Pakoputkipyörä Jr - taittuva sähkönojapyörä

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4676
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pakoputkipyörä Jr - taittuva sähkönojapyörä

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti: 04 Touko 2024, 11:53

406 Nexus 3 kiekkoja löytyy joka paikasta, eikä maksa paljon. Omasta mielestäni Nexus 3 on paras valinta polkupyörään.
Kokonaisvälityksen kun valitsee niin, että suurimmalla vaihteella (140mm kammilla) 90 kadenssilla nopeus on 25km/h, niin melkoiset mäet nousee. Suurempia vaihteita ei mielestäni tarvitse, koska myötätuuleen ja myötämäkeen ei tarvitse polkea.

Mutta onko paras valinta takakiekosta työntävään sähköpyörään? Muistan joskus tästä ja viidestä vaihteestä olleen keskustelua foorumilla. Ehkä Velokatin yhteydessä.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7158
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakoputkipyörä Jr - taittuva sähkönojapyörä

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ööö…miten se vetopää vaikuttaa?

Mulla on Radiuksessa takana Nexus 3 ja edessä Yosepower 250w 406 kiekot. Eikö se ole sama missä järjestyksessä nuo ovat?

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4676
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pakoputkipyörä Jr - taittuva sähkönojapyörä

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti: 05 Touko 2024, 11:14

Ööö…miten se vetopää vaikuttaa?

Mulla on Radiuksessa takana Nexus 3 ja edessä Yosepower 250w 406 kiekot. Eikö se ole sama missä järjestyksessä nuo ovat?

Mä en etuvetoisista sähköpyöristä perusta ollenkaan. Jos tykkää, mikäs siinä. Ei se varmaan teknisesti eroakaan, kun kyse on napamoottoreista. Ajollisesti eroaa. Ketjusta repiminen eroaa kestävyyden suhteen.

Pitäs päästä kokeilemaan, että onko tuo 3-vaihteisen vaihdeskaala itselle sopiva. Eipä sitä muuten tiiä. Epäilen, että ei omiin ajoihin ole.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7158
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakoputkipyörä Jr - taittuva sähkönojapyörä

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Etusähköveto ei ole mieleisin, vaan vain helppo ratkaisu, kun pyörä on valmiiksi polkutakaveto ja Nexus 3 jalkajarrulla on mieleinen. Lisäksi se sähkösetti oli jo hyllyssä valmiina.
Olen kyllä miettinyt, pitäisikö tuohon Radiukseen vaihtaa tai jopa lisätä keskiömoottori.

Vastaa Viestiin