Vipuvarret "vähän" pitemmät, kuormitus kasvaa.
No enempi lastenpyörissä (halvemmissa ainakin) hirvittää kuraa olevat osat, tuossa DBS:ssä saattaa hyvin olla vielä kelvolliset.
Vipuvarret "vähän" pitemmät, kuormitus kasvaa.
No enempi lastenpyörissä (halvemmissa ainakin) hirvittää kuraa olevat osat, tuossa DBS:ssä saattaa hyvin olla vielä kelvolliset.
Kettwieselin sähköistysjutusta innostuneena laitoin Räntiksen sähkösarjan tähän cf pyörään.
Takapainoisuuteen tulee helpotusta.
Koitin säätää nopeudenrajoitinta, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Olin vissiin parametrivalikoissa surffatessani muuttanut jotain päin seiniä. Tämä parametrivalikoissa seikkailu kielletään käyttöohjeissa, eikä sinne vahingossa pääsekään. Jatkoin kuitenkin ja löysin tehdasasetusten palautuksen ja nopeudenrajoitinhan alkoi toimia!
Eikä moottori pyöri enää rajoittamatta kuin 32km/h.
Tehtaan jäljiltä moottori pyöri 72km/h, eli jo uutena jokin asetus oli pielessä. Olisiko tällä jotain tekemistä mielestäni suuren sähkönkulutuksen kanssa? Jatkossa nähdään.
Hyvä näin.
Voin auttaa valikkojen kanssa, jos muillakin on Yosepowerin kanssa tällaisia ongelmia.
Ahdasta alkoi tulla, kun Nexus 3 kiertovaihtaja, peukkukaasu ja jarru tuli vasemmalle kädelle. Vaihtajaan laitoin klemmarin, niin pystyy kintas kädessäkin vaihtelemaan vaihdetta helpommin.
Aloin epäillä itse tuota väitettäni, jonka mukaan vapaa nopeus ois aiemmin ollut 72km/h, mutta löysin youtube videon, jossa jollain muullakin on ollut Yosen sarjassa tuon 72km/h.
Eka parinkympin testilenkki takana ja täten perun kaikki pahat puheeni rajoitinta vasten ajaessa ärsyttävästi rytkyttävästä Yosepowerin sähkösetistä. Nykyasetuksilla rajoitin lopettaa ja aloittaa moottorin vedon todella miellyttävän pehmeästi.
On tuo sähköpyöräily vaan kovaa hommaa. Paita kastuu pahemmin ja hengästyttää enemmän kuin luomuna. Rajoitin on asetettu 22km/h ja omassa päässäni asetus on jotenkin siihen malliin, että ei malta olla polkematta täysillä, jos pyörä liikkuu polkemattakin tuon 22. Välitykset ovat sellaiset, että isoimmalla vaihteella 90 kadenssilla nopeus on 25km/h. Tasamaalla polkien moottorin saa siis pudotettua pelistä, mutta junnaava ylämäkien punnerrus jää pois. Suosittelen kyllä sähköpyörää kaikille, ainakin vaihtoehtoiseksi pyöräksi, niin huonommallakin kelillä tulee paljon mielummin lähdettyä pyöräilemään.
Tämän päivän lenkillä alkoi vasemmanpuolen kampi lonksua. Kammen kiinnityspultista oli kierteet menneet sileäksi. Yritin kampea joskus aiemmin irroittaa, mutta ei irronnut. Oisko sitten pultti jäänyt kiristämättä kunnolla?
No keskiökasetti meni vaihtoon, koska kierteet oli pilalla. Samalla sain asennettua polkuanturin. Tämä on liukkaalla hyvä, kun voi laittaa pikkuavustuksen (60w) päälle. Kaasuvipu on näillä keleillä vähän äkkiväärä, joten tahatonta sutimista tapahtui. Ehkä liukkaalla takaveto ois parempi kaksipyöräisissä?
Pitäis hitsailla toinen keskiömuhvi alkuperäisen etu-alapuolelle, niin vois laittaa 130mm kammet.
Keskiön paikka muuttuisi satulaan nähden 40mm, joten etäisyys polkimen kauimmaiseen kohtaan pysyisi samana, kuin 170mm kammilla.
Tässä pyörässä on loistava ajoasento minulle.
Ainoa kokeilemani pyörä missä halvaantunut käsi ei haittaa ajamista, vaan käsi pysyy ohjaustangolla niin luontevasti kuin mahdollista. Tuhansien toistuvien pienten ohjausliikkeiden johdosta käteen on tullut hyvin pientä, mutta havaittavaa parannusta.
Haluaisin isorenkaisen CF pyörän (ehkä fatbiken?) tällä ajoasennon geometrialla. Koitin etsiskellä valmista, mutta kovin on tiukassa. Usa markkinoilta sellaisia voisi löytyä. Lähetyskulut ovat vain kovin suuria, eikä niitä pääse täällä kokeilemaan. Löytyisi edes lähelle, joka pienillä muokkauksilla olisi sopiva. Sarjavalmisteisen haluaisin siksi, että olen niin huono tekemään loppuviimeistelyjä, kuten maalaus, tavaratelineen kiinnityspisteet, jarrutapit/jarrusatulan paikat, jne. Myös painopiste saisi olla edempänä.
Onko ehdotuksia?
Electran Townie step thru malli ois aika hyvä, ni ei tarvi huonon jalankaan nousta niin korkealle istumaan mennessä.
Mutta: ainakin euroopan saatavuus nyt huono, runko on harmillisesti alumiinia ja mitenkähän on, jos tuohon vaihtaa 140mm kammet, niin yltääkö penkiltä enään kummatkin jalat maahan?
Day 6 Samson ois kans kiinostava semi-nojapyörä.
Akseliväli on 132cm, joka on ehdoton maksimimitta, kun ehtona on vielä pyörän sopiminen liikennevälineiden pyörätelineisiin ja pyöräpaikkoihin. Eturengasta ois varaa vielä siirtää taaemmaksi.
Niin ja tämän tyyppiseen pyörään tulisi 500-1000w sähkömoottori ja 1000Wh akku.
Muita vaatimuksia (jo edellä mainittu) 140mm kammet (pilkkihaalari tai puku päällä ajo onnistuu) ja soratiekelpoisuus.
Pyörä tulisi asiointiajoon auton korvikkeeksi, joten tavarankuljetuskapasiteettia pitäisi olla noin kahden ruoka(muovi)kassin verran eli oisko noin 60-80 litran tilavuus. Maksimi ajomatka olisi 100km/päivä, jonka akku tulisi kestää kelissä kuin kelissä.
Edessä tulisi olla cycle truck tyyppinen tavarateline, joka ei käänny eturenkaan mukana.
No tässähän tuli näköjään jo niin paljon vaatimuksia, että valmiin pyörän voi unohtaa
Vilijami kirjoitti:No tässähän tuli näköjään jo niin paljon vaatimuksia, että valmiin pyörän voi unohtaa
Riittävästi kun rimaa kohottaa, niin samalla varmistaa, ettei kaupasta sopivaa löydy valmiina . Mutta tuohan on pyörän rakentajalle hyvä tilanne, kun voi perustella projektia sillä, ettei moista saa kaupasta -> on pakko tehdä itse...