Re: STERN 5
Ei minullakaan tarvetta ole noin fiksulle levylle. Mutta kun tuo elvistely kuuluu aina pikkusen asiaan ja tuohan jokin yksityiskohta jotain poikeavaa massasta. Tuo terpan on aika raju jo 20" kiekossa . Luulisi tehon riittävän .
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ei minullakaan tarvetta ole noin fiksulle levylle. Mutta kun tuo elvistely kuuluu aina pikkusen asiaan ja tuohan jokin yksityiskohta jotain poikeavaa massasta. Tuo terpan on aika raju jo 20" kiekossa . Luulisi tehon riittävän .
Hitaaasti ja varmasti hakee mielestä muotoonsa. Mikäs kiire tässä olisi .
Jos laittaisi ylikoon kaartiolaakerit tähä tekeleeseen ja tekisi sitten sovite hylsyt niille . Niin olisiko järkee mitiä .
Esimerkiksi esim. http://www.bikester.fi/gravity-4-ohjain ... 32999.html , tai jonkin vastaavan. Onko teidän mielestä mitään järkee.
Nojanalle kirjoitti:Jos laittaisi ylikoon kaartiolaakerit tähä tekeleeseen ja tekisi sitten sovite hylsyt niille . Niin olisiko järkee mitiä .
![]()
Esimerkiksi esim. http://www.bikester.fi/gravity-4-ohjain ... 32999.html , tai jonkin vastaavan. Onko teidän mielestä mitään järkee.
Nojanalle, ei kaikessa tarvitse aina olla järkeä . Ei muuta kuin anna mennä vain.
Ei se mun mielestä ole yhtään huono idea että laittaa kunnolla kestävät laakerit MBB pyörään koska polkemisen tukivoima kulkee kuitenkin niiden kautta.
Hienoja reikia putkiin tehty, onko ne koristeeks vai keveneeko palikat noilla myos ?
Petri
PW kirjoitti:Hienoja reikia putkiin tehty, onko ne koristeeks vai keveneeko palikat noilla myos ?
Petri
Arvioisin että se seinämä siellä reijän sisällä on massaltaan suurempi kuin poisleikattut osat ja tämän lisäksi luultavasti tekee kappaleen vähemmän vääntöä vastustavaksi. Eli painavampi ja heikompi, mutta näyttää hienolta ja on mahdollisesti helpompi muokata kaarevaksi
Väittän että rakenne on jäykempi , sillä putken sisään tulee ristikkäinen tuki. Joka estää putken kiertymistä.
Teoriassahan tuo on kuin kaksi päällekkäistä ohutta putkea ja niiden välissä pystyputkia. Ihmeen vähän tällaisia rakenteita näkyy verrattuna yhteen paksumpaan putkeen
Jukka
Älkääpäs arvostelko taidetta teknisin perustein.
Tässä on syntymässä takahaarukan ripustus.
Tämä on tulevaa ohjauksen ripustusta.
Jouduin katkasemaan runkoa , kun sen suuntaus ei ihan ollut kohdallaan. Pitää olla vaan huolellinen uudelleen hitsauksessa. Kuvassa näkyy samalla rungon kolmion tuenta .
Nojanalle kirjoitti:Tässä on syntymässä takahaarukan ripustus.
Noissa osissa ei olisi mitään kummallista, jos ei tietäisi, että ne on tehty lehtisahalla, eikä automaattisella vesileikkauksella tai laserilla. Hyvin zeniläistä. Respectii!
Nojanalle kirjoitti:Jouduin katkasemaan runkoa , kun sen suuntaus ei ihan ollut kohdallaan. Pitää olla vaan huolellinen uudelleen hitsauksessa. Kuvassa näkyy samalla rungon kolmion tuenta .
Et sitten kokeillut pistekuumilla oikaisua. Pieni kulmavirhe oikenee aika helposti, mutta vaatii isohkon hitsipillin.
http://nojakki.wikispaces.com/Hitsaus+ja+Juottaminen#x Sieltä oikeasta reunasta "Pistekuumilla oikaiseminen"
http://www.aga.fi/international/web/lg/ ... e_straight