Satulaputki jumissa, mutta tuntus että on aika liki sopiva mulle.
Onko kukaan keksinyt jotain superniksiä nuiden jumineiden satulatolppien ja stemmien irroitteluun?
Jori oli saanut vinkin asetoni-öljy -litkun käyttämisestä. Kuulemma toimi hienosti
Toimi toiseen pyörään, mutta ei sitten toiseen. Saattaa olla, että lämpötilan vaihtelu oli keväällä isompaa ja siksi tuo omatekoinen irrotusöljy pääsi paremmin tunkeutumaan putkien väliin. Eli pyörä kylmään ja asetoniöljyä imeytetään rakoon useassa vaiheessa. Onnistuneessa yrityksessä vielä lämmitin kuumailmapuhaltimella runkoa, jolloin asetoni reagoi paremmin siellä raossa olevan ruosteen kanssa. Muhi yön yli ja viileän yön jälkeen lähti, kuin ei olisi kiinni ollutkaan.
Mahtaako tuossa asetonissa olla jotain erityisiä ominaisuuksia? Varastosta löytyi tilkka moottoriöljyä ja tärpättiä, tuntuu toimivan tuokin sekoitus. Pyörän kun kääntää väärin päin ja lirauttaa alakautta tilkan haarukan ruotoputkesta sisään. Keskiöön täytyy varmaan porata reikä.
Satulaputki jumissa, mutta tuntus että on aika liki sopiva mulle.
Onko kukaan keksinyt jotain superniksiä nuiden jumineiden satulatolppien ja stemmien irroitteluun?
Jori oli saanut vinkin asetoni-öljy -litkun käyttämisestä. Kuulemma toimi hienosti
Toimi toiseen pyörään, mutta ei sitten toiseen. Saattaa olla, että lämpötilan vaihtelu oli keväällä isompaa ja siksi tuo omatekoinen irrotusöljy pääsi paremmin tunkeutumaan putkien väliin. Eli pyörä kylmään ja asetoniöljyä imeytetään rakoon useassa vaiheessa. Onnistuneessa yrityksessä vielä lämmitin kuumailmapuhaltimella runkoa, jolloin asetoni reagoi paremmin siellä raossa olevan ruosteen kanssa. Muhi yön yli ja viileän yön jälkeen lähti, kuin ei olisi kiinni ollutkaan.
Mahtaako tuossa asetonissa olla jotain erityisiä ominaisuuksia? Varastosta löytyi tilkka moottoriöljyä ja tärpättiä, tuntuu toimivan tuokin sekoitus. Pyörän kun kääntää väärin päin ja lirauttaa alakautta tilkan haarukan ruotoputkesta sisään. Keskiöön täytyy varmaan porata reikä.
Satulaputken irtoaminen ei sitten johdu siita etta kun lämmität ulompaa putkea niin se lämpolaajenee?
Satulaputki jumissa, mutta tuntus että on aika liki sopiva mulle.
Onko kukaan keksinyt jotain superniksiä nuiden jumineiden satulatolppien ja stemmien irroitteluun?
Jori oli saanut vinkin asetoni-öljy -litkun käyttämisestä. Kuulemma toimi hienosti
Toimi toiseen pyörään, mutta ei sitten toiseen. Saattaa olla, että lämpötilan vaihtelu oli keväällä isompaa ja siksi tuo omatekoinen irrotusöljy pääsi paremmin tunkeutumaan putkien väliin. Eli pyörä kylmään ja asetoniöljyä imeytetään rakoon useassa vaiheessa. Onnistuneessa yrityksessä vielä lämmitin kuumailmapuhaltimella runkoa, jolloin asetoni reagoi paremmin siellä raossa olevan ruosteen kanssa. Muhi yön yli ja viileän yön jälkeen lähti, kuin ei olisi kiinni ollutkaan.
Mahtaako tuossa asetonissa olla jotain erityisiä ominaisuuksia? Varastosta löytyi tilkka moottoriöljyä ja tärpättiä, tuntuu toimivan tuokin sekoitus. Pyörän kun kääntää väärin päin ja lirauttaa alakautta tilkan haarukan ruotoputkesta sisään. Keskiöön täytyy varmaan porata reikä.
Satulaputken irtoaminen ei sitten johdu siita etta kun lämmität ulompaa putkea niin se lämpolaajenee?
Totta, varmaan se yön yli jäähdyttyään oli vielä ulkoputkestaan lämpimämpi kuin sisälle juuttunut sisäputki...vaimitensenytoli.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Anopilta jäi -50 luvun Cresentti - aito CF Pumppasin renkaisiin ilmaa - toimii Liekkö alkuperäiset renkaatkin?
Työkalulaatikko hävinnyt ja lamppu, jalkakin ollut alunperin kakshaaranen - muuten taitaa olla aika alkuperäisessä varustuksesta. Romuihin oli menossa toimiva pyörä, Anni ymmärs pelastaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tilasin Hollannista tuollaisen työjuhdan kauppareissuja varten. Rahti oli aika suolainen (160€) mutta toisaalta pyörien hinnat Hollannissa ovat hieman edullisemmat kuin täällä. Toisaalta Suomesta ei oikein saa tuollaisia perinteisiä Hollantimalleja, täällä myydään vain urheillullisia hybridipyöriä. Hyvää pyörässä on vankka rakenne, tavaran lastausmahdollisuudet, pysyty ajoasento ja loivat runkokulmat. Erityisesti pyörän loiva satulaputken kulma miellyttään. Sen ansiosta jalat ylettyy hyvin maahan vaikka etäissyys satulan ja keskiön välillä on normaali. Etutelineeseen pitää vielä hommata laatikko.
Asiallisen näköinen arkipyörä. Onneksi olkoon.
Satulan nokka kyllä näyttäisi kuvassa olevan naksun tai pari liian yläällä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kuva vähän hämää. Pyörässä on tuollainen tukeva keskijalka ja pyörän eturengas on kuvassa irti maasta. Pyörässä on siisi ihan vaakatasossa kulkeva vaakaputki, vaikka se näytää laskealta. Mutta, joo satulan nokka on vähän pystyssä ja olen laskenut sitä.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Satulaputki jumissa, mutta tuntus että on aika liki sopiva mulle.
Onko kukaan keksinyt jotain superniksiä nuiden jumineiden satulatolppien ja stemmien irroitteluun?
Pyörätohtorilla on paineilmatyökalu, jolla kuulemma voi rikkoa mitä tahansa. Siis taltta, joka paukuttaa paineilman voimalla. Sitä käyttäen lahtee, mutta kannattaa tosiaan varoa ettei mikään hajoa.
Toisaalta Suomesta ei oikein saa tuollaisia perinteisiä Hollantimalleja, täällä myydään vain urheillullisia hybridipyöriä.
Tossa on täysin umpinainen ketjusuoja. Niissä ketju voi kuulema kestää lähes ikuisesti. Eikö ketjun "venymäkin" ole pääasiassa nivelten kulumista, jolloin ketju jännitettynä on pidempi? Jos ketju pysyy puhtaana, se ei myöskään veny.
Kiinnostaisi laittaa tollainen suoja omaan talvipyörään. En vaan ole saanut aikaiseksi tilata hollantilaisesta kaupasta, koska noita ei juuri muualla ole. Itse jos väsää muovilevystä, on vaikeampi saada yhtä kätevä ja nopeasti purettava suoja renkaanvaihtoa ajatellen.
Tossa on täysin umpinainen ketjusuoja. Niissä ketju voi kuulema kestää lähes ikuisesti.
Mulla oli yhdessä pyörässä. Otin sen heti pois. Sitten kun sinne umpinaiseen menee se kaikki roska ja paska - niin ei oo kiva. Helpompi pitää puhtaana kun ketju avoin.
2 testilenkkiä ajettu lainapyörällä. Vieläkin tuntuu sukelatamiselta toi ajoasento. Ajattelin nyt kuitenkin haastaa näkemystäni näistä käyrätorvista ja koittaa säätää sitä ajettavammaksi ja kokeilla ainakin muutaman lenkin ajan millaista puuhaa tää on.