Sivu 9/50

Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 19:51
Kirjoittaja Vilijami

Puristin kinnerin niin pieneksi, kun se vaan on kohtuudella mahdollista. Koitin laskea, että kaksi ketjua riittää?
Matkatavaratilaa tuossa on vieläkin penkin takana ja sivuilla, mutta lapsien tai kiljupöntön kuljetukseen täytyy tehdä peräkärry :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 09:46
Kirjoittaja Jarcco

Miksi muuten kaksiraiteisen 2T3 konseptin hylkäsit? Kun nyt tuo Z-kampiakseli on hyväksytty. 2T3:ssa kahden raiteen lisäksi etuna on että yksi vetopyörä riittää. Ja se että sellaista (kinneriä) ei ole vielä muut tehneet 8)


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 10:57
Kirjoittaja Vilijami

No siinä on vähän se kätisyysongelma. Ei ole lopullisesti unohdettu tai hylätty. Oikea käteni ei toimi, niin pitäisi vasemmalta kädeltä saada ohjaus oikealle puolelle tai saada vasenkätinen vaihdepakkanapa. Pitää piirtää kuva. Ehkä siihen löytyy hyvä ratkaisu :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 13:18
Kirjoittaja Jarcco
Vilijami kirjoitti:

No siinä on vähän se kätisyysongelma. Ei ole lopullisesti unohdettu tai hylätty. Oikea käteni ei toimi, niin pitäisi vasemmalta kädeltä saada ohjaus oikealle puolelle tai saada vasenkätinen vaihdepakkanapa. Pitää piirtää kuva. Ehkä siihen löytyy hyvä ratkaisu :D

Mitäs ongelmaa tuossa on tehdä kumman kätiseksi vaan? Ketjun vaan pitää olla vakio-osilla vetopyörän oikealla puolella.
Kuva
Kuva


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 19:24
Kirjoittaja Vilijami

No ei näköjään mikään. Turhaan märisin. Kuvamanipulaatiokin taitaa olla itseni tekemä :mrgreen:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 19:40
Kirjoittaja Vilijami

Katteen etuosa on epäsymmetrinen, mutta niinhän on koko pelikin :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 19:51
Kirjoittaja Vilijami

Takarengas on positiivisella jätöllä ja siitä huolimatta painolla oikaiseva kuten pyyttonissa! Tämähän ratkaisee ilman käsiä ajamisen ongelmankin, suoraan menee vauhdista riippumatta.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 19:05
Kirjoittaja PW

Nyt alkaa olla suunitelma kohallaan, jokunen vaihtoehto taidettiin käydä läpi, enneku Jarkko sai palautettua suunnitelman oikeelle tolalle :wink:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 19:49
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Nyt alkaa olla suunitelma kohallaan, jokunen vaihtoehto taidettiin käydä läpi, enneku Jarkko sai palautettua suunnitelman oikeelle tolalle :wink:

Niin alkaa. Mittakaavaan piirtämällä vasta ymmärrän ongelmat ja toimivat jutut. 2T3 on kyllä paras näistä suunnitelmista. Kiitos Jarcco johdatuksesta :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 18:45
Kirjoittaja Jarcco
Vilijami kirjoitti:

Takarengas on positiivisella jätöllä ja siitä huolimatta painolla oikaiseva kuten pyyttonissa! Tämähän ratkaisee ilman käsiä ajamisen ongelmankin, suoraan menee vauhdista riippumatta.

Takaohjauskulma on loiva 45? astetta. Rengas kallistuu tällöin reilusti kuten Flevobikessa. Onkohan siitä haittaa? Ainakin syö tavaratilaa. Sisällä taas on ruhtinaalisesti leveystilaa, olisiko jopa vara vähän tinkiä niin saisi kapeamman?

Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Nyt alkaa olla suunitelma kohallaan, jokunen vaihtoehto taidettiin käydä läpi, enneku Jarkko sai palautettua suunnitelman oikeelle tolalle :wink:

Niin alkaa. Mittakaavaan piirtämällä vasta ymmärrän ongelmat ja toimivat jutut. 2T3 on kyllä paras näistä suunnitelmista. Kiitos Jarcco johdatuksesta :D

Minäkin tykkään tästä vanhanaikasesta tavasta tehdä piirustus ensin :wink:
2T3 ei ehkä ole ilmanvastukseltaan edullinen malli, mutta huonon kelin kinneri se varmaan on. Paino jakautuu pyörille tasaisesti, kuitenkin vetävälle eniten. Vähemmän osia, vähemmän painoa.
Kannustan tuota tekemään, meni sitten syteen tai saveen. Ainakin tulee kokemusta jos ei muuta!


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 09:35
Kirjoittaja Vilijami
Jarcco kirjoitti:

Kannustan tuota tekemään, meni sitten syteen tai saveen. Ainakin tulee kokemusta jos ei muuta!

Kyllä tämä 2T3 mallin valinta on nyt lukittu. Juuri kokemusta tästä mallista on kovin niukasti.
Rullajarruetunavat on tulossa etu- ja takakiekkoon. Vetävään kiekkoon tulee rullajarrullinen dynamokasettinapa. Pyörätohtori kehui erityisen herkästi pyöriväksi dynamonavaksi. 30mm leveät 406 vannekehät tulee samassa paketissa ja vähän käytetyt big applet.
Nythän tässä alkaa olla jo (ongelmalliset?) osat hankittuna, enää ei oo ku aloitusta vaille :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 20:00
Kirjoittaja Vilijami

Kuva
Mietin vielä nuita ohjauskulmia ja jättöjä. Nythän on niin, että kääntäessä keula laskee ja perä nousee. Onko siitä haittaa?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 20:49
Kirjoittaja PW

Ei kai ne suuria liikkeitä ole?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 10:52
Kirjoittaja Vilijami

Ihan totta. Insinöörisaivartelua millä ei ole käytännön merkitystä :mrgreen:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 10:56
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Ihan totta. Insinöörisaivartelua millä ei ole käytännön merkitystä :mrgreen:

Kaikkipyörät on enimmäkseen maakosketuksessa.
Miulla on tietsikan taustakuvana Jorin kaksraiteinen 8) Jotta totuus pysyis mielessä :mrgreen: Silti ajatus käy välillä muissakin kinnerimalleissa. Mutta jos ja kun tämä etenee, varmaan miekin sitten :mrgreen: