Re: Papan talvijopo, LWB tadpole
Jorin propagandan uhrina tein kokeeksi 107mm kammet.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Jorin propagandan uhrina tein kokeeksi 107mm kammet.
Oliko muutoksen lopputulos positiivinen vai negatiivinen?
Kerron kun ehdin kunnon testilenkille. Lähikorttelin kierrossa tuntui vaan hassulta
Kävin 45km testilenkillä. Aluksi tuntui, että pienetkin vastamäet hidastavat paljon, mutta vaihteiston uudelleen opetelulla alkoi sujua. Kadenssi nousi kyllä kovasti. Jotenkin tuntui että hengästyi ennen jalkojen hapottamista, kun taas pitkillä (152mm) kammilla toisin päin. Enemmän tasapainoiselta tuntuu rasitus eri lihaksissa. Pitää testata vielä useampi lenkki, ennen lopullista tuomiota suuntaan tai toiseen.
Tämä pyörä pitäs tehä kyllä kokonaan uusiksi. Puntaroin sen ja tulos 45kg
Ei ihme jos tuntuu vähän mäessä raskaalta.
Kuvamanipuloin tämän metrin lyhemmäksi ja istuinkorkeus matalammaksi. Pitäsköhän tuo toteuttaa irl?
Telttapatjaa sitten päälle
Lumiominaisuudet huononevat merkittävästi, kun takapyörältä jää pois pitoa lisäävää massaa. Ahaa, lyhensit perääkin. Eikö talvella tarvitsekaan jousitusta?
Toteuta ihmeessä.
Jukka
jori kirjoitti:Lumiominaisuudet huononevat merkittävästi, kun takapyörältä jää pois pitoa lisäävää massaa. Ahaa, lyhensit perääkin. Eikö talvella tarvitsekaan jousitusta?
Pito huononee kyllä, mutta mistään ei tunnu löytyvän 559 kiekkoa, mikä kestää noin suuren massan.
Laittaa big applen, jos tuntuu että kaipaa joustoa?
Vilijami kirjoitti:Laittaa big applen, jos tuntuu että kaipaa joustoa?
Liekkö suuri ero, kun nuo kojakitkin on aika leveät No onhan se 50-60 ero vissiinkin aika iso.
Asiaan löysästi liittyen, mutta kuitenkin ot:tä. Pistin isot omenat tilaukseen. Tarkoitus on kokeilla niitä ghetto tubelessinä. Sen verran paljon Helander on kehunut maastorenkaiden rullaavan tubelessinä että on aivan pakko kokeilla miten käy leveällä maantierenkaalla Tällaista testiä vinoon tulkitsemalla voi lopputulos ollakin onnistunut.
Big apple ei ole mikään maantierengas vaan retkirengas. Maantierenkaat ovat kapeita, max 28 mm leveitä aivan harvaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Slicksit tai semi-slicksit yli 28 mm leveät renkaat on retkirenkaita.
jooseha kirjoitti:Asiaan löysästi liittyen, mutta kuitenkin ot:tä. Pistin isot omenat tilaukseen. Tarkoitus on kokeilla niitä ghetto tubelessinä. Sen verran paljon Helander on kehunut maastorenkaiden rullaavan tubelessinä että on aivan pakko kokeilla miten käy leveällä maantierenkaalla
Tällaista testiä vinoon tulkitsemalla voi lopputulos ollakin onnistunut.
Ghettotubelekseen kuuluu agrimarketin rattorilitku sisään
Wacky kirjoitti:Big apple ei ole mikään maantierengas vaan retkirengas. Maantierenkaat ovat kapeita, max 28 mm leveitä aivan harvaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Slicksit tai semi-slicksit yli 28 mm leveät renkaat on retkirenkaita.
Mä arvasin että joku n*ssii pilkkua Selkeästi maantielle tarkoitettu retkirengas. Ohuet kyljet ja sileähkö kuvio, mutta retkirengas kuitenkin. Kojakki olisi retkirengas vielä selkeämmällä maantiepainotuksella, mutta ideana on kokeilla olemattomia paineita, johon Big Applet sopinevat paremmin.
Mulla on muuten 35mm milliset oikeat maantierenkaat - Duranot
Vilijami kirjoitti:Ghettotubelekseen kuuluu agrimarketin rattorilitku sisään
Mulla on Stansin pullo
Kyllä pitäisin big applea ihan urban renkaana. Se on kuin tehty kanttareiden ylityksiin.
Muoks. Urban sarjassa se näytti olevan schwalben kuvastossakin.
Vilijami kirjoitti:Kyllä pitäisin big applea ihan urban renkaana. Se on kuin tehty kanttareiden ylityksiin.
Muoks. Urban sarjassa se näytti olevan schwalben kuvastossakin.
Luokitus on toisarvoista Onpahan tasaisella alustalla alhaisella paineella vierimään tarkoitettu eli voisi olettaa vierivän maastorengasta paremmin.
Ne kuvaston "luokitukset" heittäisin kyllä menemään kun marathonkin on luokiteltu marathoniksi Nettisivun kolmijako retki-maasto-maantie on järkevä.
Jos leveä rullaa hyvin, kiipeää se myös kanttaredenkin yli siinä sivussa, joten on aika makukysymys, miksi mitäkin rengasta kutsuu, kun käytännössä pääsee kanttareille ja maantielle sekä villeimmät maastoon tai maastolta vaikuttavalle maantielle