Uusi käyttäjä

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Tervehdys NOjakki- ja pystypyöräilijät.

Ilmoittautuisin foorumin käyttäjäksi tässä näin, nyt heti :)

NOjakkini on Sinner Comfort ja on delta-trike.

Sillä olen ajellut nyt 866 kilometriä ja hyvin vielä näyttäis kulkevan. Ikää sillä on kohta vuosi. Minulla on myös Tandem-pystypyörä, joka tottelee nimeä GGG Double Header "Fatty Limousine" Tandem.

Tandemista katkesi satulatolppa kesken ajon, joten uutta tolppaa ootellessa ajelen nojakilla.

EIpä muuta kun terve vaan kaikille.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Tulit sitte näinki äkkiä :D Tervetuloa :D

Nojaillaan!

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Tervetuloa!

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Juu, mitä sitä pitkittelemään.

Vaimolla on tosin suruaika. Ystävä kuoli perjantaina ja kuulimme sen eilen (maanantaina).
Oiskos nojakkireissusta kiinnostuneita? Ajattelin, että Porvooseen cruisailemaan. Enkä haluaisi sulkea pystypyörää pois nekin mukaan vaan.

Kaverin on hankkimassa nojakkia, ja ja.... Kaveri meinasi hankkia nojakin ilman testausta ensin... Mitä mieltä olette? Itse testasin vaikkakin hetken mutta testasin :)

Onko muuten foorumissa yhtään tandem-nojakkia käytössä? Esm. Greenspeedin Tandem....

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Apache1 kirjoitti:

Kaverin on hankkimassa nojakkia, ja ja.... Kaveri meinasi hankkia nojakin ilman testausta ensin... Mitä mieltä olette? Itse testasin vaikkakin hetken mutta testasin :)

Itse olen ostanut viisi nojapyörää joista neljä ilman testausta. Ja hyvin on mennyt. Netistä kannattaa tarkasti ottaa selvää minkä tyyppinen pyörä on kyseessä. Kannattaa valita sellainen pyöränvalmistaja, jolla on hyvä maine ja joka on ollut markkinoilla useamman vuoden. Tällä varmistetaan, ettei pyörissä ole isompia "lastentauteja".

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

HUmm... Nuo "tonnin" nojakin näyttävät ihan hyviltä. Nimettöminä ne hiertävät ajatustani. Miten niiden kestävyyden laita jne jne... Osassa jarruteho on vähemmän kuin maastopyörässä yleisemmin käytetyt mallit. Onko ne silloin todettu hyviksi, ettei tarvitse jarrutoheltaan suurempaa?

Nähtäväksi jää miten käyp, mutta ainakin nojakit näyttävät mielenkiintoisilta.

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Ostin pythonin ilman testausta ja ilman kokemusta nojapyöristä. Jos siihen on mahdollisuus niin kannattaa testata mutta ei se aivan välttämätöntä ole. :)

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Apache1 kirjoitti:

Kaverin on hankkimassa nojakkia, ja ja.... Kaveri meinasi hankkia nojakin ilman testausta ensin... Mitä mieltä olette? Itse testasin vaikkakin hetken mutta testasin :)

No jos testi on muutaman minuutin kaartelu parkkipaikalla, niin ihan sama olla kokonaan testaamatta. Pelkkä tottuminen ajoasentoon ja tasapainon pitoon vaatii ihan kunnollisen koeajon(tunteja?) sellaisissa olosuhteissa joissa pyöräänsä tulee käyttämään. Oletan että ko. henkilö ei ole aiemmin ajanut nojapyörällä.
Sitte kun "osaa ajaa" alkaa kiinnittämään huomiota niihin asioihin joita itselle sopivan pyörän valinnassa tarvii. Silloin riittää lyhytkin koeajo että pystyy sanomaan joo tai ei.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Elikä, sen ekan pyörän jälkeen tulee tuntumaa jonka pystyy toteamaan ilman testaamista.... Taitoa.... Täytyy siis vain harjoitella :)
Mitenhän saisin kytkettyä läppärin tohon nojakkiini... Ummm. :)

Mitä mieltä olette noista nimettömistä menopeleistä?

Harmittaa kun sieltä ei löydy Delta-trikeä ollenkaan. Kaksi takana yksi edessä :) (my personal favo)

:P

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Apache1 kirjoitti:

Mitenhän saisin kytkettyä läppärin tohon nojakkiini... Ummm. :)

Mitä mieltä olette noista nimettömistä menopeleistä?

:P

Tarkoitat varmaankin noita Savenmaan nojiksia, hinnan ja valmistusmaan perusteella en rankkaisi laatua hirveän korkealle. Mutta varmaankin ihan käypäsiä pelejä. Yhden tw-bents triken olen koeajanut ja kulkihan tuo mutta kyllä myös hinta näkyi.

Että tietsikka nojikseen,

http://microship.com/bike/behemoth/index.html

Nojaillaan!

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Niin vähän itsekkin veikkasin. Nimetön voi olla laadultaa heikompi. Hinnaltaan eivät ole pahempia.
Sähköpyörästä tosin saa vähän päälle tonnin myös.

läppäri:
Näh, computing across the noobland on vanha juttu... Ja kypäräkin on ruma kuin mikä :)

Läppäri on saatava tohon, tai sitten joku HTC :) Vois kattella viiteoo samalla ja avaa vaikka jorpakkoon... :)
Oishan se kiva saada läppäri tohon jollain pitkällä matkalla. Laittaa perään aurinkokennon joka lataa hienosti päivällä niin jaksaa vähän pidempään.
Nojaa. empä sittenkään taida... turhaa haihattelua vaan... :)

Laittaa jonku panssarinyrkin mielummin nii vois läjäytellä autoja pois teidenvarsilta :)

Vastaa Viestiin