Sivu 1/1

Bacchettan LWB evoluutio

Lähetetty: 09 Huhti 2009, 21:44
Kirjoittaja Jarcco

http://www.bacchettablog.com/news/bella ... n#comments
Bacchettan blogissa eri lwb- mallien vertailua.


Re: Bacchettan LWB evoluutio

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 06:26
Kirjoittaja jviirret

Ergonomia erot aika pieniä, olisivatpa ottaneet mukaan jonkun "urheilullisemman", eli korkeammalle poljettavan mallin, esim:

Kuva

Oma kokemus on, että ilmanvastus hieman pienempi, mutta käsiteltävyys ja mukavuus kärsii.
Mutta hyvä veto uuden mallin myyjältä verrata aiemmpiin ja suositumpiin malleihin ja perustella miksi joku yksityiskohta on erilainen.

Jukka


Re: Bacchettan LWB evoluutio

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 09:41
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:

Ergonomia erot aika pieniä, olisivatpa ottaneet mukaan jonkun "urheilullisemman", eli korkeammalle poljettavan mallin, esim:
...
Oma kokemus on, että ilmanvastus hieman pienempi, mutta käsiteltävyys ja mukavuus kärsii.
Mutta hyvä veto uuden mallin myyjältä verrata aiemmpiin ja suositumpiin malleihin ja perustella miksi joku yksityiskohta on erilainen.

Jukka

Pienet erot johtunee siitä että optimaalinen lwb geometria alkaa olla löytymässä. Oma mielipide on että korkeampi poljinkeskiö sopii paljon paremmin swb:hen.
Ehkä katsoivat tarpeelliseksi perustella ettei heidän Bella Att ole kopio Rans Stratuksesta.


Re: Bacchettan LWB evoluutio

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 10:07
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:

Pienet erot johtunee siitä että optimaalinen lwb geometria alkaa olla löytymässä. Oma mielipide on että korkeampi poljinkeskiö sopii paljon paremmin swb:hen.

Taitaa olla pakon sanelema juttu? Tuolla CLWB:llä ajelun jälkeen olen kyllä alkanut omaan LWB:kin( http://www.omanetti.fi/ninajukk/26lwb.htm ) kaipaileen matalemmalla olevia polkimia ja lyhyempää akseliväliä. Ajattelin vaihtaa eteen 24" renkaan ja haarukan sekä lyhentää runkoa 10cm. Näillä muutoksilla polkimet laskeutuisi reilu 5cm ja akseliväli lyhenisi reilu 10cm. Kovin pystyä istuma-asentoa en halua, ei sillä että muutaman % pudotus keskinopeuteen haittaisi, mutta vastatuuleen menoon tuntuu vaikuttavan. Ja täälä tuulee aina...

Jukka