Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.


Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6036
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja janx »

Avaan päiväkirjan valmiiksi reissua varten sattuneesta syystä.

Kirjoitin muistoksi runon.

Lähdet kun lähdet ja päättyy tää
Nää kuoppaiset tiet tänne jää

Näet uudet ja uljaat mahtavat väylät
Tasaista niitä on eteenpäin käydä

Nojataan yhdessä elämän loppuun
Mut ei syytä kiireeseen eikä hoppuun

-janx-

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Menossa mukana Roll FM (Pks 102,0 MHz ja rollfm.online)

J. Lahdekorpi
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Touko 2026, 22:45

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja J. Lahdekorpi »

Olipa kiva lukea että isälle oli tälläinen muisto reissu järjestetty. ❤ hän pyhitti pyöräilylle kaiken mahdollisen aikansa. Ikävä kyllä aika loppui liian aikaisin 😢

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6036
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja janx »

J. Lahdekorpi kirjoitti: 18 Touko 2026, 22:58

Olipa kiva lukea että isälle oli tälläinen muisto reissu järjestetty. ❤ hän pyhitti pyöräilylle kaiken mahdollisen aikansa. Ikävä kyllä aika loppui liian aikaisin 😢

Otan osaa isäsi poismenoon. :(

Eiköhän me reissussa kilistellä vielä ja ollaan hetki hiljaa Nojanallelle.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Menossa mukana Roll FM (Pks 102,0 MHz ja rollfm.online)

J. Lahdekorpi
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Touko 2026, 22:45

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja J. Lahdekorpi »

Oli isän vaimokin hirveen liikuttunut kun kerroin. Sanoi kumpa voisi nähdä kuvia tapahtumasta. Ja sanoi että kunpa seppo tietäisi että tälläinen järjestetään ❤ ette arvaa kuinka isoja tunteita asia herätti❤ tää juttu sai isän ❤iloiseksi loppuun asti ❤❤ kiitos teille kaikille. Jo pelkästään lukeminen että tälläinen järjestetään oli tosi iso juttu ❤

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6036
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja janx »

Tähän ketjuun on tarkoitus laittaa kuvia ja muuta reissun päältä. Jos on tunnus ja laittanut viestiä tähän ketjuun, uusista viesteistä tulee sähköpostiin ilmoitus.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Menossa mukana Roll FM (Pks 102,0 MHz ja rollfm.online)

MikaH
Viestit: 149
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Hyvää matkaa koko porukalle!

Sääkin näyttää suosivan, ainakin jos lämmöstä nauttii.
Oma matkani Viroon ajoittuu tänä vuonna heinä- ja elokuulle. Saattaa olla,että kuljen osaa matkasta samoja reittejä.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6036
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja janx »

Satamassa ja Keilassa syömässä

IMG_20260623_140034.jpg
IMG_20260623_140034.jpg (111.75 KiB) Katsottu 280 kertaa
IMG_20260623_081215.jpg
IMG_20260623_081215.jpg (117.56 KiB) Katsottu 280 kertaa

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Menossa mukana Roll FM (Pks 102,0 MHz ja rollfm.online)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4155
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja Wacky »

ResizedImage_2026-06-24_05-55-50_0500[21].jpg

Keila joki

ResizedImage_2026-06-24_05-55-49_5774[20].jpg

Risto, Jani, Pirkko-Liisa ja Sampo

ResizedImage_2026-06-24_05-55-48_7044[19].jpg

Keila

ResizedImage_2026-06-24_05-55-48_0801[18].jpg

Lounas Keilassa

ResizedImage_2026-06-24_05-55-47_2471[17].jpg

Lounas Keilassa

ResizedImage_2026-06-24_05-55-46_8445[16].jpg

Maisemia

ResizedImage_2026-06-24_05-55-46_4449[15].jpg

"Perskärpäset"

ResizedImage_2026-06-24_05-55-45_2908[14].jpg

Kinnerit tulloo, pois alta

ResizedImage_2026-06-24_05-55-44_5413[13].jpg

Teppo ohittaa

ResizedImage_2026-06-24_05-55-44_6552[12].jpg

Jeren ja Tepon kinnerit

ResizedImage_2026-06-24_05-55-43_3337[11].jpg

Näkymiä

ResizedImage_2026-06-24_05-55-42_3054[10].jpg

Näkymiä

ResizedImage_2026-06-24_05-55-42_0325[9].jpg

Padisen kartano

ResizedImage_2026-06-24_05-55-41_2084[8].jpg

Unikkopelto

ResizedImage_2026-06-24_05-55-41_5399[7].jpg

Haikara

ResizedImage_2026-06-24_05-55-40_5022[6].jpg

Haikara

ResizedImage_2026-06-24_05-55-39_2824[5].jpg

Leirimökki sisältä

ResizedImage_2026-06-24_05-55-39_0840[4].jpg

Leirimökki ulkoa, Pekan pyörä

ResizedImage_2026-06-24_05-55-38_2152[3].jpg

Leirisauna

ResizedImage_2026-06-24_05-55-37_7718[2].jpg

Juhannus kokko

ResizedImage_2026-06-24_05-55-36_7205[1].jpg

Mäkäräisten hyökkäys

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->) Pony4 Bike (2022 ->)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6036
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja janx »

Hyvää (Viron) juhannusta.

IMG_20260623_212052.jpg
IMG_20260623_212052.jpg (159.98 KiB) Katsottu 212 kertaa

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Menossa mukana Roll FM (Pks 102,0 MHz ja rollfm.online)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4155
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Toisen päivän suunnitelma oli polkea melkein 50 km lauttarantaan ja ehtiä 14.30 lähtevään Hiiunmaan lauttaan

ResizedImage_2026-06-24_21-25-36_3449[32].jpg

Toisen päivä alkoi sateella jota osattiin odottaa. Sadetutkan perusteella arvioitiin että se olisi pääosin ohi klo 10.30

ResizedImage_2026-06-24_21-25-35_9623[31].jpg

Ensimmäiset pääsikin matkaan pian sen jälkeen

ResizedImage_2026-06-24_21-25-34_7728[30].jpg

Tiet oli tietenkin märkiä, mutta ilma oli sateen raikastama ja alamäki voittoisessa maastossa pyörä kulki mukavasti

ResizedImage_2026-06-24_21-25-34_2325[29].jpg

Haapsalua lähestyessä tien sivusta alkoi löytyä hirveän isoja kotiloita

ResizedImage_2026-06-24_21-25-33_9282[28].jpg

Hitaampiryhmä päätyi lounastamaan jo ennen Haapsalua Gruusialaisessa ravintolassa. Tuore hatsapuro suorastaan suli suuhun.

ResizedImage_2026-06-24_21-25-32_3276[27].jpg

Ravintolasta lähtemisen jälkeen kinneristit ja Sampo ohittivat hitaamman porukan

ResizedImage_2026-06-24_21-25-31_3472[26].jpg

Matka Haapsalusta lauttarantaan jatkui rattoisasti kun aamuisen sateen kastelemat tiet kuivuivat ja alamäki jatkui

ResizedImage_2026-06-24_21-25-31_4382[25].jpg

Pientä pintaremonttia vaille valmis talo sattui matkan varrelle

ResizedImage_2026-06-24_21-25-30_9634[24].jpg

Lauttarantaan ehdittiin hyvissä ajoin koko porukan voimin

ResizedImage_2026-06-24_21-25-29_5555[23].jpg

Sitten piti vain odottaa että lautta saapuisi

ResizedImage_2026-06-24_21-25-28_6081[22].jpg

Lyhyen odottelun jälkeen se saapui ja ajoneuvot ja matkustajat alkoivat poistua kyydistä

ResizedImage_2026-06-24_21-25-28_6620[21].jpg

Sitten olikin siirtyä lauttaan ja jättää pyörät autokannelle

ResizedImage_2026-06-24_21-25-27_7903[20].jpg

Lautalla oli mukavia tuoleja joissa saattoi viettää matkaa mukavasti

ResizedImage_2026-06-24_21-25-26_8627[19].jpg

Lisäksi lautalla oli buffet tyyppinen tarjoilu tai yksittäisiä annoksi saattoi ostaa

ResizedImage_2026-06-24_21-25-26_2796[18].jpg

Oleskelukannelta pääsi myös ihailemaan merimaisemaa

ResizedImage_2026-06-24_21-25-25_9860[17].jpg

Lautalta poistuttua oli syytä pysähtyä laittamaan aurinkorasvaa kun pilvet oli hälvenneet siinä määrin ja matkaa oli vielä reilu 30 kilometriä

ResizedImage_2026-06-24_21-25-24_6734[16].jpg

Hiiunmaalla reitti tarjoilikin heti vähän karkeampaa pintaa kun komoot reititti asfaltoitu pyynöistä huolimatta pienelle mökkitielle. Se ei onneksi ollut kovinkaan pitkä pätkä ja pohja oli sen verran kova että kinnereilläkin sen pystyi ajamaan

ResizedImage_2026-06-24_21-25-23_9415[15].jpg

Mökkitie reitiltä poistuttua päädyimme takas päätielle jossa oli hyvä hengähtää kun lautalta kaahavat autot oli jo menneet menojaan

ResizedImage_2026-06-24_21-25-23_1026[14].jpg

Päätieltä oli hyvä poiketa jokaisessa mahdollisessa kohdassa

ResizedImage_2026-06-24_21-25-22_5600[13].jpg

Näillä poikkeamilla pääsi ajamaan välillä puiden varjossa kapeita pyöräteitä

ResizedImage_2026-06-24_21-25-21_5456[12].jpg

Ja toisaalla pellonreunaan vanhaatietä

ResizedImage_2026-06-24_21-25-21_6825[11].jpg

Vanhatie vei tietenkin kylän läpi

ResizedImage_2026-06-24_21-25-20_4010[10].jpg

Joku oli päättänyt tehdä tällaisen joukkion koristamaan pihaansa

ResizedImage_2026-06-24_21-25-19_9093[9].jpg

Paluküla kirkko

ResizedImage_2026-06-24_21-25-18_0581[8].jpg

Päivän määränpäätä lähestyessä tie leveni ja mutkistui hieman

ResizedImage_2026-06-24_21-25-17_7065[7].jpg

Sitten varoittelematta saavuimme Kärdlaan

ResizedImage_2026-06-24_21-25-17_4716[6].jpg

Rantatie toi meidän lähes suoraan satamaan jossa pysähdyimme nopeasti yhdelle kun baari oli juuri sulkemassa

ResizedImage_2026-06-24_21-25-16_4287[5].jpg

Pysähdyksen jälkeen oli aika siirtyä hotelille josta soitettiinkin jo kyselemään koska saapuisimme

ResizedImage_2026-06-24_21-25-15_7201[4].jpg

Muutaman kilometrin matka hotellille taittui rauhallisia katuja pitkin

ResizedImage_2026-06-24_21-25-15_7854[3].jpg

Huone hotellissa oli siisti, mutta rakennuksen ikä näkyi

ResizedImage_2026-06-24_21-25-14_2568[2].jpg

Hotellista suosittelivat paikallisen panimon baaria illallista varten joten valtasimme rakennuksen seinustat

ResizedImage_2026-06-24_21-25-13_0483[1].jpg

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->) Pony4 Bike (2022 ->)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17978
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja PW »

Kiitos kivoista kuvista. Viinimäkikotiloksi veikkaan häntä - on noita meijänkin pihassa, harmittomia puutarhurille. Eivät oo hirveesti lisääntyneet, eli ei oo päästy valkosipulivoissa heitä paistelemaan.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
anioni
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Ecotrip Viron Hiiumaalle 23-30.6.2026 - Nojanallen muistoreissu

Viesti Kirjoittaja anioni »

https://hiiuleht.ee/pikali-teel-soome-p ... -hiiumaal/

Mehän päästiin oikeen paikalliseen lehteen!

.
Atomin vastaanottaessa tai luovuttaessa elektroneja atomista tulee ioni. Elektroneja luovuttaneesta atomista tulee positiivisesti varautunut ioni, kationi. Elektroneja vastaanottaneesta atomista tulee negatiivisesti varautunut ioni, anioni.

Vastaa Viestiin