Nazcan runko ja takahaarukka.
Ajattelin kirjoittaa tällaisen threadin mahdollisille tuleville pyörien hankkijoille infoksi.
Asia ei oikein käy missään muussa threadissa ilmi, mutta selkein ero Nazca Cruiser / Explorer ja Paseo mallien välillä on takahaarukan kiinnistys. Muutoinhan mallit ovat hyvin saman muotoiset ja samaan käyttöön tarkoitetut. Sama koskee Nazca Pioneer ja Gaucho mallien välisiä eroja.
Noissa kalliimmissa malleissa on erikseen ripustuskolmio alumiinista, ja runko ei kulje koko matkaa lävitse. Ronin (Nojapyörät) mukaan tuo kolmio lisää jäykkyyttä, ja erittäin tukevalta se näyttääkin. Myöskään runko ei jatka tuon kolmion lävitse selkänojan tueksi (tosin tällä ei taida olla paljoa merkitystä). Cruiser / Explorer / Pioneer malleissa taas runko jatkuu selkänojaa varten. Rungon kai kestää kiertoa sen verran ettei se edes noissa halvemmissa malleissa ole lötkö.
Lähinnä muu osa eroista on varustuksessa, kuten etujousituksessa ja vaihtajissa - sellaisissa asioissa mitä voi tuunata vaikka jälkeenpäinkin
Tämä Nazcan pyörien arvioihille, kun miettivät mitä malleja haluavat harkita. Ja kun yhdessä toisessa threadissa viitattiin rungon jäykkyyteen tekijänä nojakin mäkienkiipeilykykyyn. Itselläni Explorer tulee vasta ensi viikolla, joten en osaa sanoa kuinka "löysä" sen rakenne on. Köyhän vaan on oltava nöyrä.
Onko täällä Paseo-Cruiser tai Pioneer-Gaucho kokeneita jotka osaisivat sanoa tuohon jäykkyys-asiaan jotain. Tai muutenkaan jäykkyyden ja (ylämäki) ponnistuksen suhteeseen.