Liikkeelle lähtiessä pieni sutaisu on aika normaalia MBB:llä. Ongelma vasta kun yritetään lähteä liikkeelle sorassa tai paksummassa lumessa - siksi pieni takatuuppari voisi olla paikallaan.
HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.
Mutta kuitenkin etuveto aiheuttaa potentiaalisesti pito-ongelmia soralla ylämäkeen?
Mikäpä ei aiheuta. Juuri taannoin ei meinannut takavetoisella kolmipyörällä päästä loivaa mäkeä soratiellä ylös.
Joo, muistan anthrotechillä alkuun olin vaikeuksissa täällä soralla, kun ei ollut polkemistekniikkaa minkään vertaa (eikä kyllä lukkopolkimiakaan), niin sutimaan jäi. Sähköapua pikkuisen peliin, niin veto oli sen verran tasaisempaa että pääsi ylös. Lukkopolkimet ja vähän parempi tekniikka, niin pääsi ylös. Ja se sähköapukin poistui, kun kuviot muuttui ettei työmatkaa voinutkaan kulkea pyörällä. Ja poistu se pyöräkin jo joku aika sitten.
Paseolla en ole näissä perusmaastoissa jäänyt jumiin, ihan mahdottoman pehmeällä hiekalla kyllä, mutta semmoisessa pitäisikin olla mahdoton kunto tai sähköapu.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Ehkä se on vain minun Pika MBB:n geometria joka tekee käännöksistä varsin rauhalliset ja hieman hankalat ahtaissa paikoissa. Ylivarovaisuus pyöräilyssä on tullut varmaan kokemuksen kautta - ei uskalla enää tehdä sellaisia äkkiliikkeitä missä on joskus tullut lähdettyä nurin tai melkein ajettua jonkun päälle yms. Kolmipyöräinen / nelipyöräinen helpottaa hieman tuota alustan epätasaisuuspelkoa - mutta ei ihmispelkoa