Sivu 1/1

Pyörälaukkujen vetoisuus

Lähetetty: 29 Elo 2025, 13:40
Kirjoittaja ki

Miten paljon pystypyörään saisi pakattua tavaraa esim. pyörälaukkuihin? Mulla oli kesällä kahdeksi kuukaudeksi kun siirryin toiselle paikkakunnalle junalla rinkka selässä ja laukku tarakalla ja talutin pyörän kilometrin asemalle ja toisessa päässä taitoin taittopyörän bussiin, muuten olisin joutunut kävelemään tavaroiden kanssa vajaan pari kilometriä. Saisikohan tuon määrän tavaraa pakattua niin että pyörää pystyisi ajamaan? Rinkassa oli vaatteita ja painavat tavarat tarakalla.
Pylrälaukkujwn vetoisuus näkyisi olevan 40-70 L ja pienemmän rinkan saman verran eli rinkan tavarat eli vaatteet voisi saada mahtumaan pyörälaukkuihin.
Minkä kokoinen (taitto)pyörän pitäisi olla että sillä voisi kuljettaa isoja pyörälaukkuja? Jos pyörää ei saa taitettua, silloin pitäisi pystyä pyöräilemään tavaroiden kanssa.


Re: Pyörälaukkujen vetoisuus

Lähetetty: 29 Elo 2025, 13:47
Kirjoittaja Härski

Tuosta vähän osviittaa mikä onnistuu ilman perävaunua tms.

https://yle.fi/aihe/a/20-184967


Re: Pyörälaukkujen vetoisuus

Lähetetty: 29 Elo 2025, 21:37
Kirjoittaja pirkkob

Tuossahan ei oltu hankittu etulaukkutelinettä, vaan kaikki oli pakattu taakse ja aika korkeiksi pinoiksi.
Meillä oli etulaukkuteline ja neljä pyörälaukkua - toki minulla oli myös tankolaukku.

lentoasema1b.JPG

Varsinkin sivutuulessa tämä kuljetustapa ei aiheuta epävarmuutta pystyssäpysymiseen. Sen sijaan korkea kuorma tekee ajon epävarmaksi.
Tuossa mustassa säkissä oli lentokuljetusta varten runkoihin pehmusteita. Luovuimme niistä tämän lentokentän jälkeen.
Edit: 4 pyörälaukkua, tankolaukku ja teltta painoivat lentoaseman vaa'alla 29,6 kg. Teltta 2,3 kg, makuupussi 600 g.