484 oli sen verran harvinainen ettei löydy edes pyörätohtorilta 490 oli lähimpänä...
Ei kun kansanmiehille tehty Ei noita vielä ole hankala löytää, jos tyytyy perusrenkaaseen. Jopot, Ponit ja Kombit on sen verran yleisiä että vielä on kysyntää. Ihan marketti kamaa
Pariin Poniin on vuosien varrella olllut tarve hankkia aina silloin tällöin eikä koskaan ole etsityttänyt.
Noihin 484 kiekkoihin saa kyllä renkaita, mutta ovat lasten renkaita kaikki. Paineenkesto vain kolmeen bariin, edes neljään ja puoleen en ole löytänyt, puhumattakaan kuudesta barista. Olen yrittänyt ostaa peltirunkojopoon kantavampaa rengasta, mutta ei ole vielä onnistunut. –Ainakaan Tampereelta ei ole löytynyt.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Noihin 484 kiekkoihin saa kyllä renkaita, mutta ovat lasten renkaita kaikki. Paineenkesto vain kolmeen bariin, edes neljään ja puoleen en ole löytänyt, puhumattakaan kuudesta barista.
Mulla on jemulissa yks 484 kiekko ja siinä päällä uudehko Duro-merkkinen kumi. Kuvioltaan ja mitoiltaan tismalleen sama kuin tuo motonetin kumi, todennäköisesti siis sama. Paineenkesto siinä 4,5bar.
Noihin 484 kiekkoihin saa kyllä renkaita, mutta ovat lasten renkaita kaikki. Paineenkesto vain kolmeen bariin, edes neljään ja puoleen en ole löytänyt, puhumattakaan kuudesta barista.
Mulla on jemulissa yks 484 kiekko ja siinä päällä uudehko Duro-merkkinen kumi. Kuvioltaan ja mitoiltaan tismalleen sama kuin tuo motonetin kumi, todennäköisesti siis sama. Paineenkesto siinä 4,5bar.
Itsekin huomasin tuon Motonetin renkaan äskeisen viesinti jälkeen. Viime keväänä, kun viimeeksi sitä etsiskelin ei moisia ollut. 4,5 bar on kyllä vähänlaisesti tässä tapauksessa , mutta paremman puutteessa sellaisen voisi käydä hakemassa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Noihin 484 kiekkoihin saa kyllä renkaita, mutta ovat lasten renkaita kaikki. Paineenkesto vain kolmeen bariin, edes neljään ja puoleen en ole löytänyt, puhumattakaan kuudesta barista. Olen yrittänyt ostaa peltirunkojopoon kantavampaa rengasta, mutta ei ole vielä onnistunut. –Ainakaan Tampereelta ei ole löytynyt.
Mulla oli viimeksi ostetut Schwalbe Road Cruiserit varmaan parasta mitä tuossa koossa saakaan eli paineen kesto 4,5 bar. Normaali-ihmiset eivät aja noin "suurilla" paineilla
Oon niin huono kauppamies mutt ehkä tavara paikkansa löytää.
Jännä homma, toisen romu on toisen aarre. Pyörä on ollu tutun perheen pihalla, eikä kelpaa nuorisolle, ei äidille vaikka on ainut "ehjä" kulkuväline pihassa?? Valittavat kuitenkin kun ei oo pyörää??
Iltalenkillä vaimon Kaunottaren takakiekko alko vipattaa, ilmeisesti paheni matkan aikana. Kokeilin pinnoja, ilmeisesti jotkut olivat selvästi löysempiä. Vanteen kierous johtuu ilmeisesti siitä, ett poika tiputti sen autonpyörätelineestä - veteli siis perässään
Mitenkähän tuon osaisin oikasta ja pinnat oikein kiristää? Heitto on yhdessä kohdassa, olisko reilu sentti noin arviokaupalla heitettynä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Iltalenkillä vaimon Kaunottaren takakiekko alko vipattaa, ilmeisesti paheni matkan aikana. Kokeilin pinnoja, ilmeisesti jotkut olivat selvästi löysempiä. Vanteen kierous johtuu ilmeisesti siitä, ett poika tiputti sen autonpyörätelineestä - veteli siis perässään
Mitenkähän tuon osaisin oikasta ja pinnat oikein kiristää? Heitto on yhdessä kohdassa, olisko reilu sentti noin arviokaupalla heitettynä
Otin takakiekon irti ja laitoin irralliseen takahaarukkaan kiinni - pyöräyttelin siinä ja heittää se ainakin yhessä kohtaa selvästi n. 1cm. Pinnoja koitin ja tuossa heiton kohdalla on toisella puolen löysemmällä olevia pinnoja.
Kuinkas hommaan pitäs ryhtyä? Se ei varmaankaan onnistu, pelkästään kiristämällä löystyneet pinnat Vai vienkö ammattilaiselle?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Iltalenkillä vaimon Kaunottaren takakiekko alko vipattaa, ilmeisesti paheni matkan aikana. Kokeilin pinnoja, ilmeisesti jotkut olivat selvästi löysempiä. Vanteen kierous johtuu ilmeisesti siitä, ett poika tiputti sen autonpyörätelineestä - veteli siis perässään
Mitenkähän tuon osaisin oikasta ja pinnat oikein kiristää? Heitto on yhdessä kohdassa, olisko reilu sentti noin arviokaupalla heitettynä
Otin takakiekon irti ja laitoin irralliseen takahaarukkaan kiinni - pyöräyttelin siinä ja heittää se ainakin yhessä kohtaa selvästi n. 1cm. Pinnoja koitin ja tuossa heiton kohdalla on toisella puolen löysemmällä olevia pinnoja.
Kuinkas hommaan pitäs ryhtyä? Se ei varmaankaan onnistu, pelkästään kiristämällä löystyneet pinnat Vai vienkö ammattilaiselle?
Kuulostaa siltä, että vanne on tuolta kohdalta taipunut.
Merkkaa kunnolla mutkapaikka. Löysää pinnoja noin neljänneskierroksen matkalta kolme nippelikierrosta tuon mutkan ympäriltä ja vedä vannetta polvea vasten niin, että mutka oikenee. Polvi vanteen kuhmua vasten ja käsillä vastaan neljänneskierroksen päästä. Mittaa viivaimella saman neljänneskierroksen matkalta vanteen suoruutta ja painele polvea vasten niin kauan, kun viivain näyttää tuolta kohdalta vanteen olevan suoran.
Sitten vain sama määrä nippelikierroksia takaisin ja pinnat kauttaaltaan tasakireäksi. Kiristysvaiheessa tarkkaile koko ajan pyörittäen, että ei ilmesty uusia mutkia ja jätä kiristys vajaaksi siltä kohdin, josta tahtoo lähteä vanne pinnan mukaan tai kiristä enemmän, jos pinna tuntuu jäävän löysemmälle kuin muut. Siitä vain kokeilemaan. Jos mutkia alkaa tulla lisää, takaisin löysälle, vaikka kierros kaikkia pinnoja ja uusi yritys.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Iltalenkillä vaimon Kaunottaren takakiekko alko vipattaa, ilmeisesti paheni matkan aikana. Kokeilin pinnoja, ilmeisesti jotkut olivat selvästi löysempiä. Vanteen kierous johtuu ilmeisesti siitä, ett poika tiputti sen autonpyörätelineestä - veteli siis perässään
Mitenkähän tuon osaisin oikasta ja pinnat oikein kiristää? Heitto on yhdessä kohdassa, olisko reilu sentti noin arviokaupalla heitettynä
Otin takakiekon irti ja laitoin irralliseen takahaarukkaan kiinni - pyöräyttelin siinä ja heittää se ainakin yhessä kohtaa selvästi n. 1cm. Pinnoja koitin ja tuossa heiton kohdalla on toisella puolen löysemmällä olevia pinnoja.
Kuinkas hommaan pitäs ryhtyä? Se ei varmaankaan onnistu, pelkästään kiristämällä löystyneet pinnat Vai vienkö ammattilaiselle?
Kuulostaa siltä, että vanne on tuolta kohdalta taipunut.
Merkkaa kunnolla mutkapaikka. Löysää pinnoja noin neljänneskierroksen matkalta kolme nippelikierrosta tuon mutkan ympäriltä ja vedä vannetta polvea vasten niin, että mutka oikenee. Polvi vanteen kuhmua vasten ja käsillä vastaan neljänneskierroksen päästä. Mittaa viivaimella saman neljänneskierroksen matkalta vanteen suoruutta ja painele polvea vasten niin kauan, kun viivain näyttää tuolta kohdalta vanteen olevan suoran.
Sitten vain sama määrä nippelikierroksia takaisin ja pinnat kauttaaltaan tasakireäksi. Kiristysvaiheessa tarkkaile koko ajan pyörittäen, että ei ilmesty uusia mutkia ja jätä kiristys vajaaksi siltä kohdin, josta tahtoo lähteä vanne pinnan mukaan tai kiristä enemmän, jos pinna tuntuu jäävän löysemmälle kuin muut. Siitä vain kokeilemaan. Jos mutkia alkaa tulla lisää, takaisin löysälle, vaikka kierros kaikkia pinnoja ja uusi yritys.
Kiitos yritän.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei tahdo ontelovanteen vääntämiseen omat voimat riittää - tarttee ettii joku "vipu"
No irvistys autto - voimaa löyty sen verran ett jotain tapahtuu mutta tuntuu ett heitto ei pienene vaan "aalto" laajenee Pitäskö löysätä loputkin pinnat ja leventää käsien otetta puolen kehän mittaan?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laitoin sitten nurinpäinkäänetyn pyörän haarukkaan ja pyykkipoika siihen ketjuhaarukkaputkeen näyttämään mittaa. Pyörittelin ja kiristin aina vastakkaisen puolen pinnoja missä heittoja oli. Nyt siinä on silmämääräsesti alle millin heitto - eikös tuo ny jo vanhalle kaunottarelle riitä?
Oon kyllä ite jo tähän saavutukseen tyytyväinen kun olen luullut ett on vaikee homma - ehkä joku kohta tyrmää, ett pitää olla just eikä millin tarkuudella
Työkaluna käytin ruuvinväännintä, tasapäisenruuvarikärkeen rälläköin loven jotta pinna mahtuu nousemaan nippaa kiristettäessä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.