Nazcan laadusta senverran että ostaessaeni fuegon viime heinäkuussa -07
jouduin heti enstöiksi rihtaamaan molemmat kiekot (pinnat aivan löysällä)
sinänsä pikkuhomma mutta kuitenkin... Takavaihtaja hakkasi nopeimmilla
vaihteilla takahaarukkaan kuopissa , ei saanut millään säädettyä. Laitoin
vaihtajan kylkeen lisänastan (porasin)nyt pelittää hyvin. Runkon puolesta
ei olemitään valittamista.Että sellaista pientä viilausta..
ainakin lastaamattoman Sinnerin taluttaminen käy pelkästään selkänojasta työntämällä. En ole lastattua pyörää kokeilllut
Paitsi jos rengas on tyhjä, alusta epätasainen, kalteva tai pehmeä... Eli olosuhteissa joissa ajaminen ei onnistu, tulevat vasta alaohjauksen huonommat talutusominaisuudet esille.
Samoin kuin rengaskoko kysymykseen on monta ratkaisua, niin on myös ohjaustavan valintaan. Jos joku ratkaisu ois selkeästi muita parempi, niin tuskin olis vaihtoehtoja
Heipähei.
Olen nojapyöräilystä kovasti innostunut ja tarkoitus olisi hankkia oma pyörä. Pyörää tulisi käytettyä työmatkaan, kauppareissuille ja retkeilyyn. Alustavasti olen miettinyt HP velo spirit mallia
Spiritistä sen verran että se vastaa kyllä aika hyvin noihin sinun alkuperäisiin vaatimuksiin.
Hyviä puolia:
Erittäin ketterä ja miellyttävä ajaa kaupungissa.
Voi ajaa erittäin hiljaa.
Kääntyy melkein paikallaan.
Jalat ylettävät helposti maahan, ja on helppo nostaa polkimille.
Vain vähäistä varpaiden nipistelyä pitkän matkan ajossa ekan vuoden aikana. Nyt ei enää juuri koskaan, eli voisi ehkä jo harkita nojista jossa olis poljinkeskiö korkeammalla.
Maantienopeus on normaalin vaihdepyörän luokkaa (ylämäessä jää kisapyörille jälkeen, johtunee suuresta massasta).
Jousitus on erittäinkin riittävä (nyt ehkä vaihtaisin ilmajousen taakse, etujousi on riittävä ja idioottivarma).
Pikkurepun saa sujautettua selkänojaan kiinni, kuin laittaisi repun selkään.
Hiekkatiellä ja hitaassa ajossa voi selän irrottaa helposti selkänojasta jolloin tasapainoilu onnistuu.
Uudessa 2009 mallissa on molemmat renkaat 20 tuumaiset url[/url]. Monissa peräkärryissä myös 20" renkaat joten tarvitsee vain yhtä kokoa kumeja.
Varmaan paras harjoittelunojapyörä. Kaikki jotka ovat tuota kokeillet, ovat pystyneet ajelemaan kaatumatta heti ekalla yrittämällä.
Huonoina puolina on ehkä:
Turhan pysty asento sen jälkeen kun tottuu nojapyörällä ajoon, nyt voisi kuvitella nojailevansa jo kunnolla.
Tilaustyönä tehdyn 16" nastarenkaan saa tietääkseni vain pyorahuolto.com:ista, josta tavaran tilaaminen / saanti on sähköpyörän luokkaa.
Ainakin sliksi 16" eturengas puskee aika suoraan lumessa (johtunee siitä kun eturenkaalla ei ole juuri yhtään painoa). Puskeminen ei kylläkään aina johda kaatumiseen kun takana on nastarengas, mutta talveksi minulla on CX pyörä (toivottavasti siihen mennessä ajokunnossa).
Painavahan se on, niin kuin monet muutkin nojapyörät. Ei voi ajaa pystypyörien kanssa kimpassa kovaa, johtuen erilaisesta nopeusvaihtelusta, ylämäet hitaita ja tasaiset ja alamäet nopeita toisin kun pystypyörillä nopeusvaihtelut ovat pienempiä. Mutta tämähän ei sinun tapauksessa ollut ongelma.
Srammin Dual drive 20" renkaassa saattaa joutua veden alle jos tiellä on 10" vettä Jos näin käy niin DualDrive kannattaa avata, kuivattaa ja öljytä (helppo avata ja koota; vain vähän irtoavia osia sisällä).