Cruzbike

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Cruzbike

Viesti Kirjoittaja irakas »

Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja irakas »

irakas kirjoitti:

Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing

Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä tässä tapauksessa? Triket ovat erikseen. :roll:

Viimeksi muokannut irakas, 05 Helmi 2015, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2046
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

irakas kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing

Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä? :roll:

Liikkeellelähtö on helpompaa, jos kallistusmekanismi voidaan lukita keskiasentoon.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17831
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja PW »

irakas kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing

Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä? :roll:

Jotkut käyttää kahta etupyörää :wink:
Ilman käsiä ajaminen näytti helpolta.
Tuo kampien käyttö, kallistuvassa vaikuttaa aika toimivalta ratkasulta.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja irakas »

PW kirjoitti:
irakas kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Onkohan tämä ollut näillä sivuilla: http://cruzbike.com/tilting-trike-prototype-testing

Keksiikö joku, mitä ihmeen hyötyä on kahdesta takapyörästä? :roll:

Jotkut käyttää kahta etupyörää :wink:
Ilman käsiä ajaminen näytti helpolta.
Tuo kampien käyttö, kallistuvassa vaikuttaa aika toimivalta ratkasulta.

Sinänsä ei olisi kovinkaan vaikea toteuttaa, mutta minkä vuoksi? Painoakin tulee lisää.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17831
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja PW »

Voishan tuo olla hyvä talvipyörä, pari leveähköä rengasta taakse, ei ehkä vingurtelis urissa - ei tiedä ennenku kokeilee.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja jooseha »

irakas kirjoitti:

Sinänsä ei olisi kovinkaan vaikea toteuttaa, mutta minkä vuoksi? Painoakin tulee lisää.

Siellä oli luettelo eduista ja maininta että eri ratkaisujen paremmuudesta on loputon väittely :wink:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Joo ihmettelin itsekin mitä Parkerit virittelevät... näyttää kuitenkin jotekin toimiman.

Se mitä sain muutamista tuubivideoista selvää niin takanavan tilalle on rakennettu trike/tandem-tyylinen jatkopuomi ja siinä on alkuperäisen taka-akselin (etu) perässä nelikanttikeskiö kampineen ja kammissa on kiinni triken navoilla varustetut etukiekot.

Hommassa on puutteensa. Tässä ei ole lukitusmekanismia kallisteluun mietitty lainkaan, ja ei siitä paljoa apuja saisikaan kun kyseessä on aika korkea nojakki ja kapea takarenkaiden väli. Ja takakiekoissa ei ole minkäänlaisia jarruja ja tuskin niitä tällä mekanismilla saisi edes toimimaan. Nimittäin jos poljinkampeen laittaa jarrusatulan ja kiekkoon levyn, niin pyrkii keskiö kiertymään jarruttaessa joka aiheuttanee kaikenlaista odottamatonta hupia kuskille sitten vaihtelevissa tieolosuhteissa.

Jos tuosta meinaa EU-"katulaillisen" saada tulee uudempien CB:n runkojen levyjarrukorvakot tarpeen, eteen kun joutuu laittamaan sitten sekä vanne- että levyjarrut. Ja toivoa ettei joudu paljoa jarruttelemaan huonommilla pinnoilla...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17831
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike

Viesti Kirjoittaja PW »

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin