vaihtoehto.
Mutta taitava mainosmies osaa puhua mustan valkoiseksi ja päinvastoin, eli sekoittaa järkivalintoja
.
Niin nyt kuin tulevaisuudessakin.
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 11 Kesä 2024, 23:17
Kirjoittaja jori
Hyvä teksti. Hyvä Teppo. 
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 12 Kesä 2024, 00:12
Kirjoittaja Härski
Kynäteppo!
Hienoa kun joillain pysyy kädessä vaikka sun mikä. Toisilla ehkä sormet, jos nekään.
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 12 Kesä 2024, 13:03
Kirjoittaja Polkumies
Sitä odotellessa, että sähkökinnerit yleistyisivät ja niihin iskettäisiin lainsäädännöllä
koska eihän se nyt käy päinsä, että ihmiset liikkuisivat mukavasti ja nopeasti säänsuojassa matkatavaroiden kanssa maksamatta siitä autoilun hintaa.
Re: Kinnereiden kehittyminen tulevaisuudessa
Lähetetty: 15 Kesä 2024, 11:38
Kirjoittaja janx
Autopuolella tällä turvallisuudella on tehty rahaa... ja huijauksia.
"Toyota jäi kiinni huijauksesta – Tunnustaa vilpin
Toyota, ja sen tytäryhtiö Daihatsu, ovat manipuloineet törmäystesteihin menneitä autoja."
Lähde: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... db3cda8f32 (maksumuuri)