Kinnerin toimituskulut Hollannista

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

rutunen kirjoitti:

55mm takana? Paljonkohan Theo painanee? Raskaassa lastissa jo 47-559 aiheutti itsellä hankaamista. Edessä on nyt 35-406 ja kääntösäde riittää nippa nappa taajamassa. Tosin jos tommoisia onkelmia ilmenee niin kyllä niitä leveitä kumeja ennemmin tai myöhemmin johonkin muuhun tarvitsee, eli ei aihetta kriiseilyyn.

Ihan siksi ajattelin kesällä tuollaista settiä kokeilla, kun ovat sitä maailmalla niin kehuneet. Mutta jos ei Almotion mahdu pyörimään, niin kyllä sille käyttöä löytyy, jos joskus saan mun maastopyöräprojektin valmiiksi.

Eteen ilmeisesti 50 mm Shredda olisi kaikista nopein vaihtoehto, mutta se rajoittaa kääntösädettä niin paljon, että ei ole normaali ajossa oikein käytännöllinen. Siksi eteen 40 mm Shredda, jos se olisi vaikka sopiva kompromissi nopeuden, mukavuuden ja pienemmän kääntösäteen välillä. Mutta jos ei kääntösäde riitä, niin on mulla tuolla hyllyssä sitten Duranoja valmiina.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Schwalben mukaan Shredda on nopea ja ei kestävä. Eli tappajasepeli ja seis. Kun lakaisu ei riitä, ei ole hyvät mahdollisuudet kestämiseen kesälläkään.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

vaaka kirjoitti:

Schwalben mukaan Shredda on nopea ja ei kestävä. Eli tappajasepeli ja seis. Kun lakaisu ei riitä, ei ole hyvät mahdollisuudet kestämiseen kesälläkään.

Maailmalla puhuvat, että olisi yllättävänkin kestävä. Mutta kesällä selviää, että kestääkö suomen olosuhteissa. Ei puhettakaan, että se kestäisi tappajasepeliä. Siksi Marathon Plussat kevääksi.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja mika »

Laitatko plussat eteen ja taakse? Olen juuri tilailemassa kevään ja kesän renkaita. Vähän on hankala löytää kaikkia samasta verkkokaupasta.
-MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Saukki kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Schwalben mukaan Shredda on nopea ja ei kestävä. Eli tappajasepeli ja seis. Kun lakaisu ei riitä, ei ole hyvät mahdollisuudet kestämiseen kesälläkään.

Maailmalla puhuvat, että olisi yllättävänkin kestävä. Mutta kesällä selviää, että kestääkö suomen olosuhteissa. Ei puhettakaan, että se kestäisi tappajasepeliä. Siksi Marathon Plussat kevääksi.

Muistaakseen foorumilaisista velowagon on ajellu shreddoilla pitkin viime kesää eikä ole raportoinut mitään erityistä määrää puhkeamisia kun kysyin sitä häneltä. Ei se pistosuojaus ole kesällä niin tärkeä, välillä on vaan huonoa tuuria.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

mika kirjoitti:

Laitatko plussat eteen ja taakse? Olen juuri tilailemassa kevään ja kesän renkaita. Vähän on hankala löytää kaikkia samasta verkkokaupasta.
-MikaR

Joo eteen ja taakse. Just tuosta samasta syystä ajattelin kysäistä Velomobielilta, josko laittaisivat kaikki samaan pakettiin. Eli sieltä tulee nyt sitten kevät- ja kesärenkaat.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kolmirenkaisten kuormituksesta ei kokemusta, mutta täällä päin sepeliä on ympäri vuoden tarjolla, määrää vaihtelee, pois ei kaikki lähdr koskaan. On siis näkö- ja väistelykysymys kaikilla renkailla tappajasepelin väistely.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja TMS »

Saukki kirjoitti:

No tämähän ratkesi sitten lopulta aika kivasti. Täällä joku jo huomasikin (taisi olla PW), että joku toinenkin on tilannut Velomobielilta kinnerin Suomeen. Kuten arvelinkin, niin molemmat kinnerit tulee samalla kuljetuksella, joten hinta putoaa. Mulle jäi siis maksettavaksi kuljetuksesta vaivaiset 400 €, joka on mun mielestä melko kohtuullinen hinta.

Maksoin siis omani tänään ja nyt vaan odotellaan, että milloin mun uusi oranssi kaunokainen aloittaa matkansa tähän suuntaan. Veikkaisin että ehkä neljän viikon kuluttua se voisi olla täällä :lol:

Theo ystävällisesti lähetti myös kuvan. Tässä se nyt siis on. Mun Quest Carbon #787

q787 1200px.jpeg

Onnea uuden pyörän johdosta! Sisälsikö tuo hinta laatikon ja vakuutuksen vai tuliko ne vielä päälle?

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Saukki kirjoitti:

Theo ystävällisesti lähetti myös kuvan. Tässä se nyt siis on. Mun Quest Carbon #787

q787 1200px.jpeg

Hyvän värinen kinneri.Onnea :D

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

TMS kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

No tämähän ratkesi sitten lopulta aika kivasti. Täällä joku jo huomasikin (taisi olla PW), että joku toinenkin on tilannut Velomobielilta kinnerin Suomeen. Kuten arvelinkin, niin molemmat kinnerit tulee samalla kuljetuksella, joten hinta putoaa. Mulle jäi siis maksettavaksi kuljetuksesta vaivaiset 400 €, joka on mun mielestä melko kohtuullinen hinta.

Maksoin siis omani tänään ja nyt vaan odotellaan, että milloin mun uusi oranssi kaunokainen aloittaa matkansa tähän suuntaan. Veikkaisin että ehkä neljän viikon kuluttua se voisi olla täällä :lol:

Theo ystävällisesti lähetti myös kuvan. Tässä se nyt siis on. Mun Quest Carbon #787

q787 1200px.jpeg

Onnea uuden pyörän johdosta! Sisälsikö tuo hinta laatikon ja vakuutuksen vai tuliko ne vielä päälle?

Ei sisällä laatikkoa. Vakuutuksista ei ollut edes puhetta. Olettaisin, että kuuluu hintaan.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Muista laittaa parin euron liukuesteteipit jalkojen tukipalkkiin. Jos kengänpohjaan jää sepelinpala ja sen jalan laittaa tukipalkille ja vähän hieraisee niin kyllä se hiilikuitukin naarmuuntuu siitä. Kuskista ei enää niin kivaa.

Joku voi sanoa että ei niitä tartte, mut ei ne haittaakaan tai lisää massaa kuin grammoja.

Quest Carbon -2015

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Tänään sitten tuli puhelu eräästä kuljetusyhtiöstä, että täällä olisi tällainen velomobiili. Onko se tulossa sulle? Innoissani sanoin että on. Ihmettelin vähän, kun soittaja sitten kysyi, että tuleeko tämä pyörä sulle vai oletko jälleenmyyjä? Vastasin, että mulle se tulee. No kuljettaja siinä sitten mieti, että onkohan tässä sattunut jokin sekaannus, kun tämä pyörä on menossa Turkuun, eikä rahtikirjassa ollut muuta puhelinnumeroa. Ja paketissakin taisi olla eri nimi. No sitten tajusin, että kyseessä oli nyt se toinen kinneri joka tuli samalla kyydillä Suomeen. Selitin tämän sitten kuskille ja sanoin, että mun pyörän pitäisi olla tulossa tänne Pohjanmaalle. Jokin sekaannus siinä oli sattunut. Jäin puhelun jälkeen miettimään, että onkohan jotain muutakin mennyt sekaisin. Jos vaikka pyörät vaihtuneet keskenään. Mutta, kun paketissa luki kuitenkin oikea nimi.

Hetken päästä kuljettaja soitti takaisin ja sanoi selvittäneensä asiaa. Vain rahtikirjat ovat vaihtuneet keskenään, eli pitäisi olla oikea pyörä matkalla tänne. Toivottavasti saavat rahtikirjat järjestykseen ja paketit oikeaan osoitteeseen.

Kyseinen paketti muuten varmaan saapuu tänään vastaanottajalleen, että onnea vain sinne Turun suunnalle uudesta Quest XS:stä! Mun pyörä saattaa siis tämän tiedon valossa saapua perille jo loppuviikosta. Mahtavuutta!

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja PW »

Kolme mahollisuutta: 1. Saat oikean pyörän ja väärän rahtikirjan, 2. väärän pyörän ja oikean rahtikirjan tai 3. oikean pyörän ja oikean rahtikirjan 8) Toivotaan ett menee kuten 3. ja onnee!
Eiku 4. vaihtoehto: Väärä pyörä ja väärä rahtikirja :wink:
Kaks kinnerii toimitettavana - vaikee hommahan tuo on ku pitäs paperit pitää järjestyksessä ja toimittaa oikeisiin osotteisiin, viel eri puolille Suomee :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Mulle tulee näitä "lisää kinnereitä" -viestejä lukiessa aina sellainen olo että toivon että hyö välttäisivät ne perusmokat mitkä itselle tuli alussa (liian korkealle nosto perästä, tuuli, pohjakosketus suojatiellä) ja sitä kautta vältyttäisiin pikkunaarmuilta jotka pitää maalata.

Quest Carbon -2015

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

rutunen kirjoitti:

Mulle tulee näitä "lisää kinnereitä" -viestejä lukiessa aina sellainen olo että toivon että hyö välttäisivät ne perusmokat mitkä itselle tuli alussa (liian korkealle nosto perästä, tuuli, pohjakosketus suojatiellä) ja sitä kautta vältyttäisiin pikkunaarmuilta jotka pitää maalata.

Onhan tässä tullut tätä foorumia ja internetin muita kinneri aiheisia sivuja ja blogeja opiskeltua viimeisen parin vuoden aikana sen verran, että luulisi, että jotain on tarttunut päähän, ettei tekisi samoja mokia. Voi kuitenkin olla myös niin, että sitten kun lopulta pääsee sitä omaa uutta pyörää hypistelemään, niin kaikki unohtuu ja pitää kuitenkin oppia kantapään kautta.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Vastaa Viestiin