Sivu 1/1

Hiilikuitu raceri

Lähetetty: 27 Elo 2009, 18:24
Kirjoittaja jviirret

Kuvasarja hiilikuitunojakin rakentamisesta
http://sfxman.com/ttboard/ttboard.cgi?c ... rchBlock=1

Jukka


Re: Hiilikuitu raceri

Lähetetty: 27 Elo 2009, 19:12
Kirjoittaja PW

Masentavan hyvän näkönen. Kerkesin jo tänään iloita kun löysin python rakenteluun ohjausnivelen laakerin mutta kannattaakohan tommosta romu rojektia jatkaa.


Re: Hiilikuitu raceri

Lähetetty: 27 Elo 2009, 19:21
Kirjoittaja optimistx

Olipa kiva katsoa noin perusteellinen kuvasarja. Olikin aina askarruttanut, mitä hillikuitupyörän rakentelu todella sisälläänpitää. Olin aiemmin ihastellut tämän kaverin itse (kavereiden kera?) tekemää hiilikuitukaunotarta:
Kuva

Hän on ajanut Saksasta Jäämerelle, Suomen kautta, ja kirjoitellut mm. pyöräilysimulaattorin ja muita aika käyttökelpoisia ohjelmia. http://www.walterzorn.de/

Ihmetyttää, miten etupyörän suojus on toteutettu. Se saattaa vähentää ilmanvastusta olennaisesti ja herättää kysymyksiä, mikä on nopea pyörä... Tai no, tietysti lentokoneenmuotoinen solakka ohjus päihittää tämän helposti, kun ilmanvastuskerroin on pieni (ilmanvastuksen voittamiseen tarvittava teho 8-kertaistuu nopeuden 2-kertaistuessa!).


Re: Hiilikuitu raceri

Lähetetty: 27 Elo 2009, 20:25
Kirjoittaja Nebulus

Tässä vielä linkki ekan viestin nojakin tekijän omille kotisivuille:

http://users.skynet.be/benoit.dery/


Re: Hiilikuitu raceri

Lähetetty: 28 Elo 2009, 10:02
Kirjoittaja optimistx

Kyselin sähköpostilla Walter Zornilta pyöräilysimulaattorista, mutta näin eräältä palstalta maininnan, että hän olisi kuollut tänä kesänä.
Löytyi kuitenkin arkistoista hänen tekemänsä laskentaohjelma, josta henkii saksalainen perusteellisuus:

http://web.archive.org/web/200306060333 ... espeed.htm

Ohjelmalla voi tutkailla mm. hiilikuituracerin nopeutta.


Re: Hiilikuitu raceri

Lähetetty: 28 Elo 2009, 12:50
Kirjoittaja Nebulus
optimistx kirjoitti:

http://web.archive.org/web/200306060333 ... espeed.htm
Ohjelmalla voi tutkailla mm. hiilikuituracerin nopeutta.

Kiitos linkistä!

Tuon mukaan kahden minuutin sprintin aikana tuottamani teho oli luokkaa 400 wattia, mikä aiheutti totaalisen uupumisen. Mielenkiintoiseksi asian tekee, että muuan herra Armstrong kykeni tuottamaan vuonna 2005 Tour de francen aika-ajoetapilla 450 wattia vajaan tunnin ajan....