Kevään uutuuksista!
Nyt kun ihmiset alkavat miettiä pyörän hankintaa ensi kesäksi lienee juuri sopiva aika aloittaa keskustelu uutuuksista ja vanhuksista.
Pohjaa keskusteluun http://lowride.info/www/?p=165
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Nyt kun ihmiset alkavat miettiä pyörän hankintaa ensi kesäksi lienee juuri sopiva aika aloittaa keskustelu uutuuksista ja vanhuksista.
Pohjaa keskusteluun http://lowride.info/www/?p=165
http://zockrabikes.com/ on "uusi" ranskalainen valmistaja: hiilikuituisia racereitä eri korkeuksilla. Ei ihan halpoja.
Prototyyppiasteella oleva etuvetoinen Kouign Amann, jonka koko keula kääntyy, näyttäisi olevan aika vinha peli...
http://malricsworld.blogspot.com/2008/1 ... illes.html
juurikin näin... valmistelinkin seuraavaan artikkeliin jutun tynkää tuosta. Hyvän näköinen peli!
Amerikkalaisia nojapyöriä taitaa olla vieläkin vaikea saada Eurooppaan, mutta ainakin Bacchettalla taitaa olla maahantuoja tällä puolella.
Uusi Carbon AERO:
perttime kirjoitti:Prototyyppiasteella oleva etuvetoinen Kouign Amann
Hitsi, tuollainen pitää saada.
Enpäs tiedä tämän mallin uutuudesta, mutta mulle oli uus tuttavuus. Ei ainakaan ole hinnalla pilattu. Onko mielipiteitä/kokemuksia?
http://www.sun-bikes.de/EZ-3AX Eikä kalliita ole muutkaan tuon valmistajan vehkeet. http://www.sun-bikes.de/
Yep
http://www.recumbentusa.com/tr20coso.html
Tadpolen ystävänä tämmöinen kiinnostaa kovasti.
Yep, painokin olisi ollut kiva spexeistä ilmetä.....
Dollarin kurssin huomioon ottaen ei paha hinta...
ja Eurooppaankin ilmeisesti toimittavat.......
Tapani
Stapani kirjoitti:Yep
http://www.recumbentusa.com/tr20coso.html
Tadpolen ystävänä tämmöinen kiinnostaa kovasti.
Yep, painokin olisi ollut kiva spexeistä ilmetä.....
Dollarin kurssin huomioon ottaen ei paha hinta...
ja Eurooppaankin ilmeisesti toimittavat.......Tapani
Valmistajan sivut: http://www.performer.com.tw/
Ihan järkevännäköisiä malleja.
Stapani kirjoitti:Tadpolen ystävänä tämmöinen kiinnostaa kovasti.
Yep, painokin olisi ollut kiva spexeistä ilmetä.....
Tuolta http://www.alibaba.com/product-free/100949580/Brand_New_2008_Recumbent_Carbon_Trike.html löytyi lukema 35 pounds.
perttime kirjoitti:http://zockrabikes.com/ on "uusi" ranskalainen valmistaja: hiilikuituisia racereitä eri korkeuksilla. Ei ihan halpoja.
Prototyyppiasteella oleva etuvetoinen Kouign Amann, jonka koko keula kääntyy, näyttäisi olevan aika vinha peli...
http://malricsworld.blogspot.com/2008/1 ... illes.html
Yhden videopätkän perusteella ei taida vielä ajettavuus selvitä.
Yep
Kiitoksia linkistä tkarttu
Olikin painavampi kuin kuvittelin,
gas taitaa mennä ohi.....
Steintrike on pieni innovaatinen valmistaja joka kumppaninsa Bike revolutionin kanssa työstää jatkuvasti uusia kiinnostavia tuotteita:
http://www.bike-revolution.at/index.html
Myyntiponnistelut lienee tähdätty saksankielisille alueille.
Tuon kuvan tadpole muuten painaa uskomattomat 18,9 kg, vaikka Kuvan perusteella sitä voisi hyvin olla kymppi enemmänkin. Jotkut ne vaan osaa... http://www.bike-revolution.at/images/dscn1584.jpg
Tuolla (http://www.bentrideronline.com) on kuvia Optiman uudistetusta Cougarista ja Challengen sivuilla
Seiranin 2008 mallista. Itse taidan kääntyä tuon Challengen puoleen ja ostatella sellaista... runko on kuitenkin made in meidän talousalue. Seiranissa on lyhennetty runkoa ja nostettu kammet vähän ylemmäs, lisäksi tuo ketjunohjain on hieno, eikä tarvitse enää vahtia niitä O-renkaita ja "ketjuletkuja".
Mikähänlainen ohjattava tuo Kouign Amann pyörä mahtaa olla?
http://www.zockrabikes.com/index.php?op ... 1&Itemid=8
Tarkoitan tällä kysymyksellä sitä, että ohjattavuus voi olla helpompi kuin pythonissa? Jos näin niin eikös tommosta etuvetoa kannattaisi alkaa väsäämään. Etuna veto ilman välirissoja ja ohjattavuus normaali, vai vaikuttaakohan polkeminen tuohon ohjaukseen paljonkin?
Tuollaisen tekemistä lähtisin ilman muuta suunnittelemaan, ellen olisi varma, että polkeminen vaikuttaa ohjaukseen. Onhan etuosa aika lähellä Komsaa. Pienet pyrähdykset tuollaisella sujuvat hyvin, mutta pitkille matkoille tottuminen vie turhan paljon aikaa, kun on parempiakin vaihtoehtoja tarjolla.
Sakari
Tuohan on kuin cruzbike, mutta matalampi. Polkeminen vaikuttaa varmasti ohjaukseen ja kääntyminen ilman jalkojen hallintaa ei taatusti onnistu. Penkin ja kampien välinen etäisyyskin vähän ongelmallinen, jos suoraa ajaessa etäisyys sopiva, niin kääntäessä ei polkeminen onnistu. Mieluummin pythonin tekisin, siinä kun ei ohjaustanko tunge jalkojen liikeradoille ja muutenkin yksinkertaisempi.
Jukka
Onko kellään tai tunnetko ketään, jolla olisi omakohtaista kokemusta cruzbikesta? Netistä tuntuu löytyvän arvioita niin puolesta (http://www.bentrideronline.com/?p=184) kuin vastaankin. Ne, jotka pääsevät sinuiksi omintakeisen ohjauksen kanssa, tuntuvat yleensä tykkäävän ja loput sitten ei, noin karkeasti yleistäen. Tuo Kouign Amann näyttää siltä kuin cruzbike ja lowracer olisi jätetty talliin kahdestaan .
Tässä vielä arvio from Down Under http://bicycles.net.au/forums/viewtopic.php?t=5572.